Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

DIGID werkt niet

Gestart door Antonio, vrijdag 11 december 2020, 14:53:45

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Momenteel ben ik al geruime tijd op de Filippijnen, en moet af en toe inloggen op websites waarbij je een DIGId moet gebruiken.
Die app heb ik op mijn telefoon staan.
Echter het werkt niet, dit is wat er gebeurt:
Inloggen met de laptop op bijvoorbeeld donorregister.nl. Ik kies voor DIGID code via de app
Op de telefoon de DIGID app opstarten, ik krijg een 4 letterige code die ik invul op de laptop.
Dan het volgende schermpje, op de laptop verschijnt een QR code, die ik moet scannen met mijn telefoon.
En dán krijg ik altijd een foutmelding. Of ik het opnieuw wil proberen, maar dat werkt helaas ook niet.

Het rare is, als ik kies voor inloggen met DIGID met inlognaam, password en SMS, dat het dan allemaal wel werkt   :ikkeniebegrijp:

Op de DigId website staat een hele lijst van zaken die je zou kunnen controleren, bijv zijn de tijden op laptop en telefoon gelijk, VPN uitzetten, etc.
Maar die lossen het probleem niet op.
Iemand dit aan de hand gehad toevallig ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

Nee, geen ervaring mee. Je kan namelijk geen digid aanvragen als je in de Filippijnen woont. Ze bekijken het dus maar met hun zootje en ik gebruik geen digid.

Kano

Je kan wel een DIGID krijgen als je in de Filipijnen woont en 65 jaar bent of binnenkort wordt. Dat kun je bij de SVB aanvragen. Er is dan mogelijk wel een probleem, want men stuurt de verplicht activatiecode per post en we weten wat dat kan betekenen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Ja, Kano heeft gelijk. 65+ kan het wel aanvragen. Had moeten schrijven dat IK geen digid in de Filippijnen aan kan vragen.

Antonio

Ja ok, nuttige ervaringsfeiten, maar niet van toepassing op mijn probleempje. Ik heb al lange tijd digid, maar het werkt dus alleen met sms, niet met het scannen van de qr code.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Kano

Antonio, kun je daarover geen contact leggen met Digid?  https://www.digid.nl/contact/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn