Te koop gezocht omgeving Davao City: auto, liefst pick up

Gestart door Antonio, donderdag 14 mei 2020, 07:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Citaat van: Kano op zondag 24 mei 2020, 03:30:13
Oef. Ik zal maar niks zeggen met mijn tweedehands 15 jaar oude Nissan Xtrail   :run:
Ik wil er dan ook 15 - 20 jaar mee rijden...
:floet:  :biggrinn:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ronny55

Door omstandigheden(kan zelf niet meer rijden, R beenamputatie.) heb ik een Suzuki Ertiga 7 zitter te koop, 32k op de teller 2016 automaat 1,5 liter benzine motor 103 hp, met abs en gps. In uitstekende staat (als nieuw) . Nieuw prijs nu 903,000 PHP plus transport etc . Ik betaald 825,000 php net . Vraagprijs 500,000 php . Locatie Cagayan de oro.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Antonio

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 26 mei 2020, 23:17:42
Door omstandigheden(kan zelf niet meer rijden, R beenamputatie.) heb ik een Suzuki Ertiga 7 zitter te koop, 32k op de teller 2016 automaat 1,5 liter benzine motor 103 hp, met abs en gps. In uitstekende staat (als nieuw) . Nieuw prijs nu 903,000 PHP plus transport etc . Ik betaald 825,000 php net . Vraagprijs 500,000 php . Locatie Cagayan de oro.

Ronny, bedankt voor de suggestie.
Nu gaan we de auto in ieder geval gebruiken voor ritten tussen Davao en de provincie Surigao del Sur. En gaan we ook regelmatig wat vracht vervoeren.
Om die redenenn zaten we te denken aan een zuinige diesel (afstand) en een pickup (vracht).
De ervaring leert dat we met veel zitplaatsen vaak aan het taxi rijden zijn voor familie en bekenden, daar heb ik niet zo'n zin in.
Maar waarschijnlijk kunnen er ook wat achterstoelen uit ?
Ik ga het hier ook even bespreken...

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

Citaat van: Antonio op donderdag 28 mei 2020, 08:35:53
.....
De ervaring leert dat we met veel zitplaatsen vaak aan het taxi rijden zijn voor familie en bekenden, daar heb ik niet zo'n zin in.
Maar waarschijnlijk kunnen er ook wat achterstoelen uit ?
...
Nou mijn ervaring is dat het geen zak uitmaakt, desnoods stapelen ze passagiers in de laadbak. Dus sterker nog, hoe minder zitplaatsen hoe meer volume.

Als je materiaal moet laden is een pick-up wel wat handiger.

Je als taxi laten gebruiken ben je zelf bij. Goed voor noodgevallen en een keer meerijden maar voor de rest was het simpel, no gasoline. En langs de pomp gaan was nu net NIET de bedoeling. Heb ik in Europa altijd een volle tank, daar meestal een bijna lege.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

Ik zie maar weinig pick-ups bollen met "vracht" op. Als er iets te vervoeren is gaat met meestal om zaken die afgedekt kunnen worden, waarschijnlijk om diefstal of om te voorkomen dat het eruit flikkert door slechte staat van de weg. Alle vervoer gebeurt hier met alu-vans.

Cosyns Guy

Mijn vrouw haar schoonbroer verkoopt zijn Ford Ranger,5 jaar oud ,850.000 pesos.
Omgeving Davao.

Ronny55

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 26 mei 2020, 23:17:42
Door omstandigheden(kan zelf niet meer rijden, R beenamputatie.) heb ik een Suzuki Ertiga 7 zitter te koop, 32k op de teller 2016 automaat 1,5 liter benzine motor 103 hp, met abs en gps. In uitstekende staat (als nieuw) . Nieuw prijs nu 903,000 PHP plus transport etc . Ik betaald 825,000 php net . Vraagprijs 500,000 php . Locatie Cagayan de oro.
Intussen heb ik besloten de auto toch niet te verkopen , heb een chauffeur/handyman in dienst genomen. Daarbij wordt mijn zoon binnen 2 jaar 18 dan kan hij ermee rondkarren. OK, staat nu wel veel stil(mijn asawa heeft nog een firmawagen) maar het vreet geen brood.   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Antonio op donderdag 28 mei 2020, 08:35:53
Om die redenenn zaten we te denken aan een zuinige diesel (afstand) en een pickup (vracht).

Dat is een keuze die je maakt , ik heb vroeger toen ik mijn huis aan het verbouwen was ook een pick-up gehad, heel handig toen . Maar dat "zuinige Diesel" laat er dat maar vanaf , ik had een 4x4 L200 strada , als ik voorzichtig reed kon met 12 l 100 km maken , drukte ik even door zat ik al vlug aan 14/15 liter/100/km . Als je veel vracht te vervoeren hebt is het idd gemakkelijk. Toen mijn huis af was heb ik hem nog 6 maanden gehouden , toen was ik hem moe. wij zijn met 5 en als je gaat winkelen is de auto vol en moet je winkelwaar in de laadbak, meerdere malen gewoon een plastiek zak gewoon uit de laadbak gepikt onderweg , in de file. Als het dan nog regent is het helemaal kl...e.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tjenn


Antonio

Een aantal weken geleden al weer heb ik de knoop doorgehakt. Een nieuwe Ford Ranger Wildtrack 2.0 turbo diesel besteld.
Deze was niet uit voorraad leverbaar vanwege de kleur (meteo grey) die ik had gekozen, dus pas leverbaar half september. OK dan wacht ik wl even. Eergister toch maar eens geinformeerd hoe het er mee stond. "I was just going to call you sir"  Ja, dat geloof ik direct..  :denk:
Bottomline, kleur is toch niet leverbaar, en of ik een tweede keuze had. Nee dus. Het enige wat je hier kunt kiezen aan een nieuwe auto is de kleur, en dat dan zelfs niet. Dan bestel hem maar bij de importeur of  fabriek of joost mag weten waar.
Dat kon niet. Het werkt als volgt: iedere zoveel tijd komt er een batch Ford Rangers naar de Filippijnen, diverse modellen en kleuren, en de dealers gaan die dan verkopen. Meneer de verkoper wist ook niet van tevoren wat wanneer komt, dus je wacht maar tot St Juttemis.
Andere kleuren vind ik niet mooi (wit, echt zwart, zilvergrijs en iets van goudkleurig oranje).
Volgende week word ik weer gebeld of er een donkergrijze in de nieuwe batch zit...
Only in the Philippines...

Zit er aan te denken om bij andere merken te gaan kijken, ik had aanvankelijk alleen Ford Ranger en Isuzu Dmax vergeleken.
Werkelijk NIKS schiet hier een beetje op...

Ook leuk, tip van een familielid gekregen om te informeren naar de LTO registratie (kenteken). Na levering van de auto kan dat nog minimaal 2 weken duren, dus officieel mag je dan niet eens rijden met je nieuwe kar...
Zucht...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde