Advies gevraagd over wijzigen reis - verplaatsen naar 2021 door Corona virus?

Gestart door The last Jedi, donderdag 19 maart 2020, 11:39:25

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

  Alle agentschappen doen moeilijk ....Heb bij budgetair.nl geboekt voor de hele familie 207400 PHP / zo'n 3700€ . in januari heb ik als gevolg van de covid 19 de reis willen opzeggen , had nogthans een ticket verzekering.....Ja maar dat is geen geldige reden om te annuleren. Sommige lowcost luchtvaart maatschappijen laten annulatie niet toe ....Singapore airline is nu blijkbaar een lowcost maatschappij  :weetikniet: maar als de luchtvaart maatschappij de reis zou cancelen dan krijg je alles terug betaald. Ok , dan niet we zullen vliegen . Wat gebeurd? Eind februari krijg ik bericht dat de vlucht wordt afgelast , dat ik mij bij "Budgetair.nl" moet melden voor een refund of een reboeking. Budget air geeft gewoon "niet thuis" , mijn email worden beantwoord door een robot . Telefoneren had 2 uren op hold gestaan, daarom maar opgegeven ....Ze hoeven me niet terug te betalen , met een tegoedbon ben ik ook tevreden ....het gaat hier toch om een aardige som. Mijn zus heeft hetzelfde aan de hand met OPODO nog zo een malafide boekingsagentschap . Ben zo'n beetje mijn verlies aan het aanvaarden.....mijn advocaat zegt, het zijn speciale omstandigheden .....toen ik wilde annuleren waren het thans geen "speciale omstandigheden" .....Bende oplichters die agentschappen .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 27 maart 2020, 01:38:45
  Alle agentschappen doen moeilijk ....Heb bij budgetair.nl geboekt voor de hele familie 207400 PHP / zo'n 3700€ . in januari heb ik als gevolg van de covid 19 de reis willen opzeggen , had nogthans een ticket verzekering.....Ja maar dat is geen geldige reden om te annuleren. Sommige lowcost luchtvaart maatschappijen laten annulatie niet toe ....Singapore airline is nu blijkbaar een lowcost maatschappij  :weetikniet: maar als de luchtvaart maatschappij de reis zou cancelen dan krijg je alles terug betaald. Ok , dan niet we zullen vliegen . Wat gebeurd? Eind februari krijg ik bericht dat de vlucht wordt afgelast , dat ik mij bij "Budgetair.nl" moet melden voor een refund of een reboeking. Budget air geeft gewoon "niet thuis" , mijn email worden beantwoord door een robot . Telefoneren had 2 uren op hold gestaan, daarom maar opgegeven ....Ze hoeven me niet terug te betalen , met een tegoedbon ben ik ook tevreden ....het gaat hier toch om een aardige som. Mijn zus heeft hetzelfde aan de hand met OPODO nog zo een malafide boekingsagentschap . Ben zo'n beetje mijn verlies aan het aanvaarden.....mijn advocaat zegt, het zijn speciale omstandigheden .....toen ik wilde annuleren waren het thans geen "speciale omstandigheden" .....Bende oplichters die agentschappen .

De reviews zijn niet denderend voor Budget-air....
https://www.sitejabber.com/reviews/budgetair.com

Antonio

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 27 maart 2020, 01:38:45
  Alle agentschappen doen moeilijk ....Heb bij budgetair.nl geboekt voor de hele familie 207400 PHP / zo'n 3700€ . in januari heb ik als gevolg van de covid 19 de reis willen opzeggen , had nogthans een ticket verzekering.....Ja maar dat is geen geldige reden om te annuleren. Sommige lowcost luchtvaart maatschappijen laten annulatie niet toe ....Singapore airline is nu blijkbaar een lowcost maatschappij  :weetikniet: maar als de luchtvaart maatschappij de reis zou cancelen dan krijg je alles terug betaald. Ok , dan niet we zullen vliegen . Wat gebeurd? Eind februari krijg ik bericht dat de vlucht wordt afgelast , dat ik mij bij "Budgetair.nl" moet melden voor een refund of een reboeking. Budget air geeft gewoon "niet thuis" , mijn email worden beantwoord door een robot . Telefoneren had 2 uren op hold gestaan, daarom maar opgegeven ....Ze hoeven me niet terug te betalen , met een tegoedbon ben ik ook tevreden ....het gaat hier toch om een aardige som. Mijn zus heeft hetzelfde aan de hand met OPODO nog zo een malafide boekingsagentschap . Ben zo'n beetje mijn verlies aan het aanvaarden.....mijn advocaat zegt, het zijn speciale omstandigheden .....toen ik wilde annuleren waren het thans geen "speciale omstandigheden" .....Bende oplichters die agentschappen .

Budgetair e.d. Dit zijn van die waardeloze agenten, nul service als er iets aan de hand is.
Ik ben daar jaren gekeden mee gestopt en boek alleen maar 'of rechtstreeks bij de luchtvaart maatschappij (Cathay of Spore airlines), 'of bij een goed reisburo in den Helder (ik mag geen reclame maken denk ik).
Boeken, betalen, en binnen 24 uur het e ticket in de mail.
De prijzen zijn niet of nauwelijks hoger, soms ook lager dan bij die prijs stunters.
En vooral service bij reboeken, betere annuleringsvoorwaarden etc
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

Citaat van: Antonio op vrijdag 27 maart 2020, 04:10:18
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 27 maart 2020, 01:38:45
  Alle agentschappen doen moeilijk ....Heb bij budgetair.nl geboekt voor de hele familie 207400 PHP / zo'n 3700€ . in januari heb ik als gevolg van de covid 19 de reis willen opzeggen , had nogthans een ticket verzekering.....Ja maar dat is geen geldige reden om te annuleren. Sommige lowcost luchtvaart maatschappijen laten annulatie niet toe ....Singapore airline is nu blijkbaar een lowcost maatschappij  :weetikniet: maar als de luchtvaart maatschappij de reis zou cancelen dan krijg je alles terug betaald. Ok , dan niet we zullen vliegen . Wat gebeurd? Eind februari krijg ik bericht dat de vlucht wordt afgelast , dat ik mij bij "Budgetair.nl" moet melden voor een refund of een reboeking. Budget air geeft gewoon "niet thuis" , mijn email worden beantwoord door een robot . Telefoneren had 2 uren op hold gestaan, daarom maar opgegeven ....Ze hoeven me niet terug te betalen , met een tegoedbon ben ik ook tevreden ....het gaat hier toch om een aardige som. Mijn zus heeft hetzelfde aan de hand met OPODO nog zo een malafide boekingsagentschap . Ben zo'n beetje mijn verlies aan het aanvaarden.....mijn advocaat zegt, het zijn speciale omstandigheden .....toen ik wilde annuleren waren het thans geen "speciale omstandigheden" .....Bende oplichters die agentschappen .

Budgetair e.d. Dit zijn van die waardeloze agenten, nul service als er iets aan de hand is.
Ik ben daar jaren gekeden mee gestopt en boek alleen maar 'of rechtstreeks bij de luchtvaart maatschappij (Cathay of Spore airlines), 'of bij een goed reisburo in den Helder (ik mag geen reclame maken denk ik).
Boeken, betalen, en binnen 24 uur het e ticket in de mail.
De prijzen zijn niet of nauwelijks hoger, soms ook lager dan bij die prijs stunters.
En vooral service bij reboeken, betere annuleringsvoorwaarden etc
Mee eens. Weer een leermoment voor het boeken van tickets. Ik boek NOOIT bij die tussenpersonen die dan weer net een paar tientjes lager zitten dan dat je bij de luchtvaartmaatschappij zelf boekt. Heb dat al vele malen gezien en wist er al van. Als er iets misgaat zie je ze niet. Dus WIE is de dief van de eigen portemonnee?

Dat is ook een van de redenen dat ze iets goedkoper zijn soms, de luchtvaartmaatschappij geeft ook de sores uit handen. Het zijn geen filantropische instellingen.

Van mijn ticket kreeg ik gewoon alles bij annulering terug. Weliswaar na bijna een maand terwijl als je boekt moeten ze het a la minute hebben. Iemand die bij Gate1 dezelfde vlucht geboekt had heeft een probleem, nog steeds niks terug.

Speculeren is momenteel even lastig, ik denk dat het een hele tijd duurt voordat het weer normaal loopt. En velen zullen het loodje leggen, zowel de luchtvaartmaatschappijen als de klanten.

Ook bij een fysiek reisbureau is het safer. Betaal je ook vaak iets meer, boekingskosten en zo maar die zaken moeten ook leven. En soms vinden ze nog iets goedkoper wat jij niet hebt kunnen vinden. Ook wel eens meegemaakt, zij hebben soms meer ingangen. Ik schakel ze wel eens in voor tickets voor de visite die hebben zo'n optie zo klaar en dan gun ik ze ook de boeking.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

stijn54

Maar zijn de luchtvaartmaatschappijen niet verplicht om je een nieuwe vlucht aan te bieden bij annulatie?

Ik denk wel dan moet dat toch geen probleem zijn voor die online sites?

Ronny55

"Maar zijn de luchtvaartmaatschappijen niet verplicht om je een nieuwe vlucht aan te bieden bij annulatie?"

   Tja dat dacht ik ook , ik heb ook voorgesteld , maak mij gewoon een tegoed bon voor de waarde van de geannuleerde boeking .....Ga heus nog wel vaker naar  :belgiesmiley: vliegen ...Evenzeer geen antwoord . Trouwens zodra mogelijk vlieg ik naar  :belgiesmiley: , ben in januari mijn been kwijtgeraakt en moet me een prothese laten aanmeten ....Hier kost me dat 250.000 peso , in  :belgiesmiley: heb ik een meer gesofistikeerde met tussenkomst van het RIZIV "Gratis" .
  Dat die agentschappen niet alles kunnen cash kunnen terugbetalen kan ik wel begrijpen , maar een tussenkomst moet er wel zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

O.B.Bommel

Citaat van: stijn54 op vrijdag 27 maart 2020, 09:08:31
Maar zijn de luchtvaartmaatschappijen niet verplicht om je een nieuwe vlucht aan te bieden bij annulatie?

Ik denk wel dan moet dat toch geen probleem zijn voor die online sites?
Ja als zij annuleren is dat zo maar dat is niet gebaseerd op een situatie zoals zich nu voordoet. Dit is niet zomaar eventjes een annulering en volgende maand gaat het verder. Er schijnen nog steeds mensen te zijn die denken dat het over een paar maanden gewoon weer over is en dat er dan gedaan wordt of er niets aan de hand is.

Zowat alle vluchten in de wereld worden geannuleerd dan gebeurt er iets met de cash flow van een luchtvaartmaatschappij. Die gaan failliet of komen er dichtbij dus die hebben even wat anders aan hun hoofd. En dan is het ook eerst de eigen boekingen en dan de rest.

Die tussenpersonen zien ook alles verdampen, hun provisie en die willen natuurlijk ook de centen terug van de maatschappij. Ik weet niet precies hoe het met hun onderliggende garanties zit maar daar word je ook snel meegesleept in de crisis. Dus is het allemaal niet zo simpel. Die gaan dan ook naar elkaar wijzen.

Frustrerend is wel natuurlijk dat je niet in contact komt maar als je een fysieke winkel hebt waar alle klanten van de afgelopen tijd hun aankopen kunnen ruilen dan denk ik dat je een lange rij ziet.

Ik was op zich ook niet zo bang dat ik de ticketkosten niet terug kreeg op basis van de voorwaarden maar dat ik het terug had voor ze failliet konden gaan want dan komt er helemaal niks meer. En meestal werken die ook met vreemd vermogen en dan zitten ze rap aan hun kredietplafond.

Een vliegwereld is geen wasmachinehandel op de hoek van de straat.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

startagain

Citaat van: tjenn op zondag 22 maart 2020, 12:16:07
Via een reisbureau zou het toch iet simpeler moeten gaan om te wijzigen of refund aan te vragen. Via online is een ander paar mouwen heb al verschillende mails verzonden om mijn geld terug te krijgen maar tot hiertoe nog geen response. Voor de binnenlandse vlucht Manila naar Bohol met airasia heb ik wel een case om refund maar dat kan wel meer dan een maand duren eer ik mijn ticket geld zou terug krijgen (hopelijk).

Ook net een binnenlandse vlucht Cebu - Manila geannuleerd bij Cebu Pacific. Ging vlot moet ik zeggen; hoe snel ik de centen terug heb weet ik nog niet.
Bij AirAsia is het een lijdensweg... er staan nog tientallen wachtenden voor u in de chatbox.. ze kunnen dit perfect zonder chatbox, maar zo ontmoedigen ze veel klanten natuurlijk.
Move on.. to learn and improve

Fail_over

Mijn Asawa en haar kids hebben een boeking staan bij KLM op 30 juni.
Ik heb nog geen actie ondernomen.

Hoe schatten jullie het in?

Annuleren of afwachten?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

disnoke

Bij air asia heb je normaal een geautomatiseerde chat, daar krijg je verschillende opties en moet je gewoon antwooden met je gegevens, hele ding duurt maar paar min en hopelijk krijg j e dan na 30 working days je geld terug.