visum gezinshereniging word niet afgegeven, dagvaarden belgische staat

Gestart door k2steven, woensdag 22 juli 2020, 13:03:19

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Kano op maandag 27 juli 2020, 09:37:23
Citaat van: Bulldozer op donderdag 23 juli 2020, 21:09:46
Waarom heeft iemand uit Afrika of Azie een visum nodig en iemand uit Amerika niet? Is dat dan niets racistisch??? Of misschien is he toch wel handig om niet iedereen hetzelfde te behandelen, maar als de overheid racistisch mag zijn mag iedereen het zijn...

Heeft een economische, geen racistische reden. MVV vrijgesteld zijn personen uit
Australië, Canada, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Vaticaanstad, Verenigde Staten van Amerika of
Zuid-Korea. Een EU/EER-lidstaat of Zwitserland.
Dus vanwege economie mag dat onderscheid wel? Moet het wel een beetje zeker weten nu, voordat je het weet zit je in een heropvoedingskamp.

Aan die bijzondere discussie over racisme en/of  nationaliteit waag ik me al niet meer.

Voorbeeldje: Toen mijn vrouw vroeger in de fabriek werkte verbleven daar verschillende kleurtjes en nationaliteiten. Personeel werd verzorgd door een uitzendbureau. Toen vrijwel elke keer problemen ontstonden bij een bepaalde groepering die na een week al wilden bepalen wanneer dat ze werkten, dat ze meer wilden verdienen en ook meteen de baas wilden spelen zei de werkgever tegen het bureau je kunt me van alles sturen BEHALVE ...... want die ruineren mijn tent.

Deze demonstraties hebben in ieder geval het volgende opgeleverd: Als ik werkgever was kijk ik wel link uit om een gekleurde aan te nemen want daar kom je nooit meer vanaf. Er wordt straks (bij niet functioneren) direct de racisme-kaart getrokken. Vroeger zag ik geen kleurtjes, nu wel. Ik moet wel want ik moet mij als eveneens gekleurde (al is het blank maar waarom is dat geen kleur) ineens anders opstellen?

En waarom mag ik als man niet zwanger worden, we zijn toch allemaal gelijk? Dan hoor ik je al biologie is ook niet racisme maar waar ligt het dan. Hoewel dat gaan ze tegenwoordig oplossen door onzijdig geboren te worden verklaard. Mag je daarna zelf kiezen. Maar helaas de baarmoeder wordt er nog niet bijgeleverd.

Volgens mij blijven de Filipijnen nog even van die gekte gevrijwaard. Dat is dan weer een pluspunt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kano

Ik heb nergens gesuggereerd dat onderscheid vanwege economische reden wel mag. Een ander voorbeeld van die economische redenen zijn de uitzonderingen die voor kennismigranten zijn gemaakt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag 27 juli 2020, 21:15:35
Citaat van: Kano op maandag 27 juli 2020, 09:37:23
Heeft een economische, geen racistische reden. MVV vrijgesteld zijn personen uit
Australië, Canada, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Vaticaanstad, Verenigde Staten van Amerika of
Zuid-Korea. Een EU/EER-lidstaat of Zwitserland.
Dus vanwege economie mag dat onderscheid wel? Moet het wel een beetje zeker weten nu, voordat je het weet zit je in een heropvoedingskamp.
...
Maar helaas de baarmoeder wordt er nog niet bijgeleverd.
Volgens mij blijven de Filipijnen nog even van die gekte gevrijwaard. Dat is dan weer een pluspunt.

Volgens mij is de drijfveer van de overheid hier: vestigingsgevaar van (veel) personen afkomstig uit minder rijke dan wel arme landen.
Die mogen hier niet komen mee eten, in plaats daarvan sturen we wat ontwikkelings centjes op.

Eerlijk of niet, je weet dit natuurlijk al wel als je een partner kiest uit een dergelijk land.

Overigens heeft het in de praktijk niet het door de overheid beoogde effect (in aantallen immigranten), vermoed ik.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

 O.B Bommel heeft helemaal gelijk. Het heeft niets met racisme te maken het heeft te maken dat de doorsnee moslim en zeker Marokkanen geen orders wil aannemen van een westerling en in niets wil aanpassen en dat maakt de mensen hier bullshit maar niet omdat iemand een kleurtje heeft of niet, al zijn er wel uitzonderingen natuurlijk.

O.B.Bommel

Op zich niet even raar om dat "racisme" van selectief verstrekken van visa eens uit te diepen. De overheid buigt de laatste tijd zoveel voor al die demonstratie onzin dat ik nergens meer van sta te kijken, als die onzinnigheid kan waarom deze niet?

Nee het stond er niet dat Kano het racisme vond maar bij mij kwam die suggestie wel over door de gedachtenstap. Ik ging ervan uit dat Kano wel zou weten dat ook wij op de hoogte zijn van de economische "achtergrond". Ook Bulldozer weet dat wel. Dan hoef je dat niet uit te leggen.Het ging niet om de achtergrond maar om de feitelijke uitkomst.

Ik vond zijn idee niet zo gek vandaar mijn reactie. Wij hebben vaak veel last van dat gebrek aan vrij personenverkeer en dat zouden wij ook wel makkelijker  willen. Na ons de zondvloed. Aan de andere kant kan je de sluizen ook niet open zetten zonder de hele verzorgingsstaat op de vuilnisbelt te mieteren. Geen vangnet dan komen ze ook niet.

Maar de schade die nu door de komende omverwerping van de Westerse samenleving wordt aangericht (want er is geen tussenweg meer dus blijft alleen confrontatie) dat maakt ze blijkbaar ook niet uit dus wellicht helpt dat.

Onderscheid maken zit nu eenmaal in de mens. Zelfs een Groningse boer zal zich minder comfortabel voelen in Kerkrade en andersom. En die verschillen zijn al een stuk kleiner. En ik ben genoeg gediscrimineerd geweest (in zwartland door zwarten) om te weten wat dat is, het hoort er gewoon wat bij.

Ik denk niet dat we er veel mee zouden opschieten trouwens als we in Manila gingen protesteren.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam