Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

LTO: emissietest/smoke test

Gestart door folkertjong, dinsdag 28 september 2021, 10:59:42

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Alle gebieden onder Mecq en ECQ werken de ambtenaren skeleton, dus de meesten zitten 2/3 dagen per week thuis (wel doorbetaald) Lekker met 11,6 trillioen debt toch?

Even een ander verhaal  maar wel over nagenoeg gelijke omstandigheden.
Moest vorige week een auto door de emissietest doen......Was maandag...super rijen maar goed na 3/4 uren ok....Afspraak gemaakt voor afgelopen maandag voor auto nr 2
Stond op het bord als eerste om geholpen te worden..Ze hielpen alle tricycles en motors maar auto? Niets.
Toch maar vragen waarom. (tricycles en single motors worden dus niet aangemeld bij een centraal systeem vandaar dat de politie altijd deze voertuigen aanhoudt om op papieren te controleren  is mij uitgelegd.)

Blijkt dat op maandag ochtend de informatie wordt gedownload van alle emissie test stations naar de provinciale LTO dus ze zijn bijna altijd ''offline'' bij de LTO.
Kunnen de emissietest stations niets aanmelden.
De eigenaar vertelde mij ''Waarom doen ze dat nu niet in het weekend?''
Maakt de ambtenaren niet uit of iedereen uren moet wachten op hun..Zij zijn belangrijk toch?
Volgend jaar dus niet meer op maandag naar de emissie.
(ik mocht wel naar huis gaan na 3 uren vertelde mij, telefoon nummer gegeven en na 3 uren kreeg ik een text dat ik de papieren kon halen.)

Ps De autopapieren zijn nu onderweg naar LTO waar een ''contact'' de verdere procedure doet, (tegen kleine betaling)  oftewel iemand welke daar werkt en alle kantoren in en uit loopt. (Ik weet het, mag niet maar alles beter dan dagen verspillen bij de LTO

Luke

Citaat van: folkertjong op dinsdag 28 september 2021, 10:59:42
Alle gebieden onder Mecq en ECQ werken de ambtenaren skeleton, dus de meesten zitten 2/3 dagen per week thuis (wel doorbetaald) Lekker met 11,6 trillioen debt toch?

Even een ander verhaal  maar wel over nagenoeg gelijke omstandigheden.
Moest vorige week een auto door de emissietest doen......Was maandag...super rijen maar goed na 3/4 uren ok....Afspraak gemaakt voor afgelopen maandag voor auto nr 2
Stond op het bord als eerste om geholpen te worden..Ze hielpen alle tricycles en motors maar auto? Niets.
Toch maar vragen waarom. (tricycles en single motors worden dus niet aangemeld bij een centraal systeem vandaar dat de politie altijd deze voertuigen aanhoudt om op papieren te controleren  is mij uitgelegd.)

Blijkt dat op maandag ochtend de informatie wordt gedownload van alle emissie test stations naar de provinciale LTO dus ze zijn bijna altijd ''offline'' bij de LTO.
Kunnen de emissietest stations niets aanmelden.
De eigenaar vertelde mij ''Waarom doen ze dat nu niet in het weekend?''
Maakt de ambtenaren niet uit of iedereen uren moet wachten op hun..Zij zijn belangrijk toch?
Volgend jaar dus niet meer op maandag naar de emissie.
(ik mocht wel naar huis gaan na 3 uren vertelde mij, telefoon nummer gegeven en na 3 uren kreeg ik een text dat ik de papieren kon halen.)

Ps De autopapieren zijn nu onderweg naar LTO waar een ''contact'' de verdere procedure doet, (tegen kleine betaling)  oftewel iemand welke daar werkt en alle kantoren in en uit loopt. (Ik weet het, mag niet maar alles beter dan dagen verspillen bij de LTO


Heb verleden week de car-registration gedaan. De barangay organiseerd een "Mobile LTO" elk jaar; Alles tesamen: Smoke-test, mogelijkheid om TPL -insurance te kopen en finaal de LTO registratie. De voorbije jaren ging dat vrj snel op een uurtje had je alles doorlopen. Dit jaar was het uren aanschuiven, maar uiteindelijk is de registratie afgerond.

Bjorna145

LTO, ik heb er iemand zitten die alle papierwerk voor mij regelt ik hoef alleen maar de emissie test te doen.
Ik pik dan een paar dagen later alle papieren op op het verzekeringskantoor van zijn moeder.
Doe dit voor zowel mijn scooter als auto.
Hardstikke makkeljk en dat voor een paar centen meer.

m.vr.gr.

Johan

folkertjong

Zelfde wat wij doen....600 peso voor 2 auto's..Ga je niet daar voor in ellenlange rijen staan vol met covid positieve mensen toch?

Luke

Citaat van: folkertjong op donderdag 30 september 2021, 01:43:01
Zelfde wat wij doen....600 peso voor 2 auto's..Ga je niet daar voor in ellenlange rijen staan vol met covid positieve mensen toch?
Het aanschuiven was voor de smoke test dus aanschuiven met de auto. De papierwinkel was op enkele minuten geregeld zonder aanschuiven.
Ga volgend jaar elders een smoke test doen.

folkertjong

#5
Er zijn maar een paaar emissietest centrums in deze buurt, we gaan al niet naar het testcentrum welke bij de LTO op het compound zit want daar is het nog een grotere gekkenboel.

Normaal kon je naar het testcentrum rijden en binnen 30 minuten wegwezen....Nu helaas even niet ivm covid/ minder werken ambtenaren/wanbeleid LTO enz.

https://www.pna.gov.ph/articles/1130320

https://www.pna.gov.ph/articles/1142420

https://www.rappler.com/nation/sss-lto-most-complaints-8888-hotline-csc

https://www.bworldonline.com/lto-officials-charged-for-delays/

Kan wel doorgaan met links.

LTO is een van de slechtste departments in de Ph.





Ps Ik weet uit betrouwbare bron dat de hoogste LTO chef in deze provincie nagenoeg nooit in zijn kantoor is.
De vorige was meer bezig met zijn cockpit dan met zijn werk.

Bjorna145

Voor de smoke test regelt hij ook een afspraak ik hoef nooit of zelden te wachten.

m.vr.gr.

Johan

folkertjong

Ik had toch ook een afspraak stond in mijn verhaaltje?
Er is gewoon op dit moment meer gaande ivm MECQ hier en maandags vaak ofline voor afmelden LTO omdat die dan de gegevens van de hele week downloaden ....

Gr.