Hoofdmenu

WISE geldwissel

Gestart door Bjorna145, zondag 31 oktober 2021, 11:24:58

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: Bjorna145 op maandag  1 november 2021, 13:53:13
Zo juist kreeg ik weer een verzoek van WISE om nog meer documenten en er kwam weer twee dagen boven op.
Heb de zaak gecancelled.
Heb toen een transfer gedaan via SUNRO terwijl ik de mail nog aan het componeren was stond het geld al op de Metrobank, dus mail was niet meer nodig.
Het ging om 1000EURO.
Sunro lagere koers duurder om over te maken maar snel als het licht.
Jongens bekijk het maar ik blijf bij Sunro.

m.vr.gr.

Johan

En wat wat was de koers en fees dan?

Wise heeft blijkbaar al te veel klanten. De fees en wisselkoers gaan in de verkeerde richting.
Worldremit is al goedkoper voor bv mobile wallet (Gcash in mijn geval) wel gelimiteerd tot 50K PHP per transactie
Dus het is weer uitkijken naar de best deals....

Luc

Aantal jaar geleden hetzelfde probleem gehad met Wise. Dat ging dan maar om een klein bedrag. Nog geen 100 euro. Steeds meer bewijzen vragen. Op het laatste wilde ze een bewijs van mijn bank dat het rekeningnummer ook effectief van mij was. Toen heb ik ze gemaild dat ze het konden steken waar de zon niet schijnt en dat ik met Worldremit nog nooit van die onzin had meegemaakt . Paar dagen later had ik het geld terug op mijn rekening. Nooit meer Wise voor mij.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bjorna145

Bij Wise was de koers 58.45 bij Sunro 58.00 de kosten bij Sunro 9 Euro bij Wise zo rond de 6 Euro.

Het is een kwestie van tijd voordat deze organisatie aan elkaar gekopeld zijn om informatie van witwassen aan elkaar uit te wissellen.
Ma.w. 500 Euro bij Western Union, 500 Euro bij Monygram, 500 bij Sunro ze weten het starks allemaal van elkaar.

Ook eerdere malen 500 Euro bij dezelfe organisatie geloof me ze gaan vragen stellen.

Bij mij vroeg Wise om een up to date polis van mijn uitkeringen zoiets kun je niet binnen vijf minuten vestrekken want je kunt er ook niet aankomen.
Kun je binnen 48 uur het bewijs niet leveren wordt je geld terug gestort.
Dus m.a.w. ze doen de transfer liever niet.

Nu Sunro, Sunro is een Nederlandse organisatie dus communiceren daar naar toe maakt het een stuk makkelijker.
B.v. ik wil 5000Euro overmaken, ik dan op voorhand al aanvragen welke bewijzen men daarvoor wil hebben.
Je kan deze dan verzamelen en ter goedkeuring naar hun opsturen in dien goed kun je de 5000Euro overmaken.
Je houdt dan de 5000Euro in de pocket tot het laatste moment.
Met andere organisties is dit een stuk moeilijker.
Dus voor mij Sunro had ik al voor WISE maar hun systeem ging een keer stuk dus ben ik overgeschakeld naar WISE en nu weer terug bij SUNRO en daar blijf ik bij ondanks de hogere kosten.

m.vr.gr.

Johan


kristof19

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag  2 november 2021, 00:44:03
Bij Wise was de koers 58.45 bij Sunro 58.00 de kosten bij Sunro 9 Euro bij Wise zo rond de 6 Euro.

Het is een kwestie van tijd voordat deze organisatie aan elkaar gekopeld zijn om informatie van witwassen aan elkaar uit te wissellen.
Ma.w. 500 Euro bij Western Union, 500 Euro bij Monygram, 500 bij Sunro ze weten het starks allemaal van elkaar.

Ook eerdere malen 500 Euro bij dezelfe organisatie geloof me ze gaan vragen stellen.

Bij mij vroeg Wise om een up to date polis van mijn uitkeringen zoiets kun je niet binnen vijf minuten vestrekken want je kunt er ook niet aankomen.
Kun je binnen 48 uur het bewijs niet leveren wordt je geld terug gestort.
Dus m.a.w. ze doen de transfer liever niet.

Nu Sunro, Sunro is een Nederlandse organisatie dus communiceren daar naar toe maakt het een stuk makkelijker.
B.v. ik wil 5000Euro overmaken, ik dan op voorhand al aanvragen welke bewijzen men daarvoor wil hebben.
Je kan deze dan verzamelen en ter goedkeuring naar hun opsturen in dien goed kun je de 5000Euro overmaken.
Je houdt dan de 5000Euro in de pocket tot het laatste moment.
Met andere organisties is dit een stuk moeilijker.
Dus voor mij Sunro had ik al voor WISE maar hun systeem ging een keer stuk dus ben ik overgeschakeld naar WISE en nu weer terug bij SUNRO en daar blijf ik bij ondanks de hogere kosten.

m.vr.gr.

Johan

Toch vreemd dat ik nog nooit een vraag kreeg van Wise na al die jaren en vele overschrijvingen. :weetikniet:
Ik schrijf wel over van mijn Belgische bankrekening naar hun bankrekening gevestigd in de Louizalaan te Brussel.
Ligt het daaraan?
Ook geef ik als reden op sending money home to family en ik heb ook nog nooit naar iemand anders gestuurd dan mijn vrouw.
:hoedjeaf:

Bjorna145

Ik denk dat ook de hoeveelheid een rol speelt ik heb van eind Februari to nu meer dan 21000 EURO overgemaakt.
Kijk en daar doet SUNRO niet moeilijk over zolang je maar kan bewijzen waar het geld vandaan komt.

m.vr.gr.

Johan

maastricht

De regels zijn in Engeland misschien wat strenger. Het is eenmalig verstrekken, wat is daar het probleem aan. Gebruik nu Wise al jaren. Best tevreden. Heb nu ook een debet kaart, is altijd makkelijk wanneer je eigen kwijt bent in de Filipijnen. Ze hebben ook eenmalige credit cards voor online aankopen. Ze beginnen steeds meer op een bank te lijken.

Pinkpanther

Hi, hoe werkt die debitcard van Wise......  kun je daar geld opzetten....en dan betalen in winkels etc.  ?
En kun je er ook kontant geld opnemen in The Philippines ?
Werkt dit ook met een Pincode ??

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Bjorna145

Even het antwoord van WISE voor additional prove, nu ze spreken el kaar tegen
Benjie J. (TransferWise)

Nov 2, 2021, 5:43 GMT+1

Hello Johannes,

Thanks for getting in touch.

The amount of money depends on the currency.

When you send larger amounts, like 80,000 GBP or more, we might need to see additional documents that show how you got the money. When you send smaller amounts, we'll usually verify your identity

Some countries require proof of identity to send any amount and some currencies require further identification. For example, sending US dollars requires an online banking login.

Some countries and currencies require more information about how you earn your money, and how you plan to use Wise. If we need this, we'll ask you when you set up your transfer.

While we might only verify your identity at first, we might need to verify your address later on.

I hope that helps. Just let me know if you have any other questions — or you can check out our Help Centre.
Best,
Benjamin
Wise

   
Johannes Cornelis Adriana Geers

Nov 1, 2021, 1:15 GMT+1

----
Issue: Verification.

Customer issue:
"Just a simple question till what amount of money I don't have to prove where the money is coming from?

kind regards

Johan
----

maastricht

Ja dit 80000 pond is denk alleen van UK naar UK. Hangt van de currency, eisen land,  af en hoeveel je ook al gestuurd hebt in het jaar.

Via de debet kaart kan je inderdaad geld overal opnemen.  Maar je kan alleen belangrijke valuta gebruiken voor je balances voor je kaart.
Wanneer je geld opneemt gaat het van de Eur of US of Pond en nog een paar, balance af. Lokaal in de Filipijnen komt er natuurlijk wel Pesos uit. Dat wordt dan omgerekend.
Wat wel kan, van Eur balance naar PHP balance geld sturen. Wordt eenmalig omgerekend. Vervolgens kan je dat gebruiken om b.v. geld over te maken naar een Filipijnse bank of Paymaya. Dan is het Pesos naar Pesos.
Je krijgt een eigen bankrekening b.v. de belangrijke valuta, daar kan ook je pension op gestort worden. Is een Belgische bankrekening in mijn geval.



Het is ook als backup, altijd makkelijk om dit achter de hand te hebben in het buitenland.

Bjorna145

Ik heb een crediet card van Nederland VISA heb ik ook nog een ATM kaart van Nederland en mijn vrouw heeft ook een ATM card uit Nederland, plus heb ik een Filipijnse rekening.
Dus aan geld valt altijd wel aan te komen.
Het is gewoon de willekeur van WISE.
Wanneer je bankafschriften opstuur waar de polisnummers etc opstaan en zowel uitkereningen dan denk ik dat ik genoeg bewijs heb geleverd omtrent de oorsprong van het geld.
Dus waar het aan ligt waarom men moeilijk doet, voor mij is het een groot vraagteken.

Johan