Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanleg internet

Gestart door boomerang, zondag 21 maart 2010, 06:59:25

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: Rich op zondag 21 maart 2010, 14:27:20
Citaat van: boomerang op zondag 21 maart 2010, 14:21:18
Citaat van: pjottr op zondag 21 maart 2010, 14:07:35
En hoe is het met de snelheid van je internet gesteld? Kun jij een Yu Tube filmpje draaien zonder dat er om de 5 sec gebufferd wordt?
Ik zit hier nabij ne zendmast van de Smart maar de speed is sh..... In Manila heb ik ok een account bij Smart en daar kan ik gewoon streamvideo
volgen zonder die ergelijke buffering.
Ben heel benieuwd.
Hoe is het nu met je gezondheid? ben je al bij een arts geweest? en hoe bevalt het stoppen met roken na zo lang. Ik weet het dit is  :offtopic:
Gr
P

Snelheid heb ik hier meestal absoluut niet En de You Tube filmpjes bufferen dus hier ook om de 5 sec. Mijn gezondheid lijkt aardig op te knappen en heb mijn check up een maandje uit moeten stellen.



Je kan natuurlijk vragen aan die filipino om nog eens 20 meter bovenop die mast te zetten  :lachen:

Het beste met je gezondheid!


Hij zou het op verzoek direct doen want hij vertelde mij dat 50 meter zijn limiet is. Maar veel helpen zal het niet want het zend/ontvang kastje in de top is gericht op de dichtst bij zijnde mast van Smart.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Pjottr

Ik hoop dat je ook een beetje aan je zelf denkt Straks ben jij de sigaar terwijl je geld naar de fam toe gaat. Ik wil niet lullig doen maar ik had de zelfde ervaring in het begin en eerlijk gezegd heb ik er een streep ondergezet. De een na de ander volgde en hoewel de verhalen triest waren moest ik er toch mee ophouden. Het ging tenkoste van mijn eigen budget en daar was ik niet voor naar hier gekomen.Je kan nu eenmaal niet iedereen helpen.Er zijngrenzen en die moet jij aangeven.
Ik weet het wat je misschien nu denkt."Ja maar ik kan de fam van mijn vrouw toch niet......" Nee inderdaad maar het mag niet zo zijn dat je zelf  offert terwijl jouw gezondheid in het geding is.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het is een lastige maar wel van vitaal belang wil je hier met vreugde kunnen leven.
Nadat ik de Fam heel duidelijk maar respectvol heb aangegeven, dat ook ik mijn limieten heb financieel en uitgelegd heb waarom heb ik nauwelijks meer vraag gehad tot op heden. Ze kennen mijn standpunt.
Ik hoop van harte dat je weer boven Jan komt en het weer kan gaan zien zitten. Ik hoop dat je een goeie steun van je vrouwtje hebt want dat is van het allergrootste belang.
Mijn advies hier hoe hart het ook moge lijken. Kies in de eerste plaats voor je zelf.Ik duim voor je

Met hartlijke groet
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: pjottr op zondag 21 maart 2010, 14:46:55
Ik hoop dat je ook een beetje aan je zelf denkt Straks ben jij de sigaar terwijl je geld naar de fam toe gaat. Ik wil niet lullig doen maar ik had de zelfde ervaring in het begin en eerlijk gezegd heb ik er een streep ondergezet. De een na de ander volgde en hoewel de verhalen triest waren moest ik er toch mee ophouden. Het ging tenkoste van mijn eigen budget en daar was ik niet voor naar hier gekomen.Je kan nu eenmaal niet iedereen helpen.Er zijngrenzen en die moet jij aangeven.
Ik weet het wat je misschien nu denkt."Ja maar ik kan de fam van mijn vrouw toch niet......" Nee inderdaad maar het mag niet zo zijn dat je zelf  offert terwijl jouw gezondheid in het geding is.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het is een lastige maar wel van vitaal belang wil je hier met vreugde kunnen leven.
Nadat ik de Fam heel duidelijk maar respectvol heb aangegeven, dat ook ik mijn limieten heb financieel en uitgelegd heb waarom heb ik nauwelijks meer vraag gehad tot op heden. Ze kennen mijn standpunt.
Ik hoop van harte dat je weer boven Jan komt en het weer kan gaan zien zitten. Ik hoop dat je een goeie steun van je vrouwtje hebt want dat is van het allergrootste belang.
Mijn advies hier hoe hart het ook moge lijken. Kies in de eerste plaats voor je zelf.Ik duim voor je

Met hartlijke groet
Pjottr

De blijdschap en dankbaarheid was het mij alleszins waard. Maar uiteraard blijf ik ons op de eerste plaats houden want wij hebben hier geen zorgverlening of instanties waar wij, zoals in ons thuisland, op terug kunnen vallen. Met deze laatste aderlating zullen ze het moeten doen en zullen ze dan hun mobieltjes maar moeten gaan verkopen of verpanden. Hoe arm dit volk ook is, geld om sms'jes te versturen schijnt er altijd wel te zijn. Ze doen dat zelfs rijdend op een motor over een weg vol gaten in het asfalt.
Zelf ben ik op het ogenblik aan de Naclo2 (Google daar maar eens op), het doodt de bacteriën onder een bepaalde Ph waarde in het bloed. In Jip en Janneke taal, het geeft als het ware extra zuurstof in de bloedcellen.

Groet van Boomerang.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Jongske

Heeft het dehydratatie zout geholpen??

Jongske :vl: :smiley-philippines:

boomerang

Citaat van: Jongske op maandag 22 maart 2010, 11:24:43
Heeft het dehydratatie zout geholpen??

Jongske :vl: :smiley-philippines:

Ben de deur nog niet uit geweest doch het ligt in de planning om morgen naar de City te trekken. Ik hou je op de hoogte zij het dan via een ander topic want ik vermoed dat ik enigszins  :offtopic: geschoten ben.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Pjottr

Ik heb t even gegoogled. Waar kun je dit kopen in de drugstore? Als het je helpt dan ben ik blij voor je. Het kan zijn dat je door het roken misschien weinig zuurstof in je bloed hebt omdat je longen verminderde capaciteit hebben vwb de zuurstof transmissie naar de bloedvaten. Toch maar stoppen??
Ik wens je heel veel sterkte in al je beslissingen en heel veel jaren van geluk.
We spreken elkaar vast nog wel en..... de groeten aan je vrouw.
G
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: pjottr op maandag 22 maart 2010, 11:41:13
Ik heb t even gegoogled. Waar kun je dit kopen in de drugstore? Als het je helpt dan ben ik blij voor je. Het kan zijn dat je door het roken misschien weinig zuurstof in je bloed hebt omdat je longen verminderde capaciteit hebben vwb de zuurstof transmissie naar de bloedvaten. Toch maar stoppen??
Ik wens je heel veel sterkte in al je beslissingen en heel veel jaren van geluk.
We spreken elkaar vast nog wel en..... de groeten aan je vrouw.
G
Pjottr

Ik heb een adres van een firma in Drenthe die het per post verstuurd. Inderdaad zou ik het roken op moeten geven want in feite heb ik COPD, doch.....
De geest is gewillig, maar het vlees is zo zwak. Als ik twee dagen niet gerookt heb, waar ik weinig of geen moeite mee heb, dan heb ik veel last van hoofdpijn dus vindt mijn asawa dat ik moet blijven roken zij het in geringe mate.
Twee weken geleden heb ik een kuurtje aan een Australische kennis hier geschonken want hij had last van vocht in zijn longen en opgezette voeten. Vanmorgen heb ik hem even opgezocht en hij was volop in zijn tuin aan het werk. Geen probleem meer. Hij is namelijk lasser van beroep en dienaangaande heeft hij veel gifstoffen in zijn bloed. Ik denk dat wij behoorlijk  :offtopic: gegleden zijn.

Groet,
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"