Nederlandse producten kopen in Davao

Gestart door Antonio, maandag 24 februari 2020, 12:11:43

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Ben nu een tijdje in Davao, en ga er ook een hele tijd verblijven.
Ik had een voorraadje kaas, worst, echte Calve pindakaas meegebracht, maar het einde van deze schatkist is in zicht...
Redelijk brood (whole wheat bread) heb ik al wel gevonden, maar ik wil er graag wat beleg op  :wink1:
Waar zou ik Nederlands achtige producten kunnen kopen in Davao, om af en toe wat aan te sterken ?

Dus kaas, worst of andere vleeswaren, pindakaas (niet dat zoete bleke spul), voor mijn part erwtensoep, boerenkool, rookworst, etc ?
Ben al bij de grote supermarkten geweest in de malls en bij Robinson, maar daar vind ik het niet.
Deze week ga ik ook eens bij de S en R kijken.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Dbsz


Antonio

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

peldoman

Swiss Deli in Matina of Lanang zijn restaurants Duits/Zwitsers georienteerd met een winkeltje als je binnen komt.
Europese kazen ook Gouda, Ham en wat worsten soorten.
Erwtensoep en boerenkool kan je vergeten.
S&R heeft ook keuze in kazen en worst maar ik kan er geen originele Nederlandse producten vinden.

Mocht je naar Swiss Deli in Matina gaan , 20 meter verder zit de Boerderij, is een eetcafé, Nederlandse eigenaar die
stampotten, gehaktballen en andere Nederlandse gerechten op zijn menu heeft staan, maar boerenkool weet ik zo niet.
Hutspot en kool stamppot, hete bliksem maak ik zelf.

Dan heb je nog restaurant ;De Bonte koe die zit in de stad, heeft krokketten, schnitzel etc. op zijn menu staan.
:smiley-philippines: brood heeft als voordeel dat je er niets op hoeft te doen, zit al suiker in en op, ik vind het niet te vreten.


Dbsz

Citaat van: Antonio op maandag 24 februari 2020, 14:44:36
Citaat van: Dbsz op maandag 24 februari 2020, 14:11:29
Denk niet dat dat mogelijk is.
wat, nederlandse producten kopen in Davao ?

Ik bedoel daarmee dat ik niet denk dat het mogelijk is om aan alle ingrediënten te komen voor een goede Oudhollandse maaltijd binnen Davao zelf. je zult misschien wel hier en daar specifieke dingen zoals kaas aantreffen.  Ik zal het eens aan een vriend vragen die er al heel veel jaren woont ( ook een Nederlander ). Ik spreek hem morgen waarschijnlijk.

Antonio

Citaat van: peldoman op maandag 24 februari 2020, 14:46:27
Swiss Deli in Matina of Lanang zijn restaurants Duits/Zwitsers georienteerd met een winkeltje als je binnen komt.
Europese kazen ook Gouda, Ham en wat worsten soorten.
Erwtensoep en boerenkool kan je vergeten.
S&R heeft ook keuze in kazen en worst maar ik kan er geen originele Nederlandse producten vinden.

Mocht je naar Swiss Deli in Matina gaan , 20 meter verder zit de Boerderij, is een eetcafé, Nederlandse eigenaar die
stampotten, gehaktballen en andere Nederlandse gerechten op zijn menu heeft staan, maar boerenkool weet ik zo niet.
Hutspot en kool stamppot, hete bliksem maak ik zelf.

Dan heb je nog restaurant ;De Bonte koe die zit in de stad, heeft krokketten, schnitzel etc. op zijn menu staan.
:smiley-philippines: brood heeft als voordeel dat je er niets op hoeft te doen, zit al suiker in en op, ik vind het niet te vreten.

Dank Peldoman, ik ga eens bij de Swiss Deli langs.
De namen van die restaurants zijn me bekend, ik meen me te herinneren dat de Boerderij gerund wordt door ene Jos,
ben er nooit geweest. Ik heb nu nog geen behoefte om me in het Nederlandse sociale circuit te storten, eerst maar eens wat NL voedsel hier de eigen keuken in zien te slepen  :wink1:
Het brood dat ik bedoel is zeer redelijk te kanen, en niet zoet, het heet Whole Wheat bread, en lijkt op een lichte vorm van volkorenbrood,
ik koop het bij de French Baker of 1 van de bakkers bij de supermarkt in een mall (weet niet meer precies of het SM, Gaisano of NCCC is)
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

janvanderijt

ik bestel om de 2 maanden bij dutch expat shop. en heb alles wat ik wil .rookworst groenten asp .  alb hein  jumbo en delhaize produkten .de rest maak ik zelf zelf brood  ik rook bacon  makreeltjes maak zelf kroketten  mijn  eigen frites gebakken in ossewit. :applaus:   koop de beste gekookte ham in het museum cafe in bacolod nederlandse eigenaar gewldig goede kok  hij heeft iik gedroogde ham heerlijk  :applaus:

peldoman

Kan je die Nederlandse eigenaar in Bacalod niet laten verhuizen naar Davao city?
Davao is toch veel interessanter dan Bacalod!! :jajaja:

Herbie

Citaat van: peldoman op dinsdag 25 februari 2020, 11:47:59
Kan je die Nederlandse eigenaar in Bacalod niet laten verhuizen naar Davao city?
Davao is toch veel interessanter dan Bacalod!! :jajaja:

Jij kan toch ook verhuizen :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Fail_over

Citaat van: Herbie op dinsdag 25 februari 2020, 13:08:08
Citaat van: peldoman op dinsdag 25 februari 2020, 11:47:59
Kan je die Nederlandse eigenaar in Bacalod niet laten verhuizen naar Davao city?
Davao is toch veel interessanter dan Bacalod!! :jajaja:

Jij kan toch ook verhuizen :lachen:

Schot voor open doel:

Dan verhuis je toch naar Nederland  :weetikniet:
Hier hebben ze zat Nederlandse producten in de winkels liggen.  :jajaja:  :lachen:  :applaus:  :daag:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......