Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tegelzaagmachine

Gestart door Antonio, dinsdag 9 november 2021, 04:51:55

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Het plan is, om als volgende stap na het huren, een ruim bestaand huis te kopen.
En daar zal wel het e.e.a. aan te klussen zijn. Heb al een verlanglijstje met zaken, die je hier niet vaak standaard in huis aantreft..
Maar ook zorgen om vakmanschap. Zo heb ik hier nog nergens een fatsoenlijk srak betegelde badkamer gezien.
Veel gepruts met slijptol, tile trims, vooral de hoeken worden gewoon dicht geprut met cement of dat vulcaseal spul.
Zelden tot aan het plafond getegeld. Slordig voegwerk (men krabt de voegen vaak niet goed uit na het tegel zetten), etc

Terwijl het niet zo moeilijk is. In NL gebruikte ik een tegelzaag machien van een paar tientjes en een goede waterpas + winkelhaak.
Voorbereiding is het lastigste werk: zorgen dat de muren recht staan of anders recht stucen.
Tegels plakken, voegen schoonmaken, passstukken met tegel machine zagen. Zorgevuldig meten. Netjes afvoegen.

Nu ben ik op zoek naar een tegelzaagmasjientje, zie afbeelding. Maar lokaal heb ik ze nog niet aangetroffen. Alternatief is laten opsturen vanuit NL, maar daar zie ik alleen 50Hz  toestellen, toerental 2950 rpm. Dat gaat op 60 Hz kapot, draait ie 20% sneller....

Heeft iemand toevallig ervaring met een dergelijk masjientje, of toch ergens eentje gevonden ?



Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

opinie

Tile cutter op Lazada

Sorteer op "prijs van hoog naar laag" en er zijn 2 versies zoals je foto. Op 50 Hz  :ikkeniebegrijp: Chinees EU-certificaat in afbeeldingen. Ook diverse manuele versies. Aantal Hz onbekend  :happy2:

Tolsen Alleen manueel.

Moet het elektrisch? Als je vrouw vraagt wanneer het klaar zal zijn, zeg je gewoon: "Maybe tomorrow" De volgende dag, als het niet klaar is zeg je: "Honey, it was tomorrow philippino time"  :happy2:

Als je er de moed voor hebt, is er een handige Harry-oplossing:
  • Koop een manuele tegelsnijder.
  • Koop een kleine haakse slijptol.
  • Koop een diamantschijf, ook klein!
  • Mac Gyver de twee samen.

Suggestie:
Als je de badkamer van nul opbouwt, kan het volgende overwegen. Laat de vloer aflopen naar de douche. Plaats geen rand aan de douche. Op die manier heb je de afvoer van de douche als afvoer van de badkamer. Dit wordt standaard toegepast in serviceflats en WZC's.
Gebruik Compaktuna DHZ of Hydro om vloer en muren waterdicht te maken. Indien nodig kunnen familieleden of vrienden dit via BB-box opsturen. DHZ is €36 en Hydro €40 dus voor die 10% zou ik de Hydro pakken. Denk gewoon dat Imelda haar procentje pakte.  :evil:

[pdf]https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/compa/Documenten/Productfiches/NL/PN%20COMPAKTUNA%20DHZ_web.pdf?1620041734&w=0&h=0[/pdf]

[pdf]https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/compa/Documenten/Productfiches/NL/PN%20COMPAKTUNA%20HYDRO.pdf?1622619962&w=0&h=0[/pdf]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Betonplex wordt tegenwoordig veel gebruikt om muren waterdicht te maken. Nadeel, die platen zijn zwaar.

Bouwplaten zijn dan weer zeer licht maar tegenwoordig enorm duur geworden zoals met zovele bouwmaterialen de voorbije maanden.

https://youtu.be/8jSWRqIoJmo

Je kunt ook tegels snijden met een multitool als je een beetje handig bent. Daar bestaan speciale diamanten zaagbladen voor.

Zo een goede multitool is ontzettend handig. Mijn beste aankoop ooit van gerief en ook verkrijgbaar met accu.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bjorna145

Ik ben een keer met een tegelsnijder bezig geweest maar dat is een ramp op een of andere manier lukt dat niet met Filippijnse tegels.
Tegelsnijder kwam van Nederland.
Het beste wat je kunt doen is wanneer je een tegelzetter vind om te vragen waar hij meer werk heeft geleverd en daar gaan kijken.
Ik had vroeger een goede tegelzetter maar die is helaas overleden en moest naderhand met een ander in zee die mijn zoon z'n kamer moest doen maar die was beduidend minder.

succes

Johan

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Riens

Ronnie,

Een dergelijke tegelzaag is inderdaad een mooie basis.

Nu verkoopt een chinees op shopee een setje geleiders om er een radiaal tegelzaag van te maken.
https://shopee.ph/%E3%81%83%E3%83%A0BearingOptical-axis-saw-marble-machine-guide-rail-bagwood-base-tile-woodworking-hand-saw-pushing-t-i.501468305.13921658652?sp_atk=8d92ded9-cd6d-4b74-9802-058b1f93da01

En een radiaal tegelzaag geeft betere resultaten als een zaagtafeltje.



folkertjong

Advertentie was van 2 jaar geleden Riens.
Machine komt uit Australie,  Australie heeft 50 hertz.
HMR auction shops hebben ook veel van Australie, alles 50 hertz..

Wel leuk shoppen soms in HMR, ze kopen containers etc op welke lang op de port staan en van failliete bedrijven.
Voorheen alleen ''auctions'' maar nu ook vele winkels waar je spul zo kan kopen..

Zitten door heel Luzon.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&tbs=lf:1,lf_ui:4&tbm=lcl&sxsrf=AOaemvK10nbGh9LCC2o5jPTVQseLfO9aXQ:1636550930603&q=hmr+philippines&rflfq=1&num=10&ved=2ahUKEwjj8v-m8430AhUVc3AKHVvNAqoQtgN6BAgFEAc#rlfi=hd:;si:;mv:[[15.876737143843425,134.38739539765626],[7.0790138233482525,116.10614539765628],null,[11.512249141459161,125.24677039765628],6]

https://www.facebook.com/HMRTradingHausOfficial/


opinie

Dat frame kost meer dan de zaag.
Trouwens een geluk dat de zaag met een set zaagbladen komt want cirkelzagen zijn standaard voorzien van een asgat van 20 mm, lage snelheid en enkel voor houtproducten. Haakse slijpmachines zijn standaard voorzien van een asgat van 22 mm, hoge snelheid en geschikt voor metaal, steen en beton.

Je kan dus een diamantschijf op een cirkelzaag monteren met een ongewenste speling van 2 mm. Slingert een beetje excentrisch, beetje gevaarlijk, beetje een slecht idee.  :benweg:

Áls de bijgeleverde bladen én de machine-as dezelfde diameter hebben, is het "doenbaar". Wel opletten dat de lagere snelheid geen sprongen veroorzaakt. Als de cirkelzaag aan hoge snelheid draait moet je dan weer opletten als je hout zaagt i.v.m. het verhitten van het brandbare hout.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinkpanther

Proberen een Rubi tegelsnijder te regelen.....eventueel opsturen uit NL, en een kleine haakse slijper met dun diamantblad.
Dit gebruiken de meeste profesionele tegelzetters in Nederland.
Ik zou gaan voor snijder van max 70 cm,  die grotere zijn schrikbarend duur.
En wat reserve snijwieltjes.

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: j

Mike

Een Rubi tegelsnijder kun je bij Wilcon aanschaffen, de prijzen zijn niet veel meer dan in nederland

Bjorna145

Alternatief is laten opsturen vanuit NL, maar daar zie ik alleen 50Hz  toestellen, toerental 2950 rpm. Dat gaat op 60 Hz kapot, draait ie 20% sneller...

Ik heb toe ik uit Nederland vertrok al mijn gereedschap meegenomen, electriesch gezien is 60HZ beter dan 50HZ Mechanisch het kan nogal wat hebben.

Ik woon in het getroffen gebied van de typhon en heb een generator besteld mijn oude is niet meer zo best en al 16jaar oud of ik het moet geloven of niet maar dit is hem https://shopee.ph/New-Honda-generator-diesel-eu7000is-silent-working-i.625747306.14518398264?sp_atk=c520c102-5fc3-4042-baad-e888dc624fbf en voor die prijs als het waar is dan is dit een weggevertje.
Maar veel gereedschap is hier goedkoop en professioneel.
Ik heb drie jaar geleden een Bosch professioneel slijptol gekocht en gebruikt voor de renovatie van mijn Volvo tijdens de garantie periode had ik al versleten koolborstels dus kun je nagaan hoe dat dat ding gebruikt werd.
En dat voor een prijs van 3000php.
En professioneel je voelt en merkt het verschil.

Dus koop blauw gekleurd gereedschap is meestal profesioneel Bosch en Mekita enz.   

succes

Johan


folkertjong

Laat even weten of je de generator ECHT ontvangt.

Er staan vele nepadvertenties in Shopee en Lazada.

Ik heb meerdere malen iets besteld voor prijzen welke niet kunnen en nooit iets ontvangen, de minimale tijd binnen welke ze iets moeten sturen verloopt gewoon.
Jou generator advertentie heeft 0 ratings van andere klanten...dat is reeds een teken aan de wand.

Van dezelfde shop 18KVA diesel voor 8000 peso.....impossible..

https://www.lazada.com.ph/products/generators-kraftwele-18000-kva-230400-v-18-kva-diesel-generator-i2612414751-s12349895930.html?&search=pdp_same_topselling?spm=a2o4l.pdp_revamp.recommendation_1.5.33f4ee98JNvCP9&mp=1&scm=1007.16389.126158.0&clickTrackInfo=b21c9194-5874-4dc3-87b8-6e8d50ed83bf__2612414751__10100246__shop__224806__0.47934565__0.47934565__0.0__0.0__0.0__0.47934565__4__null__null__null__null__null__null____8000.0__0.0__0.0__0__8000.0____null__null__null__3650.16504_3650.16544_955.3632_955.7331__null__13426__null__0.0__0.0________null__null

Ik heb een aantal klachten ingediend bij Lazada en Shopee van zogenaamde verkopers welke niets sturen, doen ze verder niets mee, ze bannen ze niet van de sites helaas.
Als er een aantal sterren bij een artikel staan hebben meerdere mensen gekocht en ontvangen, maakt  het zoeken gemakkelijker  en minder wachten op ''niets''


Bjorna145

Ik laat het je weten, dezelfde staat er ook bij voor 25000php maar die is sold out.
Ik heb ook wel eens gereclameerd dat ging over aircounits inderdaat ze doen er niets mee.
Morgen is de laatste dag dat het order de deur uit moet zo niet dan wordt het gecanceled en dat zal dan wel gebeuren.

maar afwachten,nooit geschoten is altijd mis.

m.vr.gr.

Johan

Bjorna145

Het volgende is mijn back up plan als de generator niet lukt en dat is dit https://www.lazada.com.ph/products/pure-sine-wave-inverter-snat-snadi-toroidal-1kw-12v24v-inverter-1000w-watts-i261633581-s1779472834.html?  hier knoop ik twee 150 AHR accu's aan kan ik een dag mee doorkomen.
Kan ik eventueel ook nog solar panels aanknopen.
Mochten de accu's leeg geraken en de spanning is nog niet terug kan ik ze altijd nog opladen met een acculader aan de generator, maar dan zit je al te denken aan een dag of meer zonder spanning.

m.vr.gr.

Johan

folkertjong

Ziet er beter uit die omvormer, diverse reacties van dat ze het hebben ontvangen.
Solar is een goed plan.

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op maandag 20 december 2021, 03:28:53
Alternatief is laten opsturen vanuit NL, maar daar zie ik alleen 50Hz  toestellen, toerental 2950 rpm. Dat gaat op 60 Hz kapot, draait ie 20% sneller...

Ik heb toe ik uit Nederland vertrok al mijn gereedschap meegenomen, electriesch gezien is 60HZ beter dan 50HZ Mechanisch het kan nogal wat hebben.

Met dat laatste ben ik het niet eens. Veel electromotoren die voor 50Hz gemaakt zijn, zullen op 60Hz snel de geest geven, aangezien ze 20% sneller lopen.
Echter dat geldt niet voor alle types.
Bijvoorbeeld een seriemotor, zoals je in stofzuigers vaak ziet, is voor 50 en 60 Hz geschikt.
Ook toerengeregelde motoren (boormachines bijv) is geen probleem.
Verder is het ook niet van belang uiteraard voor DC motoren.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Best Folkert je hebt gelijk. item is gecanceled.

m.vr.gr.

Johan

folkertjong

Snap niet wat nu de bedoeling is van dergelijke shops. De verkoper is regelmatig online. Dus niet alleen jij maar ook hij verknoeit zijn tijd.  (neem aan dat het een kerel is)
Misschien een betaalde ''troll'' om goedkope dingen online te zetten om maar meer mensen naar Shopee (en Lazada) te genereren?
Ik zie ook vaak advertenties voorbij komen op mijn cellphone (heb Shopee en Lazada app niet op de cellphone ivm vreseljk veel reclame) met lokkertjes welke niet kunnen voor het geld.
Ik koop alleen via de laptop, kunnen ze geen reclames sturen,
Mijn ervaring.

peldoman

Heel veel van die zogenaamde bedrijfjes op Shopee en Lazada doen aan dropshipping.
Die hebben geen voorraad, jij besteld rechtstreeks bij de leverancier, in China bijvoorbeeld, en
die leveren rechtstreeks aan jou.

Lokkertjes, nieuwste HP laptop, kost in de mall PHP 45.000,00  bij hun slechts 14.999,00  ik heb er
voor de gein 10 onder COD  besteld, kreeg bericht of ik dan wel even de helft vooruit wilde betalen want
het was voor hun ook een risico of ik ze wel zou aannemen bij de bezorging.
Dan weet je toch al genoeg lijkt mij.


Antonio

Citaat van: Luc op dinsdag  9 november 2021, 20:37:15
Betonplex wordt tegenwoordig veel gebruikt om muren waterdicht te maken. Nadeel, die platen zijn zwaar.

Bouwplaten zijn dan weer zeer licht maar tegenwoordig enorm duur geworden zoals met zovele bouwmaterialen de voorbije maanden.

Je kunt ook tegels snijden met een multitool als je een beetje handig bent. Daar bestaan speciale diamanten zaagbladen voor.

Zo een goede multitool is ontzettend handig. Mijn beste aankoop ooit van gerief en ook verkrijgbaar met accu.

Zijn deze Wedi bouwplaten te koop in de Filippijnen, ik heb ze nl nooit gezien hier ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde