Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Manila travel ban

Gestart door mars, donderdag 12 maart 2020, 14:19:54

Vorige topic - Volgende topic

mars

De Europese Commissie wil reizigers van buiten de EU tijdelijk weigeren, tenzij hun komst essentieel is, bijvoorbeeld omdat ze medicijnen of voedingsmiddelen aanleveren. Dat zegt Commissievoorzitter Von der Leyen in een videoboodschap op Twitter.

Het plan van de Europese Commissie wordt morgen besproken in een video-vergadering van EU-leiders.

O.B.Bommel

Citaat van: Pinkpanther op maandag 16 maart 2020, 16:50:18
IK Ben vorige week weer aangekomen in NL.... 
Hier ook alles op slot..had beter daar kunnen blijven  :jajaja:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Volgens de cijfers die bekend zijn gemaakt kan je beter in PH zitten nu. Maar dat is denk ik schijn.

A. Je blijft buitenlander en een buitenlander in een kwetsbare situatie is een target.
B. Je weet nooit hoelang het duurt.
C. Als je het krijgt en je moet naar het hospitaal? Verder geen commentaar.
D. Ik heb ernstige twijfels over de cijfers. Gaat een arme Filipino zich laten testen?

Ik ben net teruggekomen van Engeland. Vervroegd en er niet van kunnen genieten. Dat nieuws om je heen geeft je het gevoel van geen controle. Daarom snel terug voordat de boel op slot gaat. Ach soms is reizen ook niet leuk, gaat het niet als je verwacht.

Vanuit Manila en Negros hoor ik ook weinig goeds over de maatregelen. En diegenen die er nu blijven hangen (bedoel ik vooral vakantiegangers mee) zie je over een tijdje weer terug in het nieuws. Over hun moeilijkheden die je zo ziet aankomen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

Dan ben je net op tijd terug. Naar wat ik op het nieuws vernomen heb gaat de buitengrenzen voor Schengen dicht en daar geld de UK dus ook onder.

Ik zit wel nog in de Filippijnen. Zou begin mei terug vliegen naar Nederland om weer te gaan werken. Moet nog maar afwachten hoe dat gaat. Als alles zoals gezegd een maand gaat duren moet het geen probleem zijn, maar eerlijk gezegd denk ik zelf dat het virus er over een maand nog is.

Hier in de Filippijnen (Laguna) ligt ook alles plat. Alleen supermarkt en drogist nog open. Aan de cijfers te zien werkt het virus ook gewoon in tropische temperaturen. Mocht het virus de krottenwijken van Manilla bereiken dan gaat het natuurlijk helemaal mis daarzo.

opinie

Citaat van: Bulldozer op woensdag 18 maart 2020, 03:39:25
Aan de cijfers te zien werkt het virus ook gewoon in tropische temperaturen. Mocht het virus de krottenwijken van Manilla bereiken dan gaat het natuurlijk helemaal mis daarzo.

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 17 maart 2020, 18:09:27
D. Ik heb ernstige twijfels over de cijfers. Gaat een arme Filipino zich laten testen?

Die hoopvolle berichten over hoe veilig de  :smiley-philippines:  was omwille van +27°C hielden geen rekening met één ding: de buitentemperatuur maakt niet uit als het virus rechtstreeks van persoon tot persoon kan gaan.
En dan zit de arme  :smiley-philippines: in de krottenwijk als sardientjes op elkaar gepakt. Vaak ook al onderliggende gezondheidsproblemen want geen geld voor de dokter.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

mars

Amerikaanse studie heeft uitgewezen dat het 24 uur op karton en 48 uur op plastiek kan overleven ongeacht de temperatuur.