Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verbeteren van waterdruk

Gestart door Erik van de Ven, zondag 24 mei 2020, 11:10:45

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Goede tips !  Ik zag dat de Scala2 bij Citi hardware in Davao 40.000 php kost, dat is een kleine 700 Euro.
op lazada zie ik wel wat lagere prijzen. "Toevallig" is hier in Davao ook een Grundfos filiaal, ik zal eens informeren of zij ook aan niet-bedrijven verkopen.

De warmwater installatie: je zegt dat het water erg heet is. Blijkbaar is de temp niet te regelen ?
Ik had in NL een solar boiler installatie, deze regelde de temperatuur van het opslagvat zelf, en er was ook nog een mengventiel aan de "uitgang" geinstalleerd,
waarmee je handmatig koud water kon bijmengen. Die had ik ingesteld dat er max iets van 70 graden op de tappunten kwam. Om hete verrassingen bij het openzetten van een kraan te voorkomen.

Momenteel ben ik wel met wat veel hobbyprojectjes bezig, maar ik verzamel alvast info voor een evt volgend (koop) huis. Voldoende druk en warm water zal het woongenot wel verhogen. 
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Gibson

Citaat van: Antonio op zaterdag 12 juni 2021, 11:32:57
Goede tips !  Ik zag dat de Scala2 bij Citi hardware in Davao 40.000 php kost, dat is een kleine 700 Euro.
op lazada zie ik wel wat lagere prijzen. "Toevallig" is hier in Davao ook een Grundfos filiaal, ik zal eens informeren of zij ook aan niet-bedrijven verkopen.

De warmwater installatie: je zegt dat het water erg heet is. Blijkbaar is de temp niet te regelen ?
Ik had in NL een solar boiler installatie, deze regelde de temperatuur van het opslagvat zelf, en er was ook nog een mengventiel aan de "uitgang" geinstalleerd,
waarmee je handmatig koud water kon bijmengen. Die had ik ingesteld dat er max iets van 70 graden op de tappunten kwam. Om hete verrassingen bij het openzetten van een kraan te voorkomen.

Momenteel ben ik wel met wat veel hobbyprojectjes bezig, maar ik verzamel alvast info voor een evt volgend (koop) huis. Voldoende druk en warm water zal het woongenot wel verhogen.

Mijn oplossing voor dat hete water is...thermostaat kranen in alle badkamers. Werkt prima, geen verassingen  :lachen:
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Antonio

Thermostaatkranen, dat kan ook natuurlijk  :lachen: Geen idee of daar hier wat keus in is, van redelijke kwaliteit
Dus geen éénhendel mengkranen, of 2 aparte knoppen meer.
Ik heb vanuit NL al eens wat 2 knops mengkranen van Grohe opgestuurd, kostten een prikje op Marktplaats, gloednieuw, dat is wel puik spul.
Over het algemeen zie je hier druppende kranen, lekkages in de aansluit slangen, de loodgieter smeert er dan wat flinke klodders Vulcaseal op en over...

Als ik zo'n gast zie met een blik van die pasta, krijg ik spontaan uitslag. Knoeiers.
Teflon tape is ook zo iets. Wordt overal omheen gedraaid, ook daar waar het niet moet.
Of de rozetjes in een wastafel, ook altijd dezelfde fout, de rubber ring ligt bovenop, zodat er altijd een plasje water in de wastafel blijft staan.
Zou het een komplot zijn om BuiTenLandErs te iRriTerEn ?  Soort van loodgieter wappies ? :jajaja:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Op gebied van sanitair en electro staan ze nog in de jaren 60... als het maar goedkoop is.
Had ook het idee om termo-kranen te installeren maar dan moet ik eerst die amerikaanse rommel uit de muur kappen.

Vraag me af hoe het in de 'gloed-nieuwe'  condo-blokken hier geinstalleerd wordt.

Pinkpanther

De afwerking van de meeste nieuwe cond's  is gewoon prutswerk.....tegelwerk ziet er niet uit
vloertegels de helft ligt los...schakelaars schuin of passen maar half.
Keukenblokje goedkope rommel ....etc. etc.   en daar vragen ze dan nog de hoofdprijs voor.

MvG

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

opinie

Citaat van: Pinkpanther op zondag 13 juni 2021, 11:40:02
Keukenblokje goedkope rommel

Jaa, maar die binnenhuisarchitect veronderstelt nu eenmaal dat de kopers/huurders van zulke condo's naar de Mac of Mag Inasal gaan om hun laatste SUV te showen. De keuken dient om koffie 3in1 te maken met een waterkoker. Het aanrecht doet dan dienst door er een bloempot op te plaatsen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Gibson

Citaat van: Antonio op zondag 13 juni 2021, 10:02:34
Thermostaatkranen, dat kan ook natuurlijk  :lachen: Geen idee of daar hier wat keus in is, van redelijke kwaliteit
Dus geen éénhendel mengkranen, of 2 aparte knoppen meer.
Ik heb vanuit NL al eens wat 2 knops mengkranen van Grohe opgestuurd, kostten een prikje op Marktplaats, gloednieuw, dat is wel puik spul.
Over het algemeen zie je hier druppende kranen, lekkages in de aansluit slangen, de loodgieter smeert er dan wat flinke klodders Vulcaseal op en over...

Als ik zo'n gast zie met een blik van die pasta, krijg ik spontaan uitslag. Knoeiers.
Teflon tape is ook zo iets. Wordt overal omheen gedraaid, ook daar waar het niet moet.
Of de rozetjes in een wastafel, ook altijd dezelfde fout, de rubber ring ligt bovenop, zodat er altijd een plasje water in de wastafel blijft staan.
Zou het een komplot zijn om BuiTenLandErs te iRriTerEn ?  Soort van loodgieter wappies ? :jajaja:

De wastafels en toilet aansluitingen, drama's hier, inderdaad. Gelukkig was ik er bij tijdens de installatie van alle water voorzieningen. Alsof ze water zien branden als je verteld dat ze moeten opzouten met hun teflon tape als er al rubbertjes in zitten en als ze bij de "zwanen hals" (geen idee meer of dat de echte benaming is) met vulcaseal aan kwamen zetten dan werd ik kwaad. Alle afdichtingen die er in de setjes zitten gebruiken, netjes alles op de juiste maat afzagen, netjes alle reducer en verloopstukjes gebruiken en niks lekt.

In de master bathroom nadat we er 1 weekje woonde een penetrante lucht. De contractor kwam langs (garantie natuurlijk) met een "master plumber". Alle tegels moesten er uit, buiten het terras open trekken want...volgens de "master plumber" liep het riool niet goed af. Gelijk maar de deur gewezen want toilet spoelt perfect door (complete tornado er in die echt alles weg zuigt  :lachen: ). Zelf maar eens met spiegeltje achter toilet bij de afvoer gekeken.....Wat bleek, de pakking/rubber niet geinstalleerd op de riool aansluiting. Contractor weer terug...wilde met Vulcaseal dicht smeren. Nope, toilet kwam met origineel seal, net zoals de andere identieke wc's in huis, dus ga maar zoeken. Met hangende pootje kwam hij terug met een seal en een andere "master plumber". Bouwen is echt frustrerend. Slecht voor je bloed druk.

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Bjorna145

Ja Vulcaseal is het wondermiddel hier, nu moet ik zeggen ik heb het gebruikt om tegels tegen hardiflex te monteren en dat gaat als een tierelier wel de tegels onderstuenen maar het zit en degelijk ook.
Ik heb vulcaseal ook gebruikt toen ik de nieuwe rubbers van de voor en achterruit van mijn Volvo amazone opniew monteerde is tot nu toe hardstikke dicht.
Ik doe het ook tussen de pakkingen en schuifdichtingen voor de uitlaat van mijn Volvo werkt hardstikke goed.
Maar voor sanitair als ik het kan vermijden doe ik het.
Maar wat ik wil zeggen je kunt er veel meer meedoen dan alleen sanitair.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op maandag 14 juni 2021, 02:08:58
...
Maar wat ik wil zeggen je kunt er veel meer meedoen dan alleen sanitair.
...
Zoals een "master" plumber achter het behang plakken  :lachen:

ben blij dat ik niet de enig ben die te prooi valt aan Teflon en Vulcaseal terrorisme....
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Je moet het zelf gebruiken en niet een Filipijnse vakman??????????!!!!!!!!!!!!*********
Wij weten verantwoord met dat spul om te gaan.
Maar het is bij een Filippijn wel zo wanneer ze zien dat jij een vakman bent draaien ze wel bij met hun gepruts.

m.vr.gr.

Johan