Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

klikgebit

Gestart door janvanderijt, vrijdag 1 oktober 2021, 04:10:01

Vorige topic - Volgende topic

Pinkpanther

Ja zie eruit als ingrijpend....  heb je niet overwogen Mini implants ??  Daar schijnt minder bot voor nodig te zijn zijn maar 2.5 tot 3 mm dimeter.   
Ik heb er een stuk of 5  koste iets van 600 euro stuk en zaten er in 2 uur in

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

ganda


Op de eerste foto zie je nog de schroeven waarmee het bot werd vast gezet.
De tweede en derde foto laat zien dat die schroeven worden vervangen door pinnen
De vierde foto laat zien dat de botschroeven wordt vervangen door  schroeven met een dekseltje. Het dekseltje wordt later verwijdert om de definitieve implant op te vijzen.
Dit zijn foto's van de bovenkaak.









Bij de onderkaak werkt men anders, laat ik u in de volgende post zien.

@Pinkpanther Mini implants kende men nog niet in 2004.


Pinkpanther

Ok, hebben ze dit in Nederland gedaan of in the Philippines ?
Tegenwoordig hebben ze ook kunstbot...

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

ganda


Hier zie je dat men in de onderkaak gaten heeft geboord en daarna de bouten voor de implants heeft in geschroefd.





Deze foto's werden gemaakt door de stomatoloog in juni 2004. Het was de eerste maal in Belgie dat men een hele mond met implantaten voorzag. De foto's werden gemaakt als lesmateriaal voor studenten kaak chirurgie.


ganda

hoe ziet een implant eruit?




ganda


En nu komt het hele verhaal:

Tussen 29.3.2004 en 13.6.2005 heb ik 24 consultaties gehad in het ziekenhuis.
Daarbij waren 2 opnames voor de bottransplantatie en het plaatsen van de implants. Uiteraard diende er moules gemaakt worden en het passen van een nieuw gebit.
1 implant was 680 € , ik had er acht.
het gebit kost 3750 €
Alles in het totaal, hospitaalkosten, visites bij tandarts enz was ik meer dan 11000€ kwijt.
Ik kreeg 7 Jaar garantie.

In 2019 ging ik naar de tandarts omdat twee implants in de bovenkaak rechts en 1 in de onderkaak rechts los zaten. Er werd een scan gemaakt en dat was het.

Diezelfde avond bij het verwijderen van het gebit heb ik de twee implants uitgetrokken, ze bleven simpelweg aan het gebit kleven.

De dag daarop heeft men ook de onderste implant er uit gehaald en de gaten dichtgenaaid.

De uitleg : Meneer u heeft zo een bijtkracht rechts dat de implantaten het na al die jaren niet konden houden!
Ik heb nieuwe implants moeten laten steken en een nieuw gebit. Kostenplaatje + 5000 €

Wat ik u wil zeggen: Implants zijn niet voor eeuwig, ze verslijten ook. U mag uw gebit zo goed als mogelijk. verzorgen. Echte tanden zijn nog steeds het beste.


Bjorna145

Als ik dit allemaal zie echt niet geef mij maar mijn plaatjes met 5 kiezen eenvoudig en doeltreffend.
Daarnaast heb ik ook nog drie kronen.

m.vr.gr.

Johan

Pinkpanther

Een Mini implant is in feite een titanium schroef, sommige draaien ze er gewoon in door het tandvlees heen, soms maken ze het open
om precies in het midden van het bot te boren.
Ik heb er 1 laten zetten in cebu 2015   zit er nog steeds in.    2.8x16 mm
De Tandartds leek een soort Handyman..  eerst gaatje boren 2 mm en toen implantaat erin duurde 10 minuten..
Kost toen iets van 400 euro incl kroon

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 


startagain

Ik heb in 2009 in Cebu ook 2 mini implants laten zetten op plaatsen waar er een tand ontbrak in m'n bovenkaak. Daarna een brug (in 3 delen) eroverheen. 1 miniplant kwam eruit een 5tal jaren nadien, samen met het brugdeel van ca 3 tanden breed. Volgens m'n tandarts zijn mini implants enkel bedoelt voor een tijdelijke oplossing. De 2e implant houdt stand omdat de brug voldoende steun heeft van nog bestaande tanden.
Move on.. to learn and improve