Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Manila travel ban

Gestart door mars, donderdag 12 maart 2020, 14:19:54

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: peldoman op zaterdag 14 maart 2020, 13:34:07
Trump, een van de beste presidenten die Amerika ooit gehad heeft, hij doet tenminste wat.

11 januari eerste dode in China, pas op 31 januari een beperking op vluchten uit China.
29 februari eerste dode in Seattle US, 11 maart Europa zonder V.K. in de ban. Desondanks besmettingen in het V.K.

15 maart 2020:
– The US has confirmed more than 2,900 cases with 57 deaths so far.

https://www.pharmaceutical-technology.com/news/coronavirus-a-timeline-of-how-the-deadly-outbreak-evolved/

Metaforisch gezegd: het huis van de buren staat in de fik. Pas nadat vonken naar binnenvlogen en je sofa in de fik zetten, besluit je het raam te sluiten.

MARCH 3

U.S. officials approve widespread coronavirus testing.
The C.D.C. lifted all federal restrictions on testing for the coronavirus on March 3, according to Vice President Mike Pence. The news came after the C.D.C.'s first attempt to produce a diagnostic test kit fell flat. By this point, the coronavirus had infected more than 90,000 around the globe and killed about 3,000, according to the W.H.O.

https://www.nytimes.com/article/coronavirus-timeline.html

Over een maand hopen ze genoeg testen te hebben.

Zo fantastisch doet hij het dus niet. Komt nog bij dat hij weigerde zich te laten testen nadat vier deelnemers van een vergadering in quarantaine moesten. Hij was ook een deelnemer en als hij besmet was, zou hij het kunnen doorgeven voordat hij symptomen kreeg. Voorbeeldfunctie was dus geen prioriteit.

Ophemelen van een politicus is altijd een groot risico. Men zal selectief fouten negeren of ze goedpraten door fouten van tegenstanders aan te halen. In het laatste geval spreekt men zichzelf tegen, het idool is dus niet beter dan de anderen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

peldoman

De president heeft zich vrijdag laten testen op het virus. Behalve een test, is ook zijn temperatuur opgenomen. ,,Die was compleet normaal", liet hij eerder weten.
Trump is ruim een week geleden met zeker zes mensen in contact geweest die besmet zijn met het longvirus. Dat melden diverse media. Vijf van de geïnfecteerden zijn Brazilianen die meereisden met de Braziliaanse president Jair Bolsonaro die in de VS was voor een staatsbezoek. Ze dineerden met de president. De burgemeester van Miami, Francis Suarez, was ook aanwezig aanwezig bij die maaltijd. Bij hem is eveneens het longvirus vastgesteld.
Bolsonaro onderging eerder een test en de uitkomst daarvan was negatief, net als bij Trump.
Bron: de Telegraaf

opinie

Citaat van: opinie op zondag 15 maart 2020, 15:58:52
Komt nog bij dat hij weigerde zich te laten testen

Citaat van: peldoman op zondag 15 maart 2020, 16:02:48
De president heeft zich vrijdag laten testen op het virus. Behalve een test, is ook zijn temperatuur opgenomen. ,,Die was compleet normaal", liet hij eerder weten.

Ontmoeting op 7 maart, test uitgesteld tot 13 maart.
Temperatuur? Dat is een symptoom dus het komt pas NA de incubatietijd als men ziek wordt. M.a.w. TWEE dagen nadat men besmettelijk wordt en anderen in gevaar brengt.

Pas twee dagen nadat je anderen begint te besmetten, merk je dat je ziek bent.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Kano

Met een geldig paspoort en een vliegticket met vertrek binnen 12 uur, is het mogelijk om Manilla te betreden om van daaruit een vlucht het land uit te nemen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/filipijnen/reizen/reisadvies
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Citaat van: tjenn op vrijdag 13 maart 2020, 15:27:35
Citaat van: Rich op donderdag 12 maart 2020, 22:18:48
"President Rodrigo Duterte has ordered the suspension of domestic land, air and sea travel to and from Metro Manila for a month due to the COVID-19 pandemic.

Duterte said that the suspension will start from March 15, 2020 to April 14, 2020"

https://filipinotimes.net/news/2020/03/12/breaking-duterte-suspends-domestic-travel-metro-manila/
Okey ..maar wat na april 14 gaan ze dat om de zoveel maanden doen die klucht. Probleem heb geboekt 22maart Brussel naar Manila maar geen binnenvluchten meer om naar Bohol te gaan en hoogst waarschijnlijk mogen we er zelfs niet meer in het land :confused2: Ik kan rebooken bij Thai air boete betalen maar kan ik eind april de Filipijnen nog wel binnen.  :ikkeniebegrijp:

Laatste update
Coronavirus:

De overheid heeft het hoogste alarmniveau afgekondigd in de hoofdstedelijke regio Manila van zondag 15 maart tot en met dinsdag 14 april. Belangrijk hierin is dat de toegang tot het Filipijns territorium ontzegd wordt aan alle reizigers afkomstig uit landen met lokale besmetting. Gezien dit het geval is voor België, zijn alle reizen vanuit België naar de Filipijnen afgeraden voor een maand vanaf zondag 15 maart. Belgen met een visum als inwoner van de Filipijnen en hun Filipijnse familieleden zullen gedurende 14 dagen in quarantaine geplaatst wordenen kunnen Manila niet verlaten – indien ze daar landen .

Zo tjenn als je toch hier moest geraken. 14dagen vast in Manila
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

Citaat van: Herbie op maandag 16 maart 2020, 11:09:39
Citaat van: tjenn op vrijdag 13 maart 2020, 15:27:35
Citaat van: Rich op donderdag 12 maart 2020, 22:18:48
"President Rodrigo Duterte has ordered the suspension of domestic land, air and sea travel to and from Metro Manila for a month due to the COVID-19 pandemic.

Duterte said that the suspension will start from March 15, 2020 to April 14, 2020"

https://filipinotimes.net/news/2020/03/12/breaking-duterte-suspends-domestic-travel-metro-manila/
Okey ..maar wat na april 14 gaan ze dat om de zoveel maanden doen die klucht. Probleem heb geboekt 22maart Brussel naar Manila maar geen binnenvluchten meer om naar Bohol te gaan en hoogst waarschijnlijk mogen we er zelfs niet meer in het land :confused2: Ik kan rebooken bij Thai air boete betalen maar kan ik eind april de Filipijnen nog wel binnen.  :ikkeniebegrijp:

Laatste update
Coronavirus:

De overheid heeft het hoogste alarmniveau afgekondigd in de hoofdstedelijke regio Manila van zondag 15 maart tot en met dinsdag 14 april. Belangrijk hierin is dat de toegang tot het Filipijns territorium ontzegd wordt aan alle reizigers afkomstig uit landen met lokale besmetting. Gezien dit het geval is voor België, zijn alle reizen vanuit België naar de Filipijnen afgeraden voor een maand vanaf zondag 15 maart. Belgen met een visum als inwoner van de Filipijnen en hun Filipijnse familieleden zullen gedurende 14 dagen in quarantaine geplaatst wordenen kunnen Manila niet verlaten – indien ze daar landen .

Zo tjenn als je toch hier moest geraken. 14dagen vast in Manila
Maakt mij niet uit zolang ze maar genoeg San Mig. in voorraad hebben voor 2 weken   :lachen: 
Grapje , heb mijn vlucht verzet naar einde april hopende op een betere afloop maar ik betwijfel het.

The last Jedi


Misschien dat velen van jullie deze informatie al hebben, maar ik geef ze toch maar even als info:

(info komt uit een e-mail van de Belgische ambassade in Manilla; vandaag 16 maart 2020 ontvangen)


Beste landgenoot,


De Ambassade vernam net dat de mogelijkheid van "versterkte quarantaine"  aangekondigd wordt voor Manilla en andere delen van het land. Dit zou betekenen dat ook de ambassade gesloten blijft doordat het personeel niet langer naar zijn werk kan. Vandaar dat we u vragen een kopij van uw mails  te sturen naar ons alternatief mailadres:



ambabel.manila.diplobel.fed.be@gmail.com




Hopelijk dat deze pandemie vlug voorbij is  :floet:

Groeten,

The Last Jedi

peldoman

UK coronavirus crisis 'to last until spring 2021 and could see 7.9m hospitalised' Gelekt rapport Britse overheid: "Corona duurt tot lente 2021, 80% bevolking besmet, 530K+ doden"

bron: https://www.theguardian.com/world/2020/mar/15/uk-coronavirus-crisis-to-last-until-spring-2021-and-could-see-79m-hospitalised


innka3

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 14 maart 2020, 11:32:48


Of Europa het zo best doet. Als het om centen vangen is staan ze vooraan maar een beetje Europeese aanpak is ver te zoeken. En waar is Verhofstadt nu, die volksmenner. Ik had op zijn minst verwacht dat hij deze pandemie zou aangrijpen om de dictatuur van Europa te kunnen promoten. Een versnelling. Niet dat dat ook maar enigzins geholpen zou hebben. Nou voor mij geeft dit aan dat Europa flut is. Eerder een reden om er eens goed over na te denken of dit wel werkt.

precies ,een geld verslindend gedrocht met een helehoop (gevaarlijke)mafkezen die niemand gekozen heeft.opdoeken de handel en terug naar een soort Benelux.


Pinkpanther

IK Ben vorige week weer aangekomen in NL.... 
Hier ook alles op slot..had beter daar kunnen blijven  :jajaja:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: