Cathay Pacific 𝗥𝗲𝗶𝘇𝗲𝗻 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝗙𝗶𝗹𝗶𝗽𝗶𝗷𝗻𝗲𝗻? updates

Gestart door Chowking, donderdag 16 september 2021, 10:54:01

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op woensdag 12 januari 2022, 15:26:39
Ik zou lekker in Europa blijven als je niet naar de Filippijnen moet.
......

Ik zal lekker daar blijven als ik jou was. Ik heb nu nog steeds geen idee wat er verder gaat gebeuren.
Dat advies neem ik al een tijdje ter harte. Maar bedankt voor je update. Het bevestigt mijn keuzes.

Inmiddels heb ik ook al mijn corona gehad, zoals iedereen dat moet gaan meemaken. Voor diegenen die denken dat het hier allemaal goed geregeld is, ik kon pas een afspraak maken voor mijn test toen ik er al bijna vanaf was (had nog heerlijk rond kunnen huppelen als ik gewild had) en dan ook nog op een locatie 40 km van mijn huis terwijl er een testlocatie 700 meter van mijn huis is.
En het probleem is nog niet opgelost, want ik krijg geen booster omdat ik corona heb gehad terwijl de "deskundigen" beweren dat ik niet meer beschermd ben door AstraZenica voor al die nieuwe varianten. Bovendien krijg ik mijn "herstelbewijs" niet op mijn telefoon geregistreerd. Vanaf 1 februari werkt mijn app niet meer denk ik. Goed geregeld allemaal. Dan zijn de problemen in Azie alleen maar groter. Gelukkig dat ik niet snel van de wap ben.

Ik ben zwaar obese dus was het op zich redelijk spannend maar uiteindelijk was het ruim een week ziek met lichte koorts en volledig verlies van energie. Geen longproblemen gelukkig. En de klachten gingen op en neer, om de paar uur was het anders. Ziekteverschijnselen zijn bij iedereen anders.
Dat obese gaat zich binnenkort oplossen want over een paar weken krijg ik een maagverkleiningsoperatie (was al gepland ruim voor de zgn. "run" op operaties zo'n traject loopt bijna een jaar) dus ook om die reden is reizen even out of sight.

Dat ik niet naar de PH kan (ben weer toerist) heeft ook nog andere consequenties. Ik krijg namelijk een SSS- weduwnaarsuitkering maar daarvoor moet ik mij jaarlijks melden bij de SSS in Dumaguete. Nu gaat het niet om het financieel belang (rond 1500 P per maand, het dekt mijn elektrarekening nog niet eens laat staan de rest) maar het is een hoop folklore. Voor 2020 kreeg ik na een mail vrijstellling, nu kreeg ik gisteren na mijn mail dat ik niet persoonlijk kon komen antwoord dat ik moet verzoeken om een video-conference. Ik houd jullie op de hoogte. In een apart draadje dan want hier ga ik dan  :offtopic:

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Ik zou eens een maandje naar Colombia gaan......is gewoon open ....  ben er oktober geweest.
Krijgt bij aankomst meteen 90 dagen visa.
-Eten beter als in the PHP
-Hotels beter  ca. 30 euro/nacht
-Weee OK Medellin ronde de 25 graden
-1 Nadeel ..............spreken Spaans.

mvg

PP   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

tjenn

In het kort samen gevat blijf waar je bent in mijn geval België. Ons huis in de Phills staat al bijna 2 jaar leeg dan zal een half jaar langer niet veel meer uitmaken. Hopelijk na de zomer terug wat losser maar ik vrees dat we tegen het eind van het jaar nog even ver staan.  :negatief:

Antonio

Citaat van: Pinkpanther op donderdag 13 januari 2022, 10:59:06
Ik zou eens een maandje naar Colombia gaan......is gewoon open ....  ben er oktober geweest.
Krijgt bij aankomst meteen 90 dagen visa.
-Eten beter als in the PHP
-Hotels beter  ca. 30 euro/nacht
-Weee OK Medellin ronde de 25 graden
-1 Nadeel ..............spreken Spaans.

mvg

PP   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Hi PP,
Klinkt interessant. Ik was even benieuwd vanwege je opmerking dat men alleen spaans spreekt, een Engels daar ?
Is het "crimineel" ? Ik bedoel in vergelijking met de Filippijnen ?
Meer vragen, maar allemaal off topic..
De reden dat ik het vraag, is dat ik het hier in de Filippijnen een beetje beu ben... En Nederland heb ik geen trek meer in, ik zou niet weten wat ik daarzou willen doen wat beter, leuker, interessanter is dan de Filippijnen.
Maar mijn vrouw en ik missen het reizen enorm. Dat hebben we altijd gedaan en heeft ons veel plezier gebracht.
Misschien dat Taiwan of Japan binnenkort weer mogelijk wordt, lekker dichtbij...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

Citaat van: Antonio op donderdag 13 januari 2022, 15:08:13
Citaat van: Pinkpanther op donderdag 13 januari 2022, 10:59:06
Ik zou eens een maandje naar Colombia gaan......is gewoon open ....  ben er oktober geweest.
Krijgt bij aankomst meteen 90 dagen visa.
-Eten beter als in the PHP
-Hotels beter  ca. 30 euro/nacht
-Weee OK Medellin ronde de 25 graden
-1 Nadeel ..............spreken Spaans.

mvg

PP   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Hi PP,
Klinkt interessant. Ik was even benieuwd vanwege je opmerking dat men alleen spaans spreekt, een Engels daar ?
Is het "crimineel" ? Ik bedoel in vergelijking met de Filippijnen ?
Meer vragen, maar allemaal off topic..
De reden dat ik het vraag, is dat ik het hier in de Filippijnen een beetje beu ben... En Nederland heb ik geen trek meer in, ik zou niet weten wat ik daarzou willen doen wat beter, leuker, interessanter is dan de Filippijnen.
Maar mijn vrouw en ik missen het reizen enorm. Dat hebben we altijd gedaan en heeft ons veel plezier gebracht.
Misschien dat Taiwan of Japan binnenkort weer mogelijk wordt, lekker dichtbij...
PP heeft wel gelijk, Colombia is leuk en als je een beetje ervaren bent met reizen niet gevaarlijk. Ik heb er ruim 20 jaar geleden even "gewoond". In Medellin. Leuke stad en redelijk "zwoel". Verbleef daar bij een vriendin, had een tijdje onbetaald verlof. Ideaal klimaat, het hele jaar door "primavera", todo del ano. Relatie hield geen stand, dat is lastig met "latina's". Ze komen net zo snel als ze gaan. Golddiggers op de korte termijn. Er permanent wonen, nee.

Ken verder wel iets van Cartagena en Cali. Cali was ronduit gevaarlijk, in ieder geval in de avond. Ook Cartagena voelde onveiliger dan Medellin. Hotels goedkoop en goed. Het eten hoeft niet zo goed te zijn om beter te zijn dan in PH zeg ik altijd.

Ja en je moet wel een woordje Spaans lullen, Engels kennen ze niet. Toentertijd kon ik me nog wel verstaanbaar maken maar de kennis is nu ver weggezakt dus  ik zou opnieuw wat moeten leren. Verstaan doe ik het nog wel. Zou eerder voor Colombia kiezen dan Brazilie, van Portugees maak ik niks. Ken ook nog wel wat van Panama en Costa Rica maar dat voert te ver, we zijn toch al  :offtopic: Vraag dan maar met PM.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luc

Of Mexico misschien...

Waarom Mexico dé topbestemming van de winter is: "Geen restricties om te reizen"
Cancun/Tulum - Na Dubai lijkt Mexico the place to be voor al wie hip is, van zon en feesten houdt. "Mexico vraagt geen PCR-test of vaccinatiebewijs voor reizigers", zegt Frank Bosteels van Connections, die een vervijfvoudiging van de boekingen zien.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

kristof19

Citaat van: Bulldozer op woensdag 12 januari 2022, 15:26:39


Ik ben obese. Ik zou dus doodziek op de IC moeten liggen... Het enige wat ik heb van die dodelijke ziekte, waar je op moet testen om te kijken of je het hebt, zo verschrikkelijk is die... Is 3 dagen zeer lichte verkoudheid... Voor Corona was ik zelfs regelmatig meer verkouden dan dat ik nu ben...

Voor mijn vlucht dus negatief getest, 1x in de supermarkt geweest, verder alleen gevlogen. Altijd meer dan anderhalve meter afstand gehouden en een mondkapje opgehad binnen. Toch besmet. Met zeer grote waarschijnlijk op het vliegtuig waar dus niet eens iemand naast mij zat.

Ik zal lekker daar blijven als ik jou was. Ik heb nu nog steeds geen idee wat er verder gaat gebeuren.

Sommigen zijn toch echt niet dankbaar dat ze dubbel of triple gevaccineerd werden door de inzet van de vele vrijwillige gezondheidswerkers en zodiende ZEER GOED beschermd zijn tegen ernstige symptomen en ziekenhuisopname :jajaja:
En zijn na 2 jaar nog steeds niet in staat om dit ERNSTIG DODELIJK virus te erkennen omdat de huidige omikronvariant toevallig en gelukkig wat milder blijkt te zijn.


Maar in uw geval zal het wel vals alarm zijn want ik heb ooit gelezen dat dit u niet kon overkomen en dat al wie besmet wordt het hun eigen schuld is en dan ook nog iets over preventief ruimen ofzo  :weetikniet:
Dus zal bij u wel een valse PCR test zijn of iets met karma ofzo :weetikniet:
Wat een wappie :ikkeniebegrijp:
:benweg:


Bulldozer

Citaat van: Guadalupe op woensdag 12 januari 2022, 17:14:47
Dank voor je uiteenzetting en wel zeer uitgebreid !

...

Zover had ik het niet verwacht maar het is realiteit.Ook niet echt een drama als je het vergelijkt met de natuurramp die door Odette is veroorzaakt en de mensen die daardoor getroffen zijn.

Het zal wel april of misschien mei worden,niemand die het kan zeggen.Tot zolang blijven we hier maar in huis bij de verwarming en bij goede dagen in de duinen wandelen,ook niks mis mee.

Succes in je qurantine verblijf,hopelijk duurt het niet te lang voor je.

Geen dank, ik heb toch niet zoveel te doen momenteel. Uiteraard is het geen drama. Maar het is wel erg frustrerend dat je op BOQ/DOH moet wachten voordat je iets mag. Er staat nu al 4 dagen dat ze contact zouden opnemen en hebben dat nog steeds niet gedaan. Ik ben niet de enige met dat probleem. Gisteren in het nieuws dat er iemand al vast zit in zijn hotel sinds 31 december en die heeft ook nog niets gehoord.

Al het papierwerk is ondertussen in orde gemaakt. Ik mag van de Barangay en City Hall naar huis om daar de quarantine of isolatie af te maken. Ze regelen zelfs transport met een ambulance (hoe bizar, een ambulance voor een verkoudheidje van 3 dagen waar ik nu geen last van heb) Dat transport zou nog gratis zijn ook. Maar ondanks dat de city hall al het papierwerk naar BOQ heeft opgestuurd, ik zelf dat ook nog eens gedaan heb laten ze helemaal niets van zich horen.

En dus zit ik nog steeds in het hotel. Op zich zit ik hier best aardig hoor, snel genoeg internet om netflix te streamen, het heeft een aparte eetplek, zit plek en slaapkamer dus ik kan nog wat heen en weer lopen ook. Airco en een warme douche, als ik niet langer dan 6 minuten douche, dus zeker geen ramp. Wel zonde van het geld. Ik ga er nu maar vanuit dat ik niets meer hoor en tot woensdag hier zit. Dan zijn de 10 dagen sinds positieve test over. Heeft me dan wel 1000 euro extra hotel & room service kosten gekost omdat BOQ/DOH in gebreke blijft. Al schijnen de quarantine regels nu toch weer versoepelt te zijn naar 7 dagen na positieve test (maandag) of zelfs 7 dagen na het begin van symptonen (zaterdag)

Veel plezier met wandelen. Dat mis ik nu nog het meest. Ik was iedere dag aan het fietsen, wandelen en hardlopen, nu doe ik al noodgedwongen anderhalve week helemaal niets. Hardstikke gezond hoor die quarantaine. Je kom er zieker uit dan dat je er in gaat. Als je er uberhaupt uit komt.

En ja, met een mondkapje op in een half leeg vliegtuig zitten maakt dus geen bal uit. Corona krijg je toch wel. Vandaar mijn opmerking dat je beter in Europa kan blijven. Of als Corona krijgen je toch niet uit maakt, ga dan in iedergeval naar een land dat je niet gevangen zet mocht je positief testen na aankomst. Dat is dus niet de Filippijnen... 

tjenn

Citaat van: folkertjong op woensdag 12 januari 2022, 22:25:51
Zal niet de eerste foutieve test zijn Bulldozer.

De Senator Kiko  Pangilinan (welke nu voor vice president gaat) was vorige week ook positief, latere test weer negatief....
Had het ook ergens gelezen weet niet juist of het dezelfde persoon is. Anyway die persoon stapte negatief op het vliegtuig van Cebu naar Davao en na de vlucht bleek hij positief.  :denk: dus op een uurtje van negatief naar positief... Heel geloofwaardig hoor...