Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vast thuis internet

Gestart door Domi1963, donderdag 12 november 2020, 10:15:08

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: folkertjong op zondag 29 oktober 2023, 08:39:17Sky tv heeft iets met tv en broadband maar zit meer regio Manila.


sky broadband was (is?) even beter dan dial-up. Ondertussen van eigenaar veranderd:

Sale agreement to PLDT Inc.
On March 16, 2023, PLDT announced that it had entered into a sale and purchase agreement to acquire 100% of Sky Cable Corporation from Sky Vision Corporation, ABS-CBN Corporation and Lopez Inc. for ₱6.75 billion. The acquisition will cover Sky's broadband business and related assets, subject to compliance with certain conditions including the termination or cessation Sky's pay TV and cable businesses. The deal is subject to regulatory approvals. While awaiting the required regulatory approvals, Sky's broadband and cable TV services will continue.


In 2020 heb ik kabel-TV opgezegd. Met Fiber-internet doen we nog alleen streaming. Netflix + Primevideo en soms Disney+, de rest via youtube of andere kanalen. Ieder kan zijn eigen keuze maken op zijn TV, Phone of Tablet.

Pinocchio

Hoe het met andere internetaanbieders werkt weet ik niet maar ik stel vast dat voor het online hernieuwen van een onbeperkt maandabonnement van PLDT-SMART (unli fam 1299) de nieuwe maand start op het ogenblik van betaling.
Als het abonnement verloopt op 5 november 14:17  en je betaald om 13:17 dan eindigt dit ook om 13:17 de volgende maand.
Dit principe wordt ook toegepast door autoverzekeringen. Is die geldig tot 5 november en je gaat naar de autokeuring op 3 of 4 november dan is je verzekering ook geldig tot 3 of 4 november volgend jaar.

tjenn

Heb vanaf gisteren Fiber Unli All 200Mbps plan van PLDT en het moet gezegd het is een zegen voor een Iptv streaming dude zoals mezelf. Daarvoor gebruikte ik een prepaid modem van Globe voor gewoon te surfen en youtube was dat prima maar eens ik een Hd film wilde streamen liep het regelmatig mis. Enige nadeel is dat ik met lock-in periode van 3 jaar zit en de maandelijkse rekening blijft doorlopen ook de maanden dat ik in België ben. Hopelijk blijft de molen goed draaien. :laugh: 

Bjorna145

Wat moet je met 200Mbsec doen? de internet speed in de Filippijnen komt niet boven de 100Mbsec uit.
zie Monthly fixed broadband download speeds Philippines 2021-2023. The median download speed of fixed broadband in the Philippines reached 83.09 Mbps in September 2023. The download speed of fixed broadband fluctuated at since the beginning of 2023, reaching its peak speed of 92.09 Mbps in April.
Ik denk dat ze je een connectionspeed van 200Mbsec hebben verkocht en heb je niets aan als de internet speed geen 200Mbsec is.

Johan

maastricht

Wanneer je met meerder gebruikers in huis zit dan is 200 mb mooi. Binnen Filipijnen zal het wel 200 mb halen, alleen buiten Filipijnen is vaak het probleem, maar ben zelf ook zeer tevreden over pldt. Je kan nu een ticket aanmaken via hun website wanneer er problemen zijn. Vaak wordt het binnen 3 dagen opgelost.

Heb zelf ook nog Starlink, die kan je wel per maand opzeggen.

tjenn

Omdat ik de Filipijnen een beetje ken heb ik voor zekerheid 200mb genomen als ze het dan halveren heb ik toch nog speed genoeg voor HD stuf. Ik heb nog geen 200mb gehaald  wel 186mb het ene moment is het minder dan weer meer ik denk dat het bij elke provider zo is zelfs bij Starlink.

maastricht

Ja klopt, bij Starlink gaat het vaak nog meer op en neer, maar voor normaal gebruik merk je er niks van omdat de standaard altijd wel 150 mb haalt.
Betrouwbaarheid is ook belangrijk, bij Starlink na 1 jaar nog geen problemen gehad.

tjenn

Citaat van: Bjorna145 op donderdag  4 januari 2024, 23:39:15Wat moet je met 200Mbsec doen? de internet speed in de Filippijnen komt niet boven de 100Mbsec uit.
zie Monthly fixed broadband download speeds Philippines 2021-2023. The median download speed of fixed broadband in the Philippines reached 83.09 Mbps in September 2023. The download speed of fixed broadband fluctuated at since the beginning of 2023, reaching its peak speed of 92.09 Mbps in April.
Ik denk dat ze je een connectionspeed van 200Mbsec hebben verkocht en heb je niets aan als de internet speed geen 200Mbsec is.

Johan
Dan vraag ik me wel af ze bieden 400, 600 en 1000Mbps aan dat het dan allemaal fake speed is? 

tjenn

Citaat van: maastricht op zondag  7 januari 2024, 00:38:55Ja klopt, bij Starlink gaat het vaak nog meer op en neer, maar voor normaal gebruik merk je er niks van omdat de standaard altijd wel 150 mb haalt.
Betrouwbaarheid is ook belangrijk, bij Starlink na 1 jaar nog geen problemen gehad.
Heb het nog maar een kleine week in de reviews zijn er veel klachten maar hetzelfde bij Globe. Te zien waar je woont denk ik.

Luke

Citaat van: tjenn op zondag  7 januari 2024, 08:29:27Dan vraag ik me wel af ze bieden 400, 600 en 1000Mbps aan dat het dan allemaal fake speed is? 


Globe fiber Makati: 2500 PHP bundle met vaste phone