Te koop gezocht omgeving Davao City: auto, liefst pick up

Gestart door Antonio, donderdag 14 mei 2020, 07:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Als we straks weer wat kunnen bewegen, hebben we behoefte aan eigen vervoer. Zodat we niet afhankelijk zijn van familileden met een auto, of taxi (werkt niet als je familie op 5 uur rijden woont).

Nieuw kopen kan altijd uiteraard, maar een betrouwbaar tweedehands vehikel kan qua aanschafkosten interessant zijn.

Heeft iemand misschien tips, of zelf ervaring met het kopen van  een gebruikte auto ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Heb me al dikwijls afgevraagd hoe het komt dat er zo weinig aanbod is in tweedehands auto's in de Phills. Zeker met de crisis die er nu is en veel ofw en andere zonder werk zitten , no work no pay. De leningen zijn niet min aangezien ze met grote en dure auto's rondrijden en maandelijks er toch 25000 pesos en meer moet gestort worden aan de bank en meestal 5 jaar aan een stuk. Waar gaan die wagens naar toe als ze niet meer afbetaald kunnen worden? 

Luke

Kijk is op de website van de banken. Die hebben hele warenhuizen vol met "repossesed" voertuigen.
Ik ben ooit es gaan kijken. Naar mijn mening zijn te duur als gebruikte voertuigen, zeker in de staat waar sommige auto's zich bevinden...
De banken willen er nog aan verdienen en verkopen per opbod met een minimum bod. Je kan dan een bod per brief doen op de geïnteresseerde voertuigen.

peldoman

Die worden doorverkocht aan familieleden en kennissen ook weer op afbetaling.
Ik woon in een straatje met 7 huizen, 3 van hen hebben een grote SUV voor de deur staan.
Ze betalen tussen de 18 en 25.000 PHP per maand af aan de bank.
Toen ze 3 weken geleden rond gingen met wat rijst en blikjes vis uit te delen stonden zij vooraan in rij.
Nu de meesten zonder werk en salaris zitten vanwege de corona hoeven ze tijdelijk niet af te lossen, mag later
in 6 maanden hoorde ik.
Zal ik wat te eten voor mij en mijn kinderen kopen of benzine in de SUV gooien, uiteraard wordt het benzine om
naar de sari sari te rijden en een pakje dry fish te kopen.
Deze auto,s worden dan meestal na een jaar of zo op de markt gegooid door de banken.

Hier bij de BPI en Metro bank liggen van de boeken in de wachtruimte, daarin staan tig auto,s te koop die in beslag zijn genomen vanwege aflossing problemen.
Je zou daar eens in kunnen rondneuzen, wie weet staat er wat tussen voor je.

Pinkpanther

ALs je het kunt betalen gewoon nieuw kopen.....
Tweedehands vrij duur en meestal weinig onderhoud gehad... of kopen van buitenlander die vertrekt.

TIP  de nieuwe Ford Ranger is TOP  !!!   10 traps automaat etc. etc.  en nog geen 30 dzd euro

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

tjenn

De Raptor vind ik de max maar wel 2000000 pesokes. In Tagbilaran heb ik er al een tiental zien rondrijden en meestal pinoys,  :denk:  Hoe doen ze het toch  :ikkeniebegrijp:

Antonio

Citaat van: Pinkpanther op vrijdag 15 mei 2020, 10:14:50
ALs je het kunt betalen gewoon nieuw kopen.....
Tweedehands vrij duur en meestal weinig onderhoud gehad... of kopen van buitenlander die vertrekt.

TIP  de nieuwe Ford Ranger is TOP  !!!   10 traps automaat etc. etc.  en nog geen 30 dzd euro

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Hahaha ! De spijker op z'n kop !
Ik had voor de lockdown al interesse in een Ford Ranger, 2x4, nieuw model diesel, automaat, heel zuinig.
Ik heb toen bij de dealer proef gereden in een Raptor (hij had geen testmodel nieuwe Ranger), en was meteen fan !
Ik wil niet 100k besparen en dan andermans ellende kopen, dus zou ik toch beter voor een nieuwe gaan  :ikkeniebegrijp:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Herbie

Citaat van: tjenn op vrijdag 15 mei 2020, 14:41:21
De Raptor vind ik de max maar wel 2000000 pesokes. In Tagbilaran heb ik er al een tiental zien rondrijden en meestal pinoys,  :denk:  Hoe doen ze het toch  :ikkeniebegrijp:

Ja hier. Bij ons rijden er een stuk of tien rond. Prachtige wagen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Antonio

Ik ga voor de Ranger, omdat ik ook kilo's wil kunnen vervoeren.
De Raptor heeft een klein laadvermogen, is wel soepeler op de weg.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Kano

Oef. Ik zal maar niks zeggen met mijn tweedehands 15 jaar oude Nissan Xtrail   :run:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn