Afspraak maken voor jaarlijkse rapportage buitenlanders 2021 (yearly report)

Gestart door Kano, zondag 13 december 2020, 02:02:52

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ik heb de test ook gedaan maar het systeem zegt dat de WEB site gewoon op is maar ik krijg de melding The requested URL was rejected. Please consult with your administrator..
Ik heb ook een account aangemaakt voor het appointment systeem maar je kunt alleen maar main office Manila kiezen en dan heb je nog steeds een conformation number nodig.
Ik moet morgen in Dumaguete zijn, ik probeer langs te gaan bij het field office daar.
Maar ik zal morgen eerst eens bellen naar dat field office.

Vandaag probeer ik nog eens op de laptop van mijn nichtje en op de laptop van mijn zoon aan te loggen.

Ik houd jullie op de hoogte.

m.vr.gr.

Johan

Emigrant

Heb vandaag 5 Januari gebeld met de immigratie in San Fernando, La Union. Ik mag gewoon lang komen zonder afspraak te maken, het appointment systeem werk alleen voor Intramuros Manilla.

Luke

Gisteren Annual Report in (SM) Premier Aura  (Taguig), 8st verdiep.
Parking zat, geen reservatie nodig, niet aanschuiven, 310 PHP betalen en terug buiten, alles samen geen 10 minuten.
Nog met de vrouw in SM mall gewinkeld en iedereen happy!

Bjorna145

Even mijn verhaal over de renewal van mijn ACR card.
Vorige week naar Cebu geweest op een woensdag bleek dat men een programma had welke activiteiten men op welke dag van de week deed en renewal ACR SEC13A was op dinsdag dus weer terug naar Bais.
Dit programma van actieviteiten op welke dag heeft men niet op het de website staan.
Gisteren weer terug geweest.
Eerst het reisverslag hoe het beste te reizen om als eerste aan de beurt te zijn bij het bureau of immigration.
Ik heb de nachtboot genomen die vertrekt om 12hr snachts van Dumaguete en komt rond zes uur aan in Cebu.
Ik heb op de boot een suite genomen om goed te kunnen slapen.
Je bent dan om 0630hr op het bureau of immigration.
Terug heb ik de Ceres Bus genomen van 11hr in de ochtend ik was om 18.45 hr terug in Bais.
Ik had een 24hr reisvergunning die liep van maandag 21hr tot dinsag 21hr zou ik daar overheen gaan dan zou ik 14 dagen in quarantine moeten met mijn vrouw die mij vergezelde op dit avaontuur.
Nu had ik van te voren naar het bureau van immigration in Manila gebeld over mijn verlopen ACR 13A SEC card die vertelde mij dat ik gedegradeerd zou worden naar een touristen vergunning en dat ik het process van een nieuwe ACR 13A card opnieuw moest starten waar ik een beetje van stond te kijken daar op de website staat dat en card een jaar verlopen mag zijn.
Voor het annual report met een verlopen ACR card vertelde men mij in Dumaguete dat dit niet kon.
Dus aangekomen bij het bureau of immigration in Cebu was de werkelijkhied toch wel iets anders.
Eerst vroeg men mij waarom ik geen annual report had, ik vertelde het verhaal van Dumaguete.
Gevolg men deed voor mijn een annual report en er is een nieuwe ACR card aangevraagd die ik binnen 2  aa 3 maanden op kan halen in Cebu.
Ik heb bij die aanvraag wel een excuse letter gevoegd die  ik van te voren al had aangemaakt.
Ik wist dat dit een van de vereiste was wanneer je een verlopen ACR card hebt.
Ik heb de volgende document bij de aanvraag moeten doen.
•   Een ingevuld aanvraag formulier.BI FORM 2015-08-002 REV 0
•   Copie oude ACR card front en back
•   Copyie biodata huidige paspoort
•   Copie biodata van paspoort bij binnenkomst philippijnen plus de stempels bureau of quarantine en de stemples van de Filippijnse ambasade in den Haag  in dat pasoort.
•   Een excuse letter.
•   Copy van laatste annual report.
Oude ACR card word met de aanvraag meegestuurd, dus die ben je kwijt.
Nieuwe ACR card moet je zelf weer in Cebu ophalen, kun je niet laten versturen naar een van de Field office's.

Ik hoop dat deze informatie/verhaal van enige nut is.

m.vr.gr.

Johan