Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

klikgebit

Gestart door janvanderijt, vrijdag 1 oktober 2021, 04:10:01

Vorige topic - Volgende topic

janvanderijt

wie weet wat een klikgebid kost in de filippijnen?
alleen een ondergebit

bij voorbaat dank jan van de rijt

folkertjong

Is dat hetzelfde als snap on smile?

Kan helaas mijn tandarts niet vragen want die is recent overleden door covid, moet op zoek naar een andere betrouwbare.



Deskripsiyon
SNAP ON SMILE
Php 18,000 per arch (upper OR lower)
Snap-on smile is a dental appliance that can be snapped on the teeth so one can show a perfect set of teeth and give a beautiful smile. It is made of a thin acetyl resin material but it is durable. Snap-on Smile can be worn throughout the day, even when eating and drinking and needs to be removed only at night.

https://quezon-city.philippineslisted.com/health/snap-on-smile_96371.html

Kano

Bij een klik gebit krijgt u 2 (of in sommige situaties 4) implantaten in de onderkaak geplaatst, waarop een nieuwe onderprothese op 2 drukknoppen of op een staaf wordt vastgeklikt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

folkertjong

Ok, moest even naar google.

Heet hier All on four.

Dit voorbeeld kost 19.000 dollar onder en boven dus 9.500 zeg maar voor onder (475.000)

https://www.dentist-manila.com/all-on-4-package/

Ervaring leert dat verder weg van Manila de prijzen lager zijn maar implants worden niet veel gedaan door tandartsen in de provincies dus moet je waarschijnlijk naar de grotere (lees rijkere) steden.

Weet niet waar u woont heer van der Rijt maar ver weg moet je hotelkosten incalculeren want meerdaagse procedure.

Google naar een tandarts in uw buurt op All on four implants. Succes.

Pinkpanther

Het lijkt mij dat de genoemde prijzen veel te hoog zijn     .......
4 implantaten zal max.   € 4000,- kosten   per stuk ca. 1000 euro.
Tegenwoordig plaatsen ze veelal Mini implants een stuk of 10 en daarop een vaste brug.
Dit lijkt me een betere optie !!!


MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

mars

In turkijke is dit vele maal goedkoper

Bjorna145

Waarom een klikgebid? ik heb een plaatje met vijf kiezen en dat koste mij incl de slechte kiezen verwijderren 10000php in Dumaguete.

m.vr.gr.

Johan Geers

opinie

De reden is de hoogte van het tandvlees waar een gewoon kunstgebit op ingrijpt. Met de jaren wordt de dikte van het tandvlees minder (ouderdom en/of druk van een kunstgebit), toen men nog tanden had had men last van terugtrekkend tandvlees (tandplak, ontsteking, ... ) of dat men door erfelijke kenmerken (gezichtsvorm) gewoon nooit "hoge" kaken had.

Gingiva is de tandheelkundige vakterm voor tandvlees. Men maakt een onderscheid tussen de vaste en de vrije gingiva. De vaste gingiva is dat gedeelte van de gingiva dat onbeweeglijk vast verbonden is met het onderliggend (alveolair) been. De vrije gingiva ligt kroonwaarts en is op een weke manier verbonden met het glazuur.

Het is dat laatste dat, aheum, de tand des tijds niet goed doorstaat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ganda

Opgelet: men denkt veelal dat vaste tand implants zaligmakend zijn. Let op alvorens je er aan begint.

Vooreerst moet je genoeg bot hebben ( zeker in de bovenkaak ) Is dit niet het geval doet men een bottransplantatie. Met doet dit met kunstbot of met een stukje bot uit het dijbeen.

Het stukje bot wordt in blokjes gesneden. De rest wordt vermalen en gemengd met uw bloed zodat men een pasta verkrijgt.
Daarna schroeft men de stukjes bot samen met de pasta in de mond.  Deze stukjes moeten vastgroeien met het eigen bot. Dit duurt ongeveer 4 maand, dan pas kan men beginnen boren om de implants te plaatsen.

De ingreep is onder volledige narcose en neemt een halve dag in beslag. Koelen met ijs is strikt noodzakelijk.



















ganda


Zo zie je eruit na het plaatsen van bot:









ave