Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Meerdere tv toestellen op 1 aansluiting ?

Gestart door Antonio, maandag 25 januari 2021, 04:52:12

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Binnenkort gaan we hier in Davao verhuizen naar een andere wijk, en groter huis.
Nu hebben we de wens om 2 of 3 tv aansluitingen te hebben (woonkamer, keuken en slaapkamer).
Na ja, niet dat dat voor mij zo nodig is, ik kijk erg weinig tv, en hier in de Filippijnen eigenlijk niet.
Maar goed, ik ben niet de enige bewoner...

Onze neef heeft dat uitgezocht en beweert dat het niet kan:

Je hebt satelliet tv (van Cignal als ik me niet vergis): kan maar 1 "kastje" aangesloten worden.
Nu snap ik dat wel, ik kan me van vroeger herinneren van de Astra satellieten, dat je een dubbele kop (dubbele ontvanger) op de schotel kon monteren, 2 kabels, en 2 ontvanger kastjes. Maar kennelijk biedt men dat hiet niet aan.

Digitale tv via de coax kabel: eigenlijk een soortgelijk verhaal als met de schotel ontvangst.

Heeft iemand tips uit eigen ervaring ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Kano

Niet uit eigen ervaring maar een site waarin dit wordt beschreven. Denk wel dat alle tv's dan hetzelfde kanaal ontvangen
https://housetipster.com/housetips/1659/how-to-connect-multiple-tvs-to-one-set-top-box
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: Kano op maandag 25 januari 2021, 07:48:02
Niet uit eigen ervaring maar een site waarin dit wordt beschreven. Denk wel dat alle tv's dan hetzelfde kanaal ontvangen
https://housetipster.com/housetips/1659/how-to-connect-multiple-tvs-to-one-set-top-box

Precies, je splitst daar het signaal dat uit de settop box komt naar meerdere tv's. Maar de kanalen kies je op die ene settop box.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Ik heb de kabelTV buitengegooit. Was die reclame op al die kanalen beu en je hebt maar 1 toestel mogelijkheid tenzij je meerdere kabel-ontvangers aanschaft, dus 2 of 3 keer de prijs.
De TV (met ChromeCast) hangt in de keuken en de dames kijken via Internet naar hun gewenste programmas op TV of mobieltje of tablet.
Op het ogenblik hebben we Netfix en nog een maand gratis (was in het globe upgrade pakket inbegrepen) Amazon-Primevideo.
De dames zijn zot van K-entertainment en ook Chinese en Japanse series die ze via Youtube of andere kanalen streamen.
Ik kijk van op mijn PC naar mijn programma's. Soms al eens naar vrt.nu

De kabeltv was 1000p/maand.
Netflix op max. 4 toestellen is 500p/maand
Heb mijn Broadband-abo naar "unlimited" gebracht voor 400p/maand (mijn vorig abo was 2400p/maand)

Ik hoor niemand klagen....

tjenn

Heb een tijdje geleden een firestick aangeschaft is zoiets als chromecast maar met meer mogelijkheden. Plug je gewoon in je tv zelfs oudere televisies zolang er maar een hdmi poort aanwezig is.   Daar kan je de dan IPTV mee kijken en kanalen ontvangen van over heel de wereld plus movies van oude tot de laatste nieuwe. Momenteel gebruik ik Apollo group tv met startupshow als app en kan je 10 dagen gratis proberen daarna is het maandelijks 15 dollar. Er zijn ook gratis iptv aanbieders maar wil je in de Filipijnen Nederlandse en Belgische kanalen zien ben je beter af met Apollo tv vind ik. Enige vereiste is een stabiel internet maar als je netflix kan bekijken lukt het zeker ook met iptv. Heb je een andriod tv lukt het ook mee geen firestick meer nodig.
.

Antonio

Luke, Tjenn, dat is goede info.

In NL gebruikte ik ook chromecast en een tablet om Netflix te kijken. Ook handig op reis, als er maar ergens een toestel staat met een hdmi ingang.
Ben nog niet bekend met Firestick, ik ga eens googelen !

Mijn vrouw is meer geinteresseerd in het Filippijnse zender aanbod, vooral het nieuws. Daarnaast tennis toernooien, eigenlijk iedere wedstrijd waar Nadal in speelt  :biggrinn:
Ik ben een beetje allergisch voor de Filippijnse tv (teveel reclame en van die overdreven reporters), en kijk hier nooit, maar wat nederlandse tv zou mooi zijn.

wordt vervolgd...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Michaela

Een aantal Nederlandse zenders kun je ook online bekijken via npo.nl
We hebben jaren geen tv meer, is niet meer nodig, alleen wanneer er voetbal is dan is het balen want alleen de belangrijke voetbal wedstrijden worden online verzonden.


Antonio

Citaat van: innka3 op dinsdag 26 januari 2021, 15:41:00
deze misschien

Dat is een splitter uit het analoge tijdperk.
Als het al werkt op kabel of sateliet, heb je op alle tv's hetzelfde beeld. Dus dat schiet niet zo op.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

maastricht

De kop, de lnb op de schotel heeft 18v nodig en heeft ook andere frequenties dan kabel tv.
Die 18v gaat door de coax kabel, vanuit de tv box.

Je kan ook de nieuwe Chromecast 2020 met afstandsbediening gebruiken, ongeveer 75 euro.
Heb je gewoon Google tv, kan je Netflex, Youtube, disney+ etc opzetten uit de play store.