Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

annual report

Gestart door Bjorna145, maandag 10 januari 2022, 06:58:31

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Annual report 2025 Davao.

En daar gaan we weer....
De BI website e-services ligt er al dagenlang uit. Tenminste op de tijden dat ik probeer in te loggen.
Kan ik gewoon naar de BI gaan, zonder "electronische" aanmelding, of accepteert men dat niet ?
Graag ervaringen van iemand die dit ooit aan de hand heeft gehad, thanks.

Eén ding is zeker: van apps en websites hebben ze hier geen kaas gegeten :negatief:
Beter een muisarm dan een apestaartje...

Luke

Citaat van: Antonio op maandag 10 februari 2025, 10:41:43Annual report 2025 Davao.

En daar gaan we weer....
De BI website e-services ligt er al dagenlang uit. Tenminste op de tijden dat ik probeer in te loggen.
Kan ik gewoon naar de BI gaan, zonder "electronische" aanmelding, of accepteert men dat niet ?
Graag ervaringen van iemand die dit ooit aan de hand heeft gehad, thanks.

Eén ding is zeker: van apps en websites hebben ze hier geen kaas gegeten :negatief:

Geen probleem met de BI website hier. Zal een "Du30" probleem zijn zekers  :biggrinn:
Ga gewoon naar BI kantoor, geen afspraak nodig, vergeet uw paspoort en ACR card niet!!
Misschien ook de betalingsbewijs van verleden jaar.

Heb de annual registration online gedaan, kost 500p meer!

Bjorna145

Ik zou op voorhand even bellen naar het kantoor waar je naar toe wilt.
Want er staat een nummer op dat reserveringsdocument en daar werkt men mee.

Gewoon een keer in het weekend proberen is de website minder belast.

Dus zomaar binnenlopen werkt niet volgens mij.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Dank voor alle tips.
Volgens de BI moet je echt on line je spullen invullen, je krijgt dan een nummer toegestuurd.
Met het hele stapeltje, zoals eerder genoemd naar het BI kantoor, afspraak maken gaat niet.
Daar wordt het verder in orde gemaakt.

Die website is niet (geheel) off line, maar er zat een blokkade aan mijn kant in de pc. De app Surfshark, die ik gebruik voor VPN, heb ik tijdelijk uit gezet. Daarna werkte de website grotendeels wel.  Grotendeels, want ik wist het password niet meer en moest een nieuwe aanvragen. Werkte niet...
Dat heb ik uiteindelijk via m'n smartphone gedaan.
Toen was alles kompleet en kon ik inloggen.

A.s. dinsdag ga ik naar de BI om de documenten te laten goedkeuren door de ambtenarij.

Bjorna145

Ik gebruik helemaal geen VPN maakt de zaak alleen maar trager.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 14 februari 2025, 23:42:19Ik gebruik helemaal geen VPN maakt de zaak alleen maar trager.

m.vr.gr.

Johan
Ik gebruik VPN om sommige NL programma's te kunnen bekijken.
Ook van andere landen waar ik op dat moment niet ben soms, zoals USA, AUS

Antonio

Gelukt !
Formulier on line ingevuld, paspoort en ACR kaart mee, naar de B.I.
Bleek dat ze het kantoor aan het verbouwen zijn, en dat we aan de overkant, in de Victoria Mall, moesten zijn. Daar is een tijdelijk kantoor ingericht.
Papier bij de guard ingevuld, nog een pasfoto gemaakt en betaald (320 PHP)
Fotokopietje laten maken van de bill. Dit duurde nog het langst, omdat de copier onderhoud nodig had (ik zag een mannetje zwarte toner stofwolken produceren, LOL).
Terug naar de ambtenaar, en done !
Half uurtje max, en de meeste tijd ging op aan die kopieer machine..
 :thumb:

Antonio

Citaat van: Luke op maandag 10 februari 2025, 11:13:43Geen probleem met de BI website hier. Zal een "Du30" probleem zijn zekers  :biggrinn:
Ga gewoon naar BI kantoor, geen afspraak nodig, vergeet uw paspoort en ACR card niet!!

Dat snap ik niet, ik heb alles online ingevuld, en ben toen naar het BI kantoor gegaan.
totaal 320 PHP plus 10 PHP fotokopie aftikken..
500 PHP meer ? Zal een Marcos truc zijn zeker, de vieze graaier.

Luke

Citaat van: Antonio op woensdag 19 februari 2025, 10:40:14
Citaat van: Luke op maandag 10 februari 2025, 11:13:43Geen probleem met de BI website hier. Zal een "Du30" probleem zijn zekers  :biggrinn:

Dat snap ik niet, ik heb alles online ingevuld, en ben toen naar het BI kantoor gegaan.

Met online bedoel ik via ZOOM. Dus van thuis uit.
Moest paspoort en ACR naast mij oren houden zodat de BI-dame een foto kon maken. En 810p via GCASH.

Begrijp ook niet waarom jij kopies en pasfoto's moet laten maken.
Bij mijn vorige Annual Regs in BI kantoor; enkel paspoort en ACR nodig en 310p...

Antonio

Citaat van: Luke op woensdag 19 februari 2025, 12:00:11
Citaat van: Antonio op woensdag 19 februari 2025, 10:40:14Dat snap ik niet, ik heb alles online ingevuld, en ben toen naar het BI kantoor gegaan.
Met online bedoel ik via ZOOM. Dus van thuis uit.
Moest paspoort en ACR naast mij oren houden zodat de BI-dame een foto kon maken. En 810p via GCASH.

Begrijp ook niet waarom jij kopies en pasfoto's moet laten maken.
Bij mijn vorige Annual Regs in BI kantoor; enkel paspoort en ACR nodig en 310p...

Ahhh duidelijk. Die foto werd in het BI office genomen door een BI dame. Niet zelf meebrengen dus.
Die fotokopie was van de rekening, die kon uiteraard pas gemaakt worden nadat ik betaald had.
Zijn we uiteindelijk even duur uit, ik moet er nl de taxi kosten bij tellen..