THE KINGMAKER, IMELDA MARCOS vanaf 19-03-2020

Gestart door Rich, donderdag 12 maart 2020, 19:53:37

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Voormalig first lady van de Filipijnen, Imelda Marcos staat in ieders geheugen gegrift als de vrouw met de vele schoenen. Lauren Greenfield volgt haar op haar missie om terug te keren in de zetel van de macht door middel van haar zoon, terwijl ze zich voordoet als weldoenster en moeder van de natie.



Voormalig first lady van de Filipijnen Imelda Marcos, weduwe van Ferdinand Marcos, staat in het collectieve geheugen gegrift als de vrouw met de enorme hoeveelheid schoenen. Bekroond filmmaker en fotograaf Lauren Greenfield (2018, Generation Wealth, 2012, Queen of Versailles) volgt deze excentrieke vrouw die zich zelfverzekerd neerzet als vaderlandslievende weldoenster, maar zo de familiegeschiedenis van macht en corruptie herschrijft. Hoe vergaat het Imelda Marcos nu? Na haar vlucht met haar man naar Haïti tijdens de volksopstand van 1986, keert ze terug uit ballingschap. Alsof er niets gebeurd is, baadt ze schaamteloos in weelde terwijl ze zich presenteert als 'moeder van het volk'. Tegelijkertijd laat de film de verwoestende corruptie in het land zien. Geld en macht houden elkaar in evenwicht. En de prangende vraag blijft waar al dat geld vandaan komt. The Kingmaker, Imelda Marcos toont de extravagantie van een controversieel persoon, afgezet tegen de schokkende erfenis van het Marcos regime en het huidige politieke klimaat. In een tijd waarin fake-nieuws overal ter wereld verkiezingen beïnvloedt, is het verhaal van Imelda's comeback een huiveringwekkend sprookje.

https://www.youtube.com/watch?v=wyH2VapQCCg&feature=emb_logo

Rich de Nederbelg.

mars

ik heb hem gisteren met mijn vrouw gezien. echt wel wereld vreemd die vrouw. "door mij is de koude oorlog geëindigd" 

Rich

Rich de Nederbelg.