Uitschrijven in België en in de Filipijnen gaan wonen

Gestart door lode2100, dinsdag 22 december 2020, 11:39:08

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: startagain op zaterdag  1 mei 2021, 00:23:12
Ik ben niet zeker of ik hier een nieuw topic zou voor moeten opstarten, maar denk het niet:
Weet er iemand of, indien je zonder visa (of eventueel toeristenvisa) naar de Filipijnen vertrekt, kan je dan na enkele weken ter plaatse beslissen om daar te blijven en alle papierwinkel (uitschrijven uit je gemeente in België onder andere) vanuit de ambassade laten doen? Dus je woonplaats officieel in de Filipijnen zetten, vanuit de Filipijnen.
Voor de moment kan je alleen inreizen met een geldig visum . er zijn nog meer beperkingen , maar daar kun inlichtingen van krijgen van de immigratie.
Om terug naar het topic te gaan , ben wel iets te laat met mijn reactie , maar ok voor wat het waard is .

1.Verzekeringen zijn geen filantropische instellingen.
2. Wat of welke je ook neemt , ziekten met voorgeschiedenis zijn nooit gedekt.
3. Je bent nooit volledig gedekt, Gemiddeld, per 100€ die je maandelijks betaald ben je ongeveer voor 150.000 php gedekt . Dat is zo opgebruikt, kostelijke medicatie of behandelingen worden altijd aangevochten en meestal niet gedekt.
4. Boven de 70 vind je geen verzekering meer.
5. Mijn advies, leg maandelijks iets aan de kant , bv 10.000 php. (180€) gaat dat budgettaire niet, blijf waar je bent.
6. Laat je niet verleiden door verhalen van leven met budget van 500 a 1000 € , dat is niet leven maar overleven. 1500 a 2000€ heb je nodig wil je "comfortabel" leven. Gezien ik graag wat  :eu: leef kom ik daar niet mee toe.
7. Nooit vergeten , in de  :smiley-philippines: is er geen sociaal vangnet zoals in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: startagain op zaterdag  1 mei 2021, 00:23:12
Ik ben niet zeker of ik hier een nieuw topic zou voor moeten opstarten, maar denk het niet:
Weet er iemand of, indien je zonder visa (of eventueel toeristenvisa) naar de Filipijnen vertrekt, kan je dan na enkele weken ter plaatse beslissen om daar te blijven en alle papierwinkel (uitschrijven uit je gemeente in België onder andere) vanuit de ambassade laten doen? Dus je woonplaats officieel in de Filipijnen zetten, vanuit de Filipijnen.


Je wil blijven na een paar weken.... Wat houd die beslissing in?
Ben je gehuwd met een Filipino dan kan je een permanentvisum aanvragen (13A) Met een 9a toeristenvisum kan je max 36 maanden verblijven met de nodige verlengingen.
Je kan de vraag aan de Ambassade voorleggen of zij uw domixilie naar de PH kunnen overplaatsen.

Antonio

Citaat van: Bulldozer op woensdag 13 januari 2021, 13:12:26
Axa vergoed jaarlijks maximaal 160000. Daar zit je zo aan als je naar het ziekenhuis moet. Zou ik niet nemen.

Ik zat dit nog eens door te spitten, als ik het goed begrijp is dat bedrag in USD, dus    160.000,- USD per jaar.
Anders heeft het idd geen zin
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde