Lot in Metro Manila verkopen, maar wonen in Davao

Gestart door Antonio, dinsdag 1 september 2020, 11:55:31

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Vanuit een erfenis heeft mijn vrouw een tweetal lots op haar naam staan, incl de title en de hele mikmak.
Helaas zijn dat percelen in de Manila regio (Cavite en Antipolo), maar we wonen in Davao.
We hebben een schoonzus in Antipolo die dat wel zou regelen, maar dat zei ze een paar jaar geleden al. Telkens een ander verhaal,
druk met de kinderen, net oma geworden, nu weer wachten tot de Covid over is, etv. Dus dat schiet niet erg op.
Hoe zouden we dat aan de steel kunnen steken, zelf adverteren bijvoorbeeld ?
We kennen verder ook geen makelaar of onroerend goed makelaar in die regio.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Guadalupe

Er zijn diverse websites waar op geadverteerd wordt waar ik wel eens doorheen spit.

Ben zelf op zoek naar een huis te huur in Cebu City voor langere tijd.
Je kan verschillende opties instellen:te huur,te koop,regios etc

https://homes.trovit.ph/index.php/cod.main_index_adwords
https://www.lamudi.com.ph/

Daarnaast zijn er op facebook veel groepen en online makelaars die zich met huizen verkoop bezig houden,uiteraard ook malafide !
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Luke

Staat de "titles" al op de naam van je vrouw? "clean" of zijn er medeeigenaars?

Antonio

Citaat van: Luke op dinsdag  1 september 2020, 14:12:22
Staat de "titles" al op de naam van je vrouw? "clean" of zijn er medeeigenaars?

Ja de titles staan al op haar naam, en er zijn geen mede eigenaars.
Dit is een paar jaar geleden al geregeld.
Nu nog verkopen...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Lamudi leverde echt veel reakties op voor 1 van de lots. Maar veel van kijkene kijken, niet kopen.
En ook ontzettend veel "agents"  die het voor je willen verkopen.
Uiteindelijk 1 lot verkocht met medewerking van een schoonzusje, die vroeger in het onroerend goed zat.
De hoogte van de commissie deed m'n wenkbrauwen fronsen, maar ik heb er niet veel van gezegd.
Ik heb geleerd dat het soms beter is om te zwijgen, en niet te veel commentaar op familie leden te hebben.
Dus.. one down, one to go. :thumb:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde