Verschepen van inboedel van Nederland naar de Filipijnen

Gestart door nicofareast, zondag 22 mei 2022, 12:34:26

Vorige topic - Volgende topic

nicofareast

Beste leden,
Ik heb uw expertise en finacieel advies nodig.

De vraag aan de mensen die ervaring hebben met het verschepen van inboedel van Nederland naar Filipijnen.

De correcte en de veiligste procedure en goedkoopste die ik moet volgen om mijn spullen over te brengen
van Leischendam (dat is dicht bij Den Haag) Nederland naar Marikina city in filipijnen.

Graag uw advies.

Het schijnt dat via een verhuisbedrijf dat laten regelen voor verscheping mij heel duur komt te staan.

Het inpakken en het vervoeren van:
lederen 2x 2 zits bank stel, 2 x 40x 40 cm salontafel, 1x eettafel + 4 eetstoelen, 2 x houten cabinet 40x40x80 , 1x glas TV tafel, 4 x tuinstoelen, 1 x parasol +staan houder, 4x kantoorstoelen, 1 tafel magnetron, 1 elect tafel oven, 1x keukenkast 40x40x150cm, 3x laden kastjes( 40x 4-x 80cm), 1x 1m2 (potten en pannen en servies)


Alvast bedankt voor uw genomen moeite.

Groet
Fareast :thumb:

Kano

Je kunt het meubilair beter in NL verkopen en in de Filipijnen kopen of laten maken, anders betaal je misschien meer voor het vervoer dan dat de spullen waard zijn.
Kleinere spullen kun je via een balikbayan vervoerder in dozen sturen.
Electrische spullen werken soms niet goed in de Filipijnen omdat men daar 60HZ heeft ipv 50HZ in Nederland. Misschien beter ook dat in NL verkopen. Kijk eens op https://www.lazada.com.ph/ en https://shopee.ph/ voor nieuw.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

nicofareast

Hi Kano, bedankt voor de info.
Yep, dat had ik ook gedacht. Het wordt een dure verscheping. Jammer.


Lazada en Shoppee is mij bekend, maar helaas zijn de kwaliteit wat minder....


innka3

#3
Citaat van: nicofareast op vrijdag 27 mei 2022, 09:13:24Hi Kano, bedankt voor de info.
Yep, dat had ik ook gedacht. Het wordt een dure verscheping. Jammer.


Lazada en Shoppee is mij bekend, maar helaas zijn de kwaliteit wat minder....
je kunt ook een 10 of 20 voet container kopen en via een forwarder versturen hen je gelijk een opslag daar.maar als u niet getrouwd bent is het ''denk ik'' een zinloze actie.

Ronny55

Verkopen of weggeven , de stukken die je perse wil bewaren BB versturen. Ben naar hier gekomen met 3 BBoxen en tweekoffers . Je kan hier heus wel dergelijke meubelen kopen en dan ben je zeker dat ze in het huis hier passen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Inderdaad, er is hier top meubilair te verkrijgen. Zeer mooi afgewerkt en zeer duurzaam :thumb:

nicofareast


Antonio

Citaat van: nicofareast op zondag 22 mei 2022, 12:34:26Het inpakken en het vervoeren van:
lederen 2x 2 zits bank stel, 2 x 40x 40 cm salontafel, 1x eettafel + 4 eetstoelen, 2 x houten cabinet 40x40x80 , 1x glas TV tafel, 4 x tuinstoelen, 1 x parasol +staan houder, 4x kantoorstoelen, 1 tafel magnetron, 1 elect tafel oven, 1x keukenkast 40x40x150cm, 3x laden kastjes( 40x 4-x 80cm), 1x 1m2 (potten en pannen en servies)

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad.
Wat anderen hier al adviseerden: meubels heb je hier ook, en keuken apparatuur is uiteraard ook verkrijgbaar.
Vergeet zowiezo kastjes e.d., tenzij het massief eiken is met emotionele waarde.
Een lederen bankstel heb ik hier nog niet gezien (maar ook niet aktief gezocht).
Magnetron is hoogstwaarschijnlijk geen 60 Hz, de oven misschien ook niet.
Je kunt hier Philips keuken apparaten kopen die wel 60Hz zijn (ook ik heb me laten advisren op dit forum), maar de prijs is een stuk(je) hoger dan in NL of België.
Wij hebben destijds vrij veel spullen laten verschepen, aangezien ik als hobby muziek heb en mijn vrouw veel keukenspullen wilde behouden.
Ook nog een paar grote stukken overgestuurd die niet in BB dozen passen : groot hoek bankstel, gitaren, keyboard, grote TV met bijbehorende kast, groot whiteboard, lang RVS aanrecht met spoelbak, Ikea meubelen (nog niet gemonteerd),etc.
Al met al ook nog eens 40 of 50 BB dozen.
Goede prijs gekregen via Pinoybox in Schiedam, wel zelf ingepakt, alles perfect afgeleverd in Mindanao, aanrader!

Laat maar weten als je meer details wilt weten, kan ook via PM.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde