Restitutiebedrag van geannuleeerde vlucht te laag ?

Gestart door Antonio, woensdag 4 november 2020, 14:38:03

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Even voorleggen aan het forum van wijze mannen  :biggrinn: :

Bij een klein reisburootje hadden we onze retour tickets geboekt, AMS - DVO, heen in jan 2020, retour in juli 2020, vliegmaatschappij Cathay Pacific
Kosten 1039 euro per stuk,  dus 2 voor 2078 euro.
In mei of juni liet Cathay rechtstreeks aan ons per email weten, dat de retour vluchten geannuleerd waren. Dwz het gedeelte van HKG-->AMS.
Ze stelden nog een andere datum voor, maar niet voor het traject DVO-->HKG.  Dus daar hadden we niet veel aan.
1 van de opties was boeken op een latere datum naar keuze (binnen een jaar), of refund.
Wij kozen voor de refund optie. Ik probeerde dat te regelen via de website van Cathay, maar daar kreeg ik een melding dat ik dat via het reisburootje moest doen, omdat deze de tickets had gekocht. Zo gezegd, zo gedaan.

Een aantal weken geleden nog eens geinformeerd, en toen maakte het reisburootje 770 euro naar ons over.
Ik zou verwachten 1039 euro, minus wellicht de administratiekosten van het reisburo voor de boeking en de afhandeling van de annulering.
Maar dat zou dan neer komen op 134,50 euro per ticket, vrij veel lijkt me.
Verder kregen we geen specificatie van dat bedrag. Volgens het reisburo was dat het bedrag wat er ontvangen was van Cathay en wat vervolgens aan ons doorgestuurd werd.

Klopt dit, of moet ik (ergens) aan de bel trekken ?  Iemand eerder met dit bijltje gehakt ?

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

disnoke

Heb je je originele boeking nog, het kan zijn dat terugvlucht goedkoper was dan heenvlucht.  Of enkel refund voor hkg/ams?

Zelfs als reisbureau de annulatie deed moeten ze toch  ook  een case nummer hebben waarmee je misschien iets mee kunt opvragen

JeeDee

Klinkt als refund voor het geannuleerde gedeelte van je vlucht: HKG/AMS
Dat zou ik niet accepteren als je het andere gedeelte ook met Cathay zou vliegen.

Het reisbureau lijkt zich er gemakkelijk van af te willen maken.
Je kunt je afvragen wat hun toegevoegde waarde hierin is en waarom je de volgende keer niet
rechtstreeks boekt.....

Antonio

Tja... terug gefloten door asawa...
De bazin van het reisburo is een goed kennis, en die wil ze te vriend houden  :confused2:
Ze heeft ons inderdaad wel een paar keer geholpen met spoed vluchten, die online niet meer te boeken waren.
Maar of dit dan de manier van "terug betalen"is ? Ik weet het niet.

Maar goed, een goed reisburo contact en geen diskussie in de huiselijke sfeer is ook wat waard :biggrinn:
Dus ik heb besloten om het hier bij te laten.
Niettemin bedankt voor jullie adviezen !
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

Wat Disnoke ook al zei, het kan prima zijn dat de terug vlucht een stuk goedkoper was dan de heenvlucht en je dus het correcte bedrag heb teruggekregen. Zomaar de totaal prijs door 2 delen gaat over het algemeen niet op. De prijs per vlucht zou bij de originele boeking moeten zitten en anders is het een flut reisbureau als ze dat niet geven. Kennis of niet.

loyd

Tja deze madam probeert het bij iedereen.Ik ken ook een stel, zij hebben zes tickets geboekt deze zijn ook geannuleerd.wilde zij ook €600,.in eigen zak steken.kennissen hebben gedrijgd met een deurwaarder en hebben toen het volledige bedrag terug gekregen.

Ronny55

De vliegtuig maatschappij betaalde het ticket terug aan het reisbureau , maar het reisbureau vergat wat zij er aan verdiende ook terug te betalen . Heb hetzelfde aan de hand ge had in 2020. na even aandringen wel terug gekregen , zelfs mijn bagage verzekering, de annulatie verzekering was ik kwijt...Het ging hier wel om 5 tickets , 4000 € +
 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.