Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verhuizen vanuit België

Gestart door boeman, zondag 24 april 2022, 16:14:53

Vorige topic - Volgende topic

boeman

Hallo mensen,

Ik ga naar de Filipijnen voorgoed verhuizen denk ergens in juni 2024.
Ben alvast wat aan het voorbereiden nu , vraag naar jullie is hebben jullie ervaring met verschepen van jullie meubilair, goederen ?
Elke ervaring is welkom wat betreft kostprijs , maatschappij enz .........

Bedankt voor jullie opmerkingen alvast ;)

Ronny55

Alles verkopen , weggeven of weggooien . Voor de prijs van zo'n verhuis met meubilair koop je heel wat nieuwe meubelen en veel minder kopzorgen. Ik heb wat spullen in BB boxen verstuurd , omdat ik die perse wilde houden , dat wast.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Ik ben hier geland met 1 valies....  :biggrinn:

Cobra

#3
Over wel of niet je meubels meenemen als je gaat verhuizen zijn al zoveel meningen gegeven.
Soms omdat men niet weet wat het werkelijk kost of enkel omdat ze alles geloven wat een ander zegt.

Vrijwel iedereen denkt als men gaat verhuizen dat een verhuisfirma de enige is die dat kan en als men daar vervolgens een prijs vraagt dan vallen ze achterover van de kosten, mogelijk een 10-12 duizend euro of nog meer.

Ik heb al mijn meubels in 1998 in een 20voetscontainer gedaan en dat kostte me destijds FL2000 plus een fl200 voor de paperassen en das al !

Voor 2200 gulden kan NIEMAND nieuwe meubels aanschaffen in de PH en dan praat je nog niet over de chinese kwaliteit van hetgeen men verkoopt daar, GEEN kwaliteit kan je wel stellen.


Ik denk dat als je nu een 20voeter laat komen je een 2000 euro of in die buurt kwijt bent, dan krijg je 2 uur om te laden, duurt het een uur langer dan kost dat misschien een 70 euro extra. Paperassen kost misschien een 100 euro en transport van de haven naar je huis in de PH ook een beetje.

Gewoon alles van te voren in dozen klaarzetten, een man of 6(of meer) regelen in de familie of kennissen die je helpen en dat laden lukt wel op 2 uur.

Voor 2000 euro kan je echt geen nieuwe meubels voor kopen en dan heb je je eigen vertrouwde spullen weer bij je daar.

Waar bestel je dan een container ?

NIET bij een verhuisfirma !

Je belt zelf naar containerforwarders in Rotterdam of Antwerpen en die geven je de juiste prijs, niemand anders kan dat.

Iemand die denkt dat hij het weet en jouw een prijs vertelt moet je nooit geloven.

Sommige containerforwarders doen enkel nog voor bedrijven in grote aantallen, maar er zijn er altijd nog die ook voor particulieren een enkele container verscheept.Kwestie van even rondbellen.

Misschien een aardig verhaaltje uit eigen ervaring.

Toen ik ging verhuizen was er een ander die ook ging verhuizen naar de PH, een kennis van me vertelt hem dat het mij 2000 gulden kostte voor een container.

Reactie van die persoon : "Dat is onmogelijk !!  Die heeft daar wel een vriendje zitten dan om dat het zo goedkoop is !!!".

Ok dus ik heb een vriendje zitten die me 90 % korting geeft, had ik maar zulke vrienden eerlijk gezegd.

Dus mijn kennis vertelt hem dat ik gewoon gebeld heb voor een container naar een bedrijf en geen "vriendje" heb ergens.
Was niet waar.

Vervolgens gaat die slimmerik al zijn prachtige bijna nieuwe meubels voor een happekrats verkopen, zijn vrouw stond er bij te janken hoorde ik later. Dan heeft hij een verhuisfirma ingeschakeld die een kist in elkaar timmerde voor hem waar hij de dingen die hij wel mee wilde nemen in kon doen en dat is deklast, dat kost extra omdat het veel extra werk vereist.

Dat heeft hem mogelijk een 3500 tot 4000 gulden of nog meer gekost.

Voor 2000 gulden had hij al zijn mooie bijna nieuwe meubels mee kunnen nemen als hij niet zo'n dikkop was geweest, das mijn mening.


Dus ik zou zeggen Boeman, lees het nog eens en denk er eens goed over na wat je het beste kan doen.

Er is ook nog een forumlid die een eigen container kocht en veel problemen had omdat er nog een koelmotor op zat en die gaat je 100% zeker afraden om een container te nemen.

Maar zelf een (koel)container kopen of gewoon een container  huren is wel een heel groot verschil !

Denk er maar eens goed over na en bel enkele containerforwarders op voor een prijs.

Simpeler is al je meubels weggegeven of verkopen voor een happekrats en daar nieuwe kopen, maar dat gaat je wel een kapitaal kosten en je hebt slechte kwaliteit meubels in huis.

Wat ook meetelt is of je een 13A visa hebt, dan moet je een vrijstelling vragen van invoerbelasting, mogelijk kan je vrouw die ook krijgen als terugkerende filipina.

Ik heb destijds wel invoerbelasting betaalt omdat ik dat laatste niet wist, maar dat was echt niet veel.

Dus denk er maar eens goed over na en vooral niet iemand die geen ervaring heeft direct geloven.

Ik heb de inhoud van de container niet verzekerd destijds, kan je wel doen, wat het kost weet ik niet.

Ik wens je veel wijsheid toe.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Antonio

Hi Cobra,
Das wel heel erg lang geleden hè ?
1998 pffff.

Wel eens met je opmerking over de kwaliteit in de PH.
Bijvoorbeeld een leekere sofa of bank om op te hangen. Prut hier..
Maar eettafel met stoelen is al gauw OK.
Kastjes e.d. naar eigen inzicht

Ik heb zelf het meeste weg gedaan in NL, zgan dat wel, maar ja, je moet ook nog eens een huis vinden in de PH waar al dat spul in past. Dus blije kennissen en marktplaats kopers.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ronny55

Citaat van: Antonio op vrijdag  6 mei 2022, 15:47:26Ik heb zelf het meeste weg gedaan in NL, zgan dat wel, maar ja, je moet ook nog eens een huis vinden in de PH waar al dat spul in past. Dus blije kennissen en marktplaats kopers.
Dat was de hoofdreden dat ik alles heb verkocht en weggedaan , meeste aan mijn kinderen. Heb daar zo'n 2000€ aan overgehouden , dat en de 2000€ die een container koste , daar had ik veel meubeltjes voor.
Geen kopzorgen over laden lossen papierrommel ,  om niet te spreken over het geloop om die container uit de haven te krijgen . "Kwaliteit"? Mijn wandkast 15 jaar oud heb ik nog steeds , het bed nog altijd ok . Alleen het bankstel , ben ik aan mijn 3 de toe, maar meer omdat de vrouw des huize een ander wilde.
Uiteindelijk moet ieder dat voor zich uitmaken , alleen goed bevragen en zeker niet verdergaan op wat hier en daar verteld wordt door mensen die denken te weten. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Antonio

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 10 mei 2022, 08:10:49...
 "Kwaliteit"? Mijn wandkast 15 jaar oud heb ik nog steeds , het bed nog altijd ok . Alleen het bankstel , ben ik aan mijn 3 de toe, maar meer omdat de vrouw des huize een ander wilde.
...

Je habt gelijk.
Er is hier best wel wat te koop, zoals 2e hands in Japanse surplus stores.
Of bij meubelmakers, maar die gebruiken vaak van dat loodzware tropisch hardhout.
En natuurlijk Ikea in Manila (weet niet of die al open is, er gaan waarschijnlijk hier vervoerders aan de slag om je Ikea bestelling naar Mindanao te vervoeren.
Wel lastig als je dan een schroefje of pinnetje mist. Bovendien is spaanplaat niet het handigste materiaal in de tropen, heb ik gezien.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

opinie

De Ikea is open. Op de openingsdag barstte het van de vloggers.


Restaurant:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus