Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertaler oke?

Gestart door Ton Hasselt, maandag 3 augustus 2020, 21:15:54

Vorige topic - Volgende topic

Ton Hasselt

Bij Rob Stevens in Manilla hebben we verschillende vertalingen laten doen.
Hij is geaccrediteerd volgens de lijst van de ambassade, dus voor zover geen probleem.
Maar hier in België schijnen die vertalingen niet geldig te zijn.
Ben ik nou gek of...

Luc

Heb je de vertaling laten legaliseren bij de ambassade? Anders niet geldig.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ton Hasselt

Ja, gaat Rob Stevens morgen doen.

kristof19

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  3 augustus 2020, 21:15:54
Bij Rob Stevens in Manilla hebben we verschillende vertalingen laten doen.
Hij is geaccrediteerd volgens de lijst van de ambassade, dus voor zover geen probleem.
Maar hier in België schijnen die vertalingen niet geldig te zijn.
Ben ik nou gek of...

Ja zal kloppen. Er zijn nieuwe regels in Belgie voor vertalers en ik ben zeker dat die Rob Stevens daar niet aan voldoet.

Luc

Blijkbaar is er inderdaad vanalles aan het veranderen. Alhoewel tot 30 november 2021 zou nog mogelijk zijn zo te zien.

Manila is volledig terug in lockdown. Dat is dan weer erger...

Nog steeds overgangsregeling, nu ook voor 'nieuwe' deskundigen, vertalers en tolken

De huidige eedafleggingen voor het hof van beroep kaderen nog steeds in de overgangsbepaling. Die omhelst de voorlopige opname van de deskundigen, vertalers en tolken die reeds werkzaam waren voor justitie vóór 1 december 2016. Door de eedaflegging blijft hun voorlopige opname in het nationaal register geldig tot 30 november 2021. Deze overgangsbepaling wordt nu uitgebreid tot deskundigen, vertalers en tolken die vóór 1 december 2016 nog niet werkzaam waren voor justitie. Zij moeten het bewijs van de vereiste beroepsbekwaamheid voor hun vakgebied of talencombinatie(s) kunnen voorleggen.

https://www.jubel.be/nieuwe-stap-in-officiele-erkenning-van-gerechtsdeskundigen-en-beedigd-vertalers-tolken/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.