Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum aanvraag in Covid-19 tijd

Gestart door Nieuwespecht, vrijdag 21 mei 2021, 06:20:45

Vorige topic - Volgende topic

innka3

 :thumb:
Citaat van: maastricht op maandag 24 mei 2021, 08:20:45
Wat andere manier is om getrouwd te raken in HongKong, er is een speciale website https://starthongkongmarriage.com/
Deze regelen de papieren, kennissen hebben goede ervaring ermee.
Vaak wordt het ook gebruikt wanneer je wel gescheiden bent in Nederland van een Filipijnse vrouw maar dat in de Filipijnen niet bent. Dan wordt het moeilijk om weer te trouwen in de Filipijnen.

Minder streng. Alleen het probleem is dat HongKong nog geen mensen uit de Filipijnen toelaat.

Maar eenmaal getrouwd kan je wel een visum voor de Filipijnen krijgen.

Het is maar een tip.
:confused2:  :denk:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Luke

Een jaar geleden wilden alle witneuzen hals over kop weg uit de PH om tot de vaststelling te komen dat de situatie in hun thuisland niet beter was. Daar werd soms veel poen voor betaald, om maar te zwijgen over de smeekbedes om het land te mogen verlaten.

Nu is het weer andersom; alle mogelijke truks om het land IN te komen. Zelfs trouwen als een middel tot een visum te bekomen.  :floet:

Herbie

Zotten heb je overal, volgend jaar zien we wel :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Pinkpanther

Ik had mij aangemeld bij Skyscanner om de prijzen van vliegtickets te volgen, krijg om de 2 dagen een update

Laatste Update 2 dagen geleden was  2845  euro     voor een retourticket  Economy   832 euor erop in 2 dagen ?????
Vertrek eind juni tot 25 augustus  .......  wat een prijzen !!!!!
Weet iemand goedkoper reisburo om te boeken .......  dit ga ik natuurlijk nooit betalen .

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

O.B.Bommel

Citaat van: Pinkpanther op woensdag 26 mei 2021, 09:47:24
Ik had mij aangemeld bij Skyscanner om de prijzen van vliegtickets te volgen, krijg om de 2 dagen een update

Laatste Update 2 dagen geleden was  2845  euro     voor een retourticket  Economy   832 euor erop in 2 dagen ?????
Vertrek eind juni tot 25 augustus  .......  wat een prijzen !!!!!
Weet iemand goedkoper reisburo om te boeken .......  dit ga ik natuurlijk nooit betalen .
....
:ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp: Ik zie gewone prijzen als ik op Skyscanner kijk.  :weetikniet:  :weetikniet:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Michaela


Antonio

Citaat van: Michaela op woensdag 26 mei 2021, 18:12:57
probeer budgetair.nl, is geen reisburo.
Maar verwacht ook geen service  van die club, mochten er problemen zijn.
Zij schuiven alleen tickets door.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Pinkpanther

Ok zal een kijken op de site van budgetair..... THX    vandaag in de mail  Skyscanner prijs  7895  euro...???  vlg mij zit er iets fout in hun systeem ??

MvG

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Bulldozer

Prijzen zijn nu inderdaad rond de 2500 a 3000 euro. Alleen als je verder weg boekt of heel erg last minute lees vertrek morgen is het wat goedkoper.

Komt omdat er nog steeds een beperkt aantal van 1500 mensen per dag mag aankomen in de Filippijnen. Zal wel zo blijven totdat die maatregelen opgeheft worden. Meeste vliegtuig maatschappijen vliegen ook maar 1x in de week op Manila, als ze al vliegen.

Antonio

Geschrokken door de vorige post met hoge prijzen, ben ik ook eens gaan kijken, in mijn geval een retourtje DVO-->AMS-->DVO  voor 1 persoon.
Normaal vliegen we eigenlijk altijd met Singapore Airlines, omdat deze 1 overstap heeft en rechtstreeks (dwz zonder binnenlandse vlucht in de PH) naar Davao vliegt. Dus éénmaal je 30 kg bagage in AMS inchecken, daarna komt het van de band af in DVO. Door de bank genomen kost een ticket dan 1000 euro.

Nu op korte termijn inderdaad minimaal het dubbele daarvan.
Verder vooruit, bijv vertrek begin augustus, terug begin oktober, zijn de prijzen 1000 tot 1100 euro minimaal.
En dan ook nog 1 x overstappen in bijv Hongkong en steeds via Manila (door de immigratie + customs in Manila, bagage meezeulen naar een andere terminal, toeslag voor kg bagage op de binnenlandse vlucht).

Conclusie: het is een stuk duurder geworden.
ben benieuwd naar de prijsontwikkelingen in de komende maanden. En ook de voorwaarden, zo heb ik bijv een Sinovac pas (ja ik weet het). Weet niet wat er nog aan goed- of afkeur komt op die vaccins, of dat je meer/andere testen nodig hebt vóór de vlucht, en wie weet quarantaine in Nederland bij aankomst dan wel Filippijnen bij terugkomst.
Wat nu geldt is eigenlijk niet zo relevant, als je over een paar maanden pas gaat reizen.
Wie weet zit de hele wereld tegen die tijd wel op slot.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde