Welk visum voor verblijf in de Filippijnen bij Filippijnse echtgenote ?

Gestart door Antonio, dinsdag 1 september 2020, 11:45:48

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Antonio, twee maanden voor een ACR card lijkt mij stug, ik heb mijn ACR crad vernieuwing in Januari aangevraagd en de nieuwe kwam vrij in Mei.

Dus vier maanden er wordt maar mondjes maat gewerkt op het hoofdkantoor van immigratie dat werd mij medegedeelt op het kantoor in Cebu.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 15 juli 2021, 01:36:11
Antonio, twee maanden voor een ACR card lijkt mij stug, ik heb mijn ACR crad vernieuwing in Januari aangevraagd en de nieuwe kwam vrij in Mei.

Dus vier maanden er wordt maar mondjes maat gewerkt op het hoofdkantoor van immigratie dat werd mij medegedeelt op het kantoor in Cebu.

m.vr.gr.

Johan
Johan,
Dat werd mij ook verteld: het personeel komt maar zo'n 3 dagen per week naar het kantoor in Manila.
Maar er werd toch echt als termijn 1 a 2 maanden bij verteld. Misschien dat er weinig ACR aanvragen zijn de laatste tijd ?
Afijn, ik hoop dat het niet zo lang duurt als bij jou, ik ga over anderhalve maand eens horen...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Antonio, bij mij zei men ook twee maanden maar het werden er vier.

succes

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 16 juli 2021, 02:34:52
Antonio, bij mij zei men ook twee maanden maar het werden er vier.

succes
Johan

Neeee hè......  wat een ongeïnteresseerde kansloze luie ongeorganiseerde sukkels zijn het toch ook.
En maar proberen te blijven lachen, more fun in   etc etc

:harenuittrekkenpg2:  :shoot13lj7:
            :explotieren:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Wat je kan doen is na twee maanden om de twee weken bellen heb ik ook gedaan, krijg je een idee hoe de zaken er voor staan.

succes

Johan

Antonio

Helaas nemen ze hier de telefoon niet op, tenminste het is mij nog nooit gelukt om telefonisch kontakt te krijgen.
Gelukkig is het voor ons maar een half uurtje rijden/parkeren.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

"Ineens" kreeg ik een paar dagen geleden een sms van de B.I. dat mijn ACR kaart klaar lag !
Dus deze opgehaald, geen kopietjes van documenten nodig, niks betalen...
Binnen een half uur stonden we al weer buiten :ikkeniebegrijp:  :confused2:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wel kreeg ik als advies om in maart/april 2022 al te beginnen met de aanvraag van de definitieve 13A.
O ja, annual report had ik al betaald in juli, dus ik hoef dat niet nog eens te doen in jan/feb 2022.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145


Antonio

Citaat van: Antonio op woensdag 28 juli 2021, 16:23:13
"Ineens" kreeg ik een paar dagen geleden een sms van de B.I. dat mijn ACR kaart klaar lag !
Dus deze opgehaald, geen kopietjes van documenten nodig, niks betalen...
Binnen een half uur stonden we al weer buiten :ikkeniebegrijp:  :confused2:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wel kreeg ik als advies om in maart/april 2022 al te beginnen met de aanvraag van de definitieve 13A.
O ja, annual report had ik al betaald in juli, dus ik hoef dat niet nog eens te doen in jan/feb 2022.
Even inhaken op mijn eigen post...
Hoe gaat dat eigenlijk, normaal gesproken, met dat annual report ?
Ik heb nu dus sinds halverwege vorig jaar een 13A probation visa. En toen ook het/een annual report betaald. Mij hangt bij dat er bij verteld werd dat ik dat niet hoef te herhalen in jan/feb 2022.
Moet dat annual report altijd aangevraagd worden in de eerste 2 maanden van het jaar ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

Ja, ieder jaar eerste 2 maanden voor annual report tenzij je buiten de Filippijnen bent, dan heb je de eerste 2 maanden na binnenkomst de tijd. Ben je te laat krijg je een boete. Ben je een jaar niet in de Filippijnen geweest moet je het volgende jaar dubbel betalen, maar geen boete.