Cathay Pacific 𝗥𝗲𝗶𝘇𝗲𝗻 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝗙𝗶𝗹𝗶𝗽𝗶𝗷𝗻𝗲𝗻? updates

Gestart door Chowking, donderdag 16 september 2021, 10:54:01

Vorige topic - Volgende topic

Chowking

facebook bericht van  Cathay Pacific:


Cathay Pacific

𝗥𝗲𝗶𝘇𝗲𝗻 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝗙𝗶𝗹𝗶𝗽𝗶𝗷𝗻𝗲𝗻? Zie hieronder een paar updates dat u moet weten:

👉Eindbestemming MANILA
• Bezoek het One Health Pass registratieplatform, ten minste 3 dagen voorafgaand aan de reis en ontvang uw unieke transactienummer. 
Klik hier: https://www.onehealthpass.com.ph/e-HDC/.
• Op dag van vertrek haalt u uw One Health Pass dossier op met uw transactienummer, waarna u wordt doorverwezen naar een checklist voor de gezondheidsverklaring.
• Ontvang na het invullen van de checklist uw persoonlijke QR code.  Deze dient u te laten zien en is onderworpen aan bevestiging bij aankomst.

👉Eindbestemming CEBU
• Vul vóór aankomst het online formulier in.
Klik hier: https://mactancebuairport.com/covid-19-advisory...
• Overhandig uw volledig ingevulde (gele) gezondheidsverklaring
Bijkomende vereisten, waaronder een hotelkamerreservering en COVID-19 test, maken deel uit van het aankomstproces voor Manilla en Cebu.
Voor volledige details over immigratie-en quarantainevereisten bij het binnenkomen van de Filipijnen, klik hier https://bit.ly/trvlrestrictions.
We raden u aan om de aankomstprotocollen te lezen voordat u op reis gaat om een vlotte en probleemloze aankomst te garanderen.

Bron: Cathay Pacific Airlines facebookpage

Guadalupe

De tickets die we hebben van CX zijn nu al 5 X gewijzigd of gecancelled.De man aan de helpdesk in Engeland gaat steeds meer stotteren,hij krijgt alleen maar boze klanten natuurlijk.Zelf houd ik het luchtig en gezellig met hem,hij kan er ook niks aan doen tenslotte.

Ik heb nu een refund gedaan en ga op zoek naar een andere maatschappij.

Heeft iemand ervaring met Singapore airlines of Quatar airways ?
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Pinkpanther

Ik had bij Singapore airlines geboekt...... voor 27 januari....   dit ging niet door !!!
Ik had binnen 14 dagen mijn geld terug.
Ticket koste 720 euro.......september 2021.  daarvoor kun je het nu niet meer kopen denk ik.
Service was 100%   ik had rechtstreeks bij hun geboekt.

Iemand bekend hoe het met Omnicron gaat in the PHP ??
Wanneer kunnen we weer naar the Philippines vliegen ???


mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Guadalupe

IK ben samen met mijn vrouw balikbayan dus zal er wel geraken mits dat we niet weer op de rode lijst komen als Nederland.

Tickets zijn duur nu inderdaad,ze hebben wat verliezen in te lopen lijkt me.

Het zal denk ik Quatar worden voor ons als ik het vergelijk met Singapore.
Wie lacht niet wie de mens beziet.


tjenn

Quatar prijzen swingen de pan uit als je nu wil vertrekken net als bij andere maatschappijen. Als je in de zomermaanden wil gaan dan zijn er goede prijzen te vinden bij Quatar voor het moment.

Bulldozer

Ik zou lekker in Europa blijven als je niet naar de Filippijnen moet.

Ben vorige week aangekomen met Singapore Airlines.
Eerste keer had ik voor de kerst geboekt. Die vlucht was gecancelled door hun omdat Nederland rood was. Keurig in een redelijke termijn volledig bedrag terug gekregen.

Nadat ik mijn geld terug had gekregen was Nederland weer geel. Opnieuw bij hun geboekt prijs was hetzelfde.

2 dagen voor je vlucht moet je je laten testen met een  rt-pcr test. (Filippijnen is 72 uur, maar transit Singapore maximaal 2 dagen.

Van te voren quarantine hotel boeken en die one health pass registreren.

Inchecken op schiphol was een crime. Ik was 3 uur van te voren aanwezig (3 uur 15 minuten openen de incheck balies) ik heb een uur staan wachten voordat het mijn beurt was. Er waren wel geteld 15 mensen voor mij. Documenten check duurt bij iedereen extreem lang. Bij mij waren ze met 3 man zo'n 15 minuten bezig. Je kan zelf wel weten dat je heen mag, hun moeten het ook weten. Uiteindelijk hadden ze gezet dat ik een dubbele nationaliteit had. Klopt niet, maar van het 13a visum begrepen ze niets dus ik liet het maar zo. Uiteindelijk mocht ik dus wel mee.

Overstappen op Singapore wordt je naar een aparte ruimte geleid om te wachten op de volgende vlucht. Staan genoeg stoelen, maar je mag dus niets op het vliegveld zelf. Behalve een heel klein stalletje met wat drinken en snacks is er niets te krijgen.

Eerste vlucht was redelijk gevuld, maar alle stoelen direct naast mij waren vrij dus voor mij ruimte genoeg.
Tweede vlucht van Singapore naar Filippijnen was zo goed als leeg. Misschien 20 personen in het hele vliegtuig.

Aankomst in Manila ging redelijk snel. Totaal half uurtje wachten om die one health pas te controleren. Als je uit een vol vliegtuig kom duurt het wel een paar uur ben ik bang voor.

Daarna met airport taxi (verplicht) naar hotel gebracht. Op dag 5 krijg je de pcr test, resultaat binnen 24 uur. En daar ging het fout. Ik kreeg helemaal geen uitslag, alleen na zo'n 32 uur kwam de uitslag op de one health pass website waar ik positief bleek te zijn.

Als je negatief bent dan mag je op de 6e dag weg en krijg je een certificaat. Als je zoals ik positief bent krijg je helemaal geen instructies. Het enige dat ik te horen kreeg is dat ik moet blijven waar ik ben en iemand van BOQ/DOH neemt contact met mij op. En dus zit ik nu al meer dan 48 uur te wachten en nog steeds heeft er niemand contact opgenomen.

Mijn vrouw is bezig om mij naar huis te krijgen, maar is niet makkelijk. Hoop documenten, eerst bij de Barangay en daarna bij de City Hall. Ook niet zo leuk om daar allemaal heen te moeten in Corona tijd... Schijnt dat we toch echt in contact moeten komen met BOQ, maar zie ze maar eens te pakken te krijgen... Dus voorlopig zit ik hier wel even en hotel kosten gaan wel gewoon door.

Ik ben obese. Ik zou dus doodziek op de IC moeten liggen... Het enige wat ik heb van die dodelijke ziekte, waar je op moet testen om te kijken of je het hebt, zo verschrikkelijk is die... Is 3 dagen zeer lichte verkoudheid... Voor Corona was ik zelfs regelmatig meer verkouden dan dat ik nu ben...

Voor mijn vlucht dus negatief getest, 1x in de supermarkt geweest, verder alleen gevlogen. Altijd meer dan anderhalve meter afstand gehouden en een mondkapje opgehad binnen. Toch besmet. Met zeer grote waarschijnlijk op het vliegtuig waar dus niet eens iemand naast mij zat.

Ik zal lekker daar blijven als ik jou was. Ik heb nu nog steeds geen idee wat er verder gaat gebeuren.

Guadalupe

Dank voor je uiteenzetting en wel zeer uitgebreid !

OKtober jl heb ik onze tickets gekocht bij CX,die route is nu afgesneden om diverse redenen:
Chinees nieuwjaar aanstaande,Olympic games in february en te weinig piloten,crew voor de vliegtuigen.

Er wordt al gewaarschuwd dat er te weinig piloten zijn om vracht naar Hong Kong te halen.Die nog op passagier vliegtuigen zaten worden nu op cargo gezet.
Daarnaast mag er niet meer gevlogen worden van Filipijnen naar Hong Kong ivm ocrimon.Dus vliegen ze ook niet naar Cebu want dan moeten ze leeg terug.

Vandaag ben ik uren bezig geweest om uit te zoeken of en hoe het mogelijk is om toch naar Cebu te vliegen.4 Airlines aan mijn oor gehad en de conclusie is inderdaad : Afwachten en blijf zitten waar je zit.

Zover had ik het niet verwacht maar het is realiteit.Ook niet echt een drama als je het vergelijkt met de natuurramp die door Odette is veroorzaakt en de mensen die daardoor getroffen zijn.

Het zal wel april of misschien mei worden,niemand die het kan zeggen.Tot zolang blijven we hier maar in huis bij de verwarming en bij goede dagen in de duinen wandelen,ook niks mis mee.

Succes in je qurantine verblijf,hopelijk duurt het niet te lang voor je.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

folkertjong

Zal niet de eerste foutieve test zijn Bulldozer.

De Senator Kiko  Pangilinan (welke nu voor vice president gaat) was vorige week ook positief, latere test weer negatief....

Maar goed, kan iemand mij uitleggen WAAROM je in quarantine moet?

Men beweert dat iedereen  het toch  gaat krijgen asypmtomatisch of niet.

Omicron is hier ook de dominante strain...

DOH begint ook door te krijgen dat het ''unstoppable'' is.

DOH drops test for asymptomatic close contact of COVID patient; contact tracing in community transmission

Read more: https://newsinfo.inquirer.net/1539708/doh-drops-test-for-asymptomatic-close-contact-of-covid-patient-contact-tracing-in-community-transmission#ixzz7HnHo7hzg
Follow us: @inquirerdotnet on Twitter | inquirerdotnet on Facebook


Nation
Time to move from 'blanket testing' to 'sentinel surveillance,' says gov't health expert

Read more: https://newsinfo.inquirer.net/?p=1539747#ixzz7HnJWz5l3
Follow us: @inquirerdotnet on Twitter | inquirerdotnet on Facebook