Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Waterrekening raadsel

Gestart door Erik van de Ven, zondag 24 mei 2020, 11:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Erik van de Ven

Hallo....ik heb dus water van de gemeente. Altijd ieder maand rond 20m3 and 300 pesos. Ineens sinds April is de rekening 91m3 en 2000p!.... Er is geen lek. De meter loopt niet als er geen verbruik is. De flow rate is maar iets van 300 liter per uur overdag tot 600 liter/uur nachts. Ik heb dus uitgerekend dat ik per dag de kraan 6-12 uur lang volledig moet openzetten om zo'n verbruik te kunnen realiseren. Dat ieder dag van de maand. Terwijl er geen lek is. Zoals gezegd ons normale verbruik is 20m3 en we doen niets anders dan vroeger. Men zegt dat watermeters nooit teveel kunnen aangeven. Als ze slijten of kapot gaan is het altijd minder.
Dus heeft iemand hier ervaring mee? En hoe dit uit te leggen aan de mensen van "het water"....
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

tjenn

Zijn er geen werken bezig bij jou in buurt bijvoorbeeld een straat verbreding of riool aanleg? Ik heb een tijd geleden ook een zware rekening gekregen normaal verbruik lag ook rond de 300 pesos en plots kregen we een rekening van 3400 pesos.  :denk: Blijkbaar bij ons lag het aan de werken die ze uitgevoerd hadden in de straat en de leiding geraakt bij het graven. Hebben toen komen verwittigen dat de leiding stuk was. Wel gefikst zeiden ze maar na een paar dagen denken we omdat de rekening zo hoog lag. Gelukkig heeft die firma de rekening netjes betaald we waren de enige niet met stukken blijkbaar konden ze er niet onderuit.

Luke

Citaat van: Erik van de Ven op zondag 24 mei 2020, 11:34:49
Hallo....ik heb dus water van de gemeente. Altijd ieder maand rond 20m3 and 300 pesos. Ineens sinds April is de rekening 91m3 en 2000p!.... Er is geen lek. De meter loopt niet als er geen verbruik is. De flow rate is maar iets van 300 liter per uur overdag tot 600 liter/uur nachts. Ik heb dus uitgerekend dat ik per dag de kraan 6-12 uur lang volledig moet openzetten om zo'n verbruik te kunnen realiseren. Dat ieder dag van de maand. Terwijl er geen lek is. Zoals gezegd ons normale verbruik is 20m3 en we doen niets anders dan vroeger. Men zegt dat watermeters nooit teveel kunnen aangeven. Als ze slijten of kapot gaan is het altijd minder.
Dus heeft iemand hier ervaring mee? En hoe dit uit te leggen aan de mensen van "het water"....

is de meterstand op de rekening correct aangegeven?
Kijk eens terug op voorgaande rekening, dan moet je toch het verbruik ongeveer weten.

Erik van de Ven

De meter zit tegen het huis aan. Dus het kan niet iets zijn van werken of lek ver van ons. Ik monitor nu iedere dag mijn verbruik, hopende het issue te vinden.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Kano

Kijk eens op de rekening. Gaat het niet om verbruik van een paar maanden?   
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Erik van de Ven

De rekening is voor 1 maand. En ook nu driekwart in de maand is het verbruik al 70 kuub weer. Er zijn dagen dat de meter een normaal verbruik geeft en dan om de zover dagen ineens 8-9 kuub in 1 dag. Zoveel komt er nauwelijks uit onze 1/2" pijp van de barangay. Het kan niet anders dan een meter issue zijn. Wie laat er bewust de hele dag zijn kraan vol openstaan om de paar dagen? Een lek is het ook niet. Dagen met normaal gebruik van 500 liters. Maar de water jongens van barangay willen eerst allemaal proefjes doen en "calibratie" voordat ze denken aan het vervangen van de meter. Wordt vervolgd
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Pinkpanther

Oops 70 m3 in een maand kan natuurlijk nooit .....    of je moet de kraan 24/7 open hebben staan..  :negatief:
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen ....    wat betaal je voor 1 m3  daar ??

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Kano

Dan wellicht meter laten calibreren of vernieuwen
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Erik van de Ven

Even om dit onderwerp af te maken. De oplossing was inderdaad de meter te vervangen wat met grote tegenzin werd gedaan. Omdat zij niet konden geloven dat een meter een foutieve reading zou geven. Voor hun bleef het een "lek". Uiteindelijk is de eerste rekening met een "lek korting" verlaagd maar natuurkijk nog veel te gooi. De volgende maand was ook veel te hoog omdat ze steeds maar niet de meter wilden vervangen maar de situatie monitoren. Ik kreeg geen coulance op de 2e rekening. Een lekkorting wordt maar 1 keer gegeven. Al met al heeft dit grapje mij 2000 pesos teveel in rekening gebracht gekregen. Na de meter vervanging is alles weer normaal.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

peldoman

Nou je het erover hebt, mijn buurman normale rekening zo rond de 350 a 400 peso's kreeg 2 maanden geleden de rekening en die was bijna
20.000.00 peso's.
Je weet hoe dat hier dan gaat, de hele straat had het erover ,hij naar het water district en dat bedrag hebben ze verminderd.
Hoe en wat er nu gebeurd was weet ik niet precies, ook iets met de meter.
Maar de volgende maand kreeg ik mijn rekening, normaal zo,n 400 peso's, nu 3.400 peso's.
Ook ik naar het kantoor en na lang wachten en lullen, ja er zit een fout in het computer systeem, ze brachten het bedrag terug naar 1000 peso's.
Ik zeg;  i,m not going to agree with that amount 500 peso is reasonable,  maar ik moest de volgende rekening maar afwachten.
Die rekening kreeg ik 2 dagen geleden 1145 peso's. Ja en wat moet je dan?  weer naar kantoor gaan en een halve dag kwijt plus risico lopen met
het virus.
Niet betalen en de kans lopen dat ze je vandaag of morgen afsluiten. Dus zal wel betalen worden en de zaak goed in de gaten gaan houden.
It was more fun in the  :smiley-philippines:  long ago!