Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eurorekening openen in ph?

Gestart door eddyvm, maandag 7 februari 2022, 07:27:38

Vorige topic - Volgende topic

eddyvm

Hallo mensen.
Weet iemand of men een bankkaart krijgt bij het openen van een eurorekening in ph,en men met die kaart euros kan afhalen in europa?alvast bedankt.eddy

Luke

Citaat van: eddyvm op maandag  7 februari 2022, 07:27:38
Hallo mensen.
Weet iemand of men een bankkaart krijgt bij het openen van een eurorekening in ph,en men met die kaart euros kan afhalen in europa?alvast bedankt.eddy

Neen. Enkel "over the counter" en op voorhand aanvragen. Het is hier nog altijd een USD land.
Citibank heeft ATM's waar je USD kan uithalen. Maar dat kan ergens dit jaar niet meer mogelijk zijn als Unionbank overneemt. HSBC mogelijk ook ATM's met USD.
Ik ken geen enkele lokale (PH) bank waar je vreemde munten uit de muur kan trekken. Enkel aan het lokket met de mogelijke vraag Waarom je EUR/USD nodig hebt en/of van waar komen die PHP's

Ronny55

Citaat van: Luke op maandag  7 februari 2022, 09:15:00
Citaat van: eddyvm op maandag  7 februari 2022, 07:27:38
Hallo mensen.
Weet iemand of men een bankkaart krijgt bij het openen van een eurorekening in ph,en men met die kaart euros kan afhalen in europa?alvast bedankt.eddy

Neen. Enkel "over the counter" en op voorhand aanvragen. Het is hier nog altijd een USD land.
Citibank heeft ATM's waar je USD kan uithalen. Maar dat kan ergens dit jaar niet meer mogelijk zijn als Unionbank overneemt. HSBC mogelijk ook ATM's met USD.
Ik ken geen enkele lokale (PH) bank waar je vreemde munten uit de muur kan trekken. Enkel aan het lokket met de mogelijke vraag Waarom je EUR/USD nodig hebt en/of van waar komen die PHP's
De vraag is of hij in de :eu: met zijn  :smiley-philippines: bankkaart € uit de muur kan halen. Weet enkel dat ik voor een € rekening hier geen bankkaart kreeg . Dat is wel jaren geleden dat ik dat gevraagd heb op mijn bank (RCBC) . Daar ik nog een  :belgiesmiley: rekening heb , zag ik dan daar het nut niet van in.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Bij de Metrobank kan je ook een Euro account openen zie https://web.metrobank.com.ph/personal_product.asp
Maar waarom wil je dat? In bijde gevallen worden er toch kosten berekend maakt niet of je euro's van een Euro rekening haalt of van een Peso account.
Ik betaal dikwijls met mijn Rabo creditcard en daar vraagt men altijd Peso of Euro zeg ik Peso en ik reken het terug maakt het geen verschil met EURO.
Je moet alleen zeker stellen dat je kaart in EUROPA werkt dus dat het MEASTRO teken er op staat en je kunt net als hier in de Filippijnen niet meer als 2000PHP is ongeveer 175 EURO per dag er af halen.
Het is verstandiger om een dubelle rekening te hebben saving en checking met verschllende ATM kaarten of bij meerdere banken een rekening.
Maar ik heb zowel in Nederland een bank rekening als in de Filippijnen en mijn vrouw heeft in Nederland ook een Bankrekening kun je alle kanten op in geval van.

succes

Johan

Luke

Citaat van: Ronny55 op maandag  7 februari 2022, 20:37:35
Citaat van: Luke op maandag  7 februari 2022, 09:15:00
Citaat van: eddyvm op maandag  7 februari 2022, 07:27:38
Hallo mensen.
Weet iemand of men een bankkaart krijgt bij het openen van een eurorekening in ph,en men met die kaart euros kan afhalen in europa?alvast bedankt.eddy

Neen. Enkel "over the counter" en op voorhand aanvragen. Het is hier nog altijd een USD land.
Citibank heeft ATM's waar je USD kan uithalen. Maar dat kan ergens dit jaar niet meer mogelijk zijn als Unionbank overneemt. HSBC mogelijk ook ATM's met USD.
Ik ken geen enkele lokale (PH) bank waar je vreemde munten uit de muur kan trekken. Enkel aan het lokket met de mogelijke vraag Waarom je EUR/USD nodig hebt en/of van waar komen die PHP's
De vraag is of hij in de :eu: met zijn  :smiley-philippines: bankkaart € uit de muur kan halen. Weet enkel dat ik voor een € rekening hier geen bankkaart kreeg . Dat is wel jaren geleden dat ik dat gevraagd heb op mijn bank (RCBC) . Daar ik nog een  :belgiesmiley: rekening heb , zag ik dan daar het nut niet van in.

Dat laatste effe overgelezen.
Met de Citibank bankkaart (en CC) kon ik in de omringende landen de locale munt uit de muur trekken. HKD, KRW, JPY. Ook in het midden Oosten.
In Europa gebruik ik mijn BE bankkaarten. Maar ik vermoed dat het wel mogelijk is om met een PH bankkaart EUR uit de muur te trekken, tenminste als die geactiveerd is om buiten de PH te werken.

Bjorna145

Wanneer het Meastro logo op de automaat staat en je kaart, kun je geld uit die automaat halen, hoeveel per keer hangt van het land af.
B.v. in de Filippijnen kun je met een Maestro bankkaart van Nederland maar 3000php per keer pinnen (sommige automaten nog 10000php maar die moet je zoeken) met een creditcard VISA of MEASTRO 10000php per keer en BPI 20000PHP per keer met een maximum van 20000PHP per dag.
Daarom heb ik een Filippijnse bankrekening.
Toen ik pas in de Filippijnen woonde kon je nog 10000php met een bankkaart halen en BPI 20000php en waren de kosten ook redelijk, maar dat was in vervlogen tijden.
Ik heb er indertijd bij de Rabobank over gereclammeerd en die vertelde mij in der tijd dat de Filippijnen niet het enige land was die de limiten heeft aangepast voor bankkaarten.
Dus eigenlijk is een creditcard een must in het buitenland.
Er zijn zelfs landen ook al staat het logo op de automaakt die niets meer geven op een bankkaart.

m.vr.gr.

Johan

Luc

Aantal jaren geleden Filipinos op bezoek gehad in  :belgiesmiley: die met hun Filippijnse visa kaart hier geld uit de muur konden halen. Dat was misschien wel een visa debet kaart.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Het gaat hier om een Filipijnse Eurorekening, waarbij meestal een passbook wordt verstrekt en je digitaal de rekening lan bekijken. Je kunt meestal met je passbook wel geld afhalen bij branches in de Filipijnen en als het niet om een klein bedrag gaat zul je waarschijnlijk moeten aantonen waar het geld vandaan komt en waarvoor je het nodig hebt.  Bij mijn weten kan zo'n Eurorekening niet gekoppeld worden aan een debit- of creditkaart.
Maar vraag het eens aan je bank
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

panshit

Hallo ik heb een rekening bij de securitybank in de filipijnen en kan gewoon in Nederland 750 euro per dag pinnen ook kan ik op internet online bankkieern het otp code nummer gaat naar een telefoonnummer in de Filipijnen als deze word door gegeven van de persoon die het OTP nummer van de bank ontvangt en door geeft kun je ook gewoon betalingen doen dit werkt prima doe het al 4 jaar

eddyvm

Hallo
Aan iedereen een welgemeende dankuwel voor de adviezen.
Panchit:mag ik u vragen indien het een peso- of eurorekening betreft die je gebruikt om euros af te halen in europa en of de kosten en rate meevallen?
Nogmaals bedankt.