Scheidingswand bouwen in huis, met binnendeur en buitenraam

Gestart door Antonio, woensdag 20 juli 2022, 14:33:47

Vorige topic - Volgende topic

Guadalupe

Met hardiflex heb ik goede ervaringen.
Het is goed te bewerken,sterk en bovenal brand het niet.

Qua isolatie materiaal is er ook voldoende te verkrijgen op alle gebied.



Wie lacht niet wie de mens beziet.

Ronny55

Met trucs en tracs werken , heb ik ook gedaan , beter dan hout , geen termieten de wanden bekleed met gipsplaten van 12 mm , 9 mm is te dun . Qua prijs is tracs gunstiger dan hout en gipsplaten kan je mooi afwerken . Voor in huis te werken , veel properder en minder werk . Tenminste als je een beetje ervaring hebt met dat soort materialen. Tussen de wanden kan je vol spuiten met piepschuim wel kostelijk. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Antonio

Citaat van: Ronny55 op donderdag 28 juli 2022, 00:09:25Met trucs en tracs werken , heb ik ook gedaan , beter dan hout , geen termieten de wanden bekleed met gipsplaten van 12 mm , 9 mm is te dun . Qua prijs is tracs gunstiger dan hout en gipsplaten kan je mooi afwerken . Voor in huis te werken , veel properder en minder werk . Tenminste als je een beetje ervaring hebt met dat soort materialen. Tussen de wanden kan je vol spuiten met piepschuim wel kostelijk.
Ronny, ik moest even zoeken naar wat je bedoelde, het heet blijkbaar studs en tracks. Ook heb ik wat youtube filmpjes gekeken, en het lijkt me een goede oplossing:
how to build a metal stud wall

In NL heb ik ook wel tussenwandjes gebouwd met gipsplaten, maar dan 9 mm op houten rachels.
Eigenlijk te dun, veel (duur) hout nodig, dat nooit echt recht is. Here in de Filippijnen heb je bovendien ook een termieten probleem.

Maarrrr, nu ben ik diverse hardware zaken afgeweest hier, ook Citihardware, maar nergens zijn die spullen verkrijgbaar. Of zoals bij Citi: no stock.
Dit weekend nog eens gaan kijken bij Wilcon.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Kijk eens rond bij hardware shops. If vind hier alle soorten bouwmaterialen die niet in de wilcon, or andere groothandels te vinden zijn; stainless steal, die studs en tracks etc...
zomaar effe op facebook:
https://www.facebook.com/Davao-Construction-and-Hardware-Supplies-106072574713055

Guadalupe

In plaats van hout is het best aluminium rachels te gebruiken,is duurzamer en je kan er ook veel mee.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Luc

Aluminium profielen (metal studs), tussen de profielen Rockwool en dan daartegen Gyproc Soundbloc van 1,2mm. Tussen de profielen en de wand, vloer, plafond dan nog een akoestische isolatieband. Zo heb ik hier in  :belgiesmiley: een extra muur geplaatst voor de gedeelde muur met de buren. Heel effectief. Kost wel wat. Vooral die gipsplaten. Zeker wanneer je een tussenmuur gaat plaatsen die je aan beide kanten met gipsplaten moet bekleden.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Antonio

Citaat van: Luke op vrijdag 29 juli 2022, 12:08:07Kijk eens rond bij hardware shops. If vind hier alle soorten bouwmaterialen die niet in de wilcon, or andere groothandels te vinden zijn; stainless steal, die studs en tracks etc...
zomaar effe op facebook:
https://www.facebook.com/Davao-Construction-and-Hardware-Supplies-106072574713055
Ha OK, ik zit in de verkeerde richting te zoeken, thanks.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Zojuist even bij Wilcon rondgekeken, omdat we ook nog op zoek zijn voor andere wc pot + wastafel etc.
Zij hadden gelukkig wel gipsplaten 9 en 12 mm, en ook de gegalvaniseerde metalen profielen !
Happy dus. Het zal daar best duurder zijn dan bij de hardware shops, maar de service is daar prima.

Als we de sleutel van het huis "krijgen" ga ik eens precies de boel opmeten.
Het is één van de meerdere klussen die moeten gebeuren...
Daar maak ik nieuwe topics voor aan in deze rubriek.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ronny55

Citaat van: Antonio op vrijdag 29 juli 2022, 11:16:54Maarrrr, nu ben ik diverse hardware zaken afgeweest hier, ook Citihardware, maar nergens zijn die spullen verkrijgbaar. Of zoals bij Citi: no stock.
Dit weekend nog eens gaan kijken bij Wilcon.

Heb al die spullen bij "City Hardware " gevonden , je hebt 2,40 of 3,00 meter lengtes
Om en bij de 100 peso to 115 peso stuk gipsplaten 12 mm 420 peso 122 x 244 cm Gypson putty voor de afwerking 1 gal 560 ps . De schroeven voor metaal https://www.lazada.com.ph/products/100pcs-1-inch25mm-black-screw-for-metalsteel-gypsum-drywall-screw voor 150 peso heb je er zo'n 500. Daar zijn nog dingen waar je op moet letten. zie pm
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.