Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

WISE geldwissel

Gestart door Bjorna145, zondag 31 oktober 2021, 11:24:58

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Zo juist ook nog eenSMSje gehad van de bank dat het geld er op stond.

Met Sunro heb ik alleen via mail contact gehad, eenmaal de manager via telefoon gesproken om wat voor bewijzen bij te voegen als het om grote bedragen gaat.
Het beste dan is vooraf mailen pak je nooit mis.
Ik had vandaag een koers vam 56.35 bij Sunro Wise is 56.433 dus zoveel verschil is er niet voor vandaag en wees eerlijk het gaat toch wel op.

m.vr.gr.

Johan

kaetemi

Tip voor Wise, gewoon de laatste 6 maanden van uw primaire bankrekening waar het geld vandaan komt, en ze zijn content.
Kaetemi

opinie

Citaat van: kaetemi op donderdag 11 november 2021, 14:05:17
Gebruik Wise ook al jaren. Vandaag stuur ik 25 euro naar mezelf, en ze moeten plots alles weten.
Waarschijnlijk heeft die actie het vakje "persoon sluist zijn geld naar een buitenlandse rekening over" aangevinkt. Dat is een echte doe-het-zelf manier om geld weg te sluizen maar wie weet hoe vaak het gebeurt met beginnelingen in die branche?
Het kleine bedrag werd dan waarschijnlijk als een test gezien.

Als je op dat moment aan de andere kant van de wereld zit, heb je daar geen boodschap aan.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bjorna145

Tip voor Wise, gewoon de laatste 6 maanden van uw primaire bankrekening waar het geld vandaan komt, en ze zijn content.


Had ik gedaan nam men geen genoegen mee men wilde een up to date polis van alle uitkeringen.
Hoe kun je dat van b.v. AOW te pakken krijgen AOW is een uitkering.

Je kunt ook het onmogelijke vragen.

m.vr.gr.

Johan

Kano

Als je inlogt bij de SVB kun je jaaroverzichten en betaaloverzichten downloaden. Is dat niet voldoende?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Neen Men vroeg om een polis net als van een pensieon en geupdate versie naar actuele datum.
Dit is niet redelijk meer en onmogelijk.
Bank afschriften had ik al verstuurd van de laatste drie maandeb en daar stonden alle uitkeringen op met referentie nummers.
Wat wil je nog meer.

m.vr.gr.

Johan


opinie

Remitly laat geen simulatie toe zonder eerst in te schrijven.

Dat lijkt erg op de reactie die je vroeger bij o.a. Metrobank kreeg als je (in die tijd nog) US$ wilde wisselen.
What's the exchange rate?
-Can I see the note?
Okay, but what's the exchange rate?
-One moment, please. (gaat naar achter, 3 personen houden het biljet tegen het licht)
And?
-Sign here.
Rate?
-Here, sir. (wijst op het betreffende vakje in het wisseldocument)

Dan neem je maar het geld aan en denkt in je eigen aan de vaste uitspraak in soortgelijke omstandigheden van René Artois uit "Allo Allo": "You, stupid woman!"

Remitly heeft zijn EU-hoofdkantoor in Ierland. Net als Google en Facebook want de wet is daar lakser.

Ik geef de voorkeur aan bedrijven die vooraf durven zeggen wat de kosten zijn. Maar onthoudt steeds dat het om geld gaat en dan kun je nooit iets of iemand echt vertrouwen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luke

Heb remitly in het verleden gebruikt. 1 of 2 keer ging het, dan moesten ze bewijs hebben van inwoner BE. Einde gebruik remitly....
WorldRemit is momenteel de gemakkelijkste/voordeligste voor mij. gebruik het voor mobiel laden (GCASH). Maximum 50K PHP

Bjorna145

Worldremit is de koers wel een peso lager dan bij Sunro en een buitenlandse organisatie.
Sunro is Nederlands en dat communiceert toch een stuk makkelijker, zeker als het misgaat.

m.vr.gr.

Johan