Advies gevraagd over wijzigen reis - verplaatsen naar 2021 door Corona virus?

Gestart door The last Jedi, donderdag 19 maart 2020, 11:39:25

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: Pinkpanther op zondag 29 maart 2020, 18:55:10
Ik dacht dat de zorg in  NL goed geregeld was....

Ik ben 10 jaar werkzaam geweest in de thuiszorg, en heb nu de zorg over mijn moeder van 80+ die zorg thuis nodig heeft, en ik kan je melden dat de zorg in  :nederlandsevlag:  nog nooit zo slecht is geweest.
Echt afschuwelijke taferelen die zich daar afspelen.
Het geld niet voor het algeheel maar de verhalen die mij ten hore komen zijn echt schrijnend.

Als ik het vergelijk met  :belgiesmiley:  dan kunnen de  :nederlandsevlag:  nog veel leren van hun zuiderburen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Michaela

Ik heb geen ervaring in de thuiszorg dus daarover heb ik geen mening,
Ik heb juist het gevoel dat we TE goed zorgen hier in Nederland, mensen mogen blijkbaar niet doodgaan, niet zozeer van de instelling, maar de familie kan maar geen afscheid nemen. Dus bij elke verkoudheid of een griepje maar meteen een antibiotica. Tot nu toe heb maar een geval gezien bij wie de familie zei, "nee, geen antibiotica, het is goed zo", en de arme man was binnen drie dagen dood.

opinie

Vorige maand sprak ik iemand uit de thuiszorg in  :nederlandsevlag: en die kloeg over de boze reacties van ouderen als ze met een mondmasker binnenkwam. De ouderen voelden zich beledigd!! Terwijl het voor hun veiligheid was.

Antibiotica hebben we al enkele jaren niet meer gehad hier  :belgiesmiley:  . Mogelijk bezwijken sommige dokters aan de druk van patiënten of die gaan dokter-shoppen tot ze het hebben.

Zullen er na deze crisis meer mensen zijn met mysofobie (meer een dwangneurose dan fobie), agorafobie, antropofobie en andere sociale-angststoornissen?

Hadden de preppers dan toch gelijk?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus