Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

WISE geldwissel

Gestart door Bjorna145, zondag 31 oktober 2021, 11:24:58

Vorige topic - Volgende topic

startagain

Citaat van: Luke op woensdag 17 november 2021, 03:02:23
Heb remitly in het verleden gebruikt. 1 of 2 keer ging het, dan moesten ze bewijs hebben van inwoner BE. Einde gebruik remitly....
WorldRemit is momenteel de gemakkelijkste/voordeligste voor mij. gebruik het voor mobiel laden (GCASH). Maximum 50K PHP
Hallo Luke, is dat dan dat je enkel telefoonnummer en naam van de ontvanger moet doorgeven? Hoe werkt het om dat geld via de GSM te ontvangen dan?
Lijkt me simpel en snel als er geen bankrekening is.
Move on.. to learn and improve

Luke

Citaat van: startagain op woensdag 17 november 2021, 21:30:44
Citaat van: Luke op woensdag 17 november 2021, 03:02:23
Heb remitly in het verleden gebruikt. 1 of 2 keer ging het, dan moesten ze bewijs hebben van inwoner BE. Einde gebruik remitly....
WorldRemit is momenteel de gemakkelijkste/voordeligste voor mij. gebruik het voor mobiel laden (GCASH). Maximum 50K PHP
Hallo Luke, is dat dan dat je enkel telefoonnummer en naam van de ontvanger moet doorgeven? Hoe werkt het om dat geld via de GSM te ontvangen dan?
Lijkt me simpel en snel als er geen bankrekening is.

Je kan kiezen welk methode je will gebruiken:
Naar een bank
voor opname bij de vele pawnshops
naar een mobiele rekening (mobile wallet) je kiest GCASH + telefoonnummer
prepaid ladenvan GSM



Heb jaren geleden geregistreerd bij WorldRemit en toen was het nog redelijk gemakkelijk.
Weet niet hoe het vandaag is met al de anti-witwas en terroristen regels....
Misschien niet de meest voordeligste maar wel handig en SNEL!

Bjorna145

Ik heb 14 November mijn transactie gecanceled tot nu toe geen refund van WISE.
Heb ze al aangeschreven, ga ze nu weer aanschrijven.
Normaal moeten ze binnen 5 dagen terug betalen.

m.vr.gr.

Johan

kristof19

Ik heb via Wise in november alleen al een 6-tal transacties verricht omdat we momenteel bezig zijn met een project. Naar de oorsprong van de centen werd nog altijd niet gevraagd en dit al ruim 5 jaar sedert ik Wise ontdekte. :jajaja:

Bjorna145

Ik denk dat ze zomaar random pikken en dan kun je net als ik flink de klos zijn.
Het probleem is dat je bewijzen indien je ze hebt in het Nederlands aanlevert en ik denk niet dat ze de Nederlandse taal machtig zijn, laat staan het Nederlandse pensioen systeem.
Ik heb hun in mijn laatste mail het e.e.a. uitgelegd hoe bankafschriften te interperteren en hoe hun na kunnen gaan of dat het geld van legitime organistie komt.
WISE heeft een IBAN checker als je die op de bankrekening van pensioenfonds loslaat dan komen die met de uitkomst dat de bankrekening legitiem is dus ook het geld.
Dus waarom hun nu zo moeilijk doen je zult het maar meemaken.
En eenmaal een check dan blijven ze checken.
Dus maak je het mee en je kunt geen goede bewijzen aanleveren dan kun je beter dag zeggen tegen WISE.

m.vr.gr.

Johan

Luke

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 25 november 2021, 11:51:10
Ik denk dat ze zomaar random pikken en dan kun je net als ik flink de klos zijn.
Het probleem is dat je bewijzen indien je ze hebt in het Nederlands aanlevert en ik denk niet dat ze de Nederlandse taal machtig zijn, laat staan het Nederlandse pensioen systeem.
Ik heb hun in mijn laatste mail het e.e.a. uitgelegd hoe bankafschriften te interperteren en hoe hun na kunnen gaan of dat het geld van legitime organistie komt.
WISE heeft een IBAN checker als je die op de bankrekening van pensioenfonds loslaat dan komen die met de uitkomst dat de bankrekening legitiem is dus ook het geld.
Dus waarom hun nu zo moeilijk doen je zult het maar meemaken.
En eenmaal een check dan blijven ze checken.
Dus maak je het mee en je kunt geen goede bewijzen aanleveren dan kun je beter dag zeggen tegen WISE.

m.vr.gr.

Johan

Heb enkele keren gecanceld met Wise en altijd geld terug gehad. het kan een TIJDJE duren!! lees week(en)... net zoals die creditcards refunds....

Bjorna145

Ik ga eens proberen om hun vragen te beantwoorden kijken wat er gebeurt, misschien krijg ik wel dubbel terug.
Dat zou lachen zijn.

Johan

Bjorna145

29-11 gechat met WISE men zou via Email bij mij er op terugkomen.
30-11 nog steeds geen Email.
Heb toen alles wat ik maar vinden kon aan pollissen en uitkeringen bij elkaar gezocht en via de pagina waar men om bewijzen vroeg naar hun toegestuurd een PDFje of 15 alles was in het Nederlands.
Ik had in een van de PDF's ook artikel 12.11 aangehaald waar in vermeld wordt dat men kan cancellen zolang er nog niet gewisseld is.
Uurtje naderhand een bevestiging dat men de 1000EURO terug ging storten.
Hadden zeker geen zin om al dat Nederlands te vertalen.

m.vr.gr.

Johan


Ronny55

   Je bent zeker dat je met "Wise" bezig waart en niet met een of andere hakker??
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Als het een of andere hacker was geweest had ik mijn geld niet terug gekregen.
Maar een ding is zeker deze club kan als je chat alleen maar in het Engels communiceren.
En als je op hun website kijkt kunnen ze wel wat talen maar Nederlands staat er niet bij.

m.vr.gr.

Johan