euro's kopen in de Filippijnen

Gestart door ebrendel, zondag 14 februari 2021, 09:58:41

Vorige topic - Volgende topic

ebrendel

Weet iemand hoe je het beste Filippijnse pesos kunt omwisselen in euro's? Ik kan op internet daar niks over vinden. Ik verwacht een ongunstige koers, maar wil graag weten hoe ongunstig ...

Herbie

Dringend nodig, of gewoon om hier te gebruiken. Anders als je een :smiley-philippines: rekening hebt en visa kaart. Gebruik je die kaart hier. Via TranferWise je peso's naar je :eu: rekening sturen. Beste koers van de dag krijg je zeker.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

ebrendel

Ik ben benieuwd hoeveel pesos ik ongeveer moet betalen om bijvoorbeeld 1000 euro te kopen, als ik in de Filippijnen ben, gewoon bij een bankfiliaal.
(als het andersom gaat dan krijg ik voor 1.000 EUR zo'n 58.000 PHP)

Luke

Zijn dat PHP die je hier 'verdiend" hebt of heb je EUROs meegebracht en gewisseld in bank of wisselkantoor. Indien het laatste zou je met bewijs van wissel terug je PHP in EUROs kunnen wisselen. Heb je al eens gechecked met de wisselagenten?? Die hebben gewoonlijk een 'rate' uithangen of je kan het gewoon vragen.

Bij banken is het ongeveer hetzelfde; uw geinporteerde EURO's kun je ook terug exporteren. Voor grote bedragen (10K EUR+) kan het een toestemming van BSP nodig zijn.
BSP officiele dagkoers: https://www.bsp.gov.ph/SitePages/Statistics/ExchangeRate.aspx

Of je kan PHP verkopen aan een Europeaan en de EUROs laten overschrijven op uw BE bankrekening....

eddyvm

Hallo.wij betaalden bij zowel de bank als geldwisselaars ongeveer 2,5 peso meer dan de dagkoers.dus nu zou je ongeveer 60,5 a 61p betalen.groeten

Luke

Citaat van: eddyvm op zondag 14 februari 2021, 14:37:57
Hallo.wij betaalden bij zowel de bank als geldwisselaars ongeveer 2,5 peso meer dan de dagkoers.dus nu zou je ongeveer 60,5 a 61p betalen.groeten

Hoeveel voor USD??

ebrendel

Het gaat om geld dat verdiend wordt in de PH. Bedankt voor de reacties.

eddyvm