Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reizen naar de Filipijnen 2022

Gestart door Pangasinan, maandag 13 juni 2022, 20:05:08

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Huur een taxi en ''escape'' met je vriendin naar een resort en leer elkaar daar kennen ver weg van de ''familieleden''. En voor als je gaat wandelen buiten het resort draag een t shirt met de tekst ''I am not Santa Claus''  :lachen:

Pinkpanther

Ja...als je een taxi neemt altijd zeggen taximeter aan.....  zo niet handrem erop trekken en uitstappen en niets betalen   :negatief:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


koy

Citaat van: Bulldozer op dinsdag 14 juni 2022, 12:56:25
Citaat van: koy op dinsdag 14 juni 2022, 12:43:15Booster is niet verplicht en als je hem niet hebt moet je niet in quarantaine maar je moet dan wel een PCR-test voorleggen. Als je hier advies geeft zie dan dat je het correct geeft en geen bullshit verkoopt!
groeten,
koy

Ahum.... Het is dus 48 uur van te voren pcr test OF 24 uur van te voren antigen test. PCR moet dus niet. Geen bullshit verkopen!

Kinderen onder de 17 hoeven bij geen booster trouwens niet getest te worden.

Graag wel volledige informatie geven.

 :daag:  :thankyoufw5:  :floet:  :floet:

Ik vertel geen bullshit als ik zeg dat je ook ipv een booster een pcr-test kan voorleggen.
Aub blijf een beetje beleefd eh. Je weet ook wel dat we in Belgiƫ STEEDS over pcr-testen hebben gesproken en het gaat hier toch over "reizen naar PH vanuit uw thuisland".

met beleefde groeten,
koy
leven en laten leven...

innka3

#13
Citaat van: koyJe weet ook wel dat we in Belgiƫ STEEDS over pcr-testen hebben gesproken en het gaat hier toch over "reizen naar PH vanuit uw thuisland".

met beleefde groeten,
koy
ahum,zijn thuisland = PH al jaren  :lachen:

Bulldozer

Mijn reactie is even onbeleefd als die van jou op Pinkpanther. Als je iemand onbeleefd terecht wilt wijzen kan je het natuurlijk terug verwachten. Helemaal als je terechtwijzing niet klopt.

Jij zei dat je een PCR test "moet" voorleggen als je geen booster heb. Dat is dus niet correct. Ten eerste personen onder de 17 hoeven uberhaupt geen booster. Die moeten dus sowieso geen test doen bij volledige vaccinatie.

Ten tweede, personen boven de 17 die geen booster hebben mogen kiezen wat voor test ze doen. Of PCR of antigen test. Het moet dus niet een pcr test zijn. Als ik na 2 jaar Corona nog moet uitleggen wat het verschil is... Tip, de Antigen is goedkoper.

Maar dit is allemaal off topic want de topic starter heeft wel een booster. Dan moet ik weer uitkijken anders ga je weer met offtopic plaatjes zwaaien. Alleen de allmachtige Koy mag offtopic en onbeleefd zijn, de rest niet.  :daag:

Bulldozer

Citaat van: Pangasinan op dinsdag 14 juni 2022, 20:26:14Bedankt voor de reacties. Hebben jullie nog wat handige tips over het bezoeken van de Filippijnen?
Pinnen in de Filippijnen is verschrikkelijk duur. Beter geld over maken naar je vriendin en die laten pinnen.

Zorg dat je voldoende kleingeld bij je hebt (vooral in taxi, jeepney, tricycle, kleine eettentjes. Briefjes van 1000 kunnen ze niet wisselen.

Huur een auto/motor en ga op stap.

In willekeurige volgorde en moet ook even kijken of het een en ander nog wel te doen is of uberhaupt bestaat ivm corona

Hulugan Falls
Cavinti Falls (per boot of per trap)
Masungi Geo Reserve
Mount Pinatubo (oude jeep over de asvlakte en laatste stuk wandelen naar krater meer)
Trip naar Sagada (hikes, watervallen, grotten)
Trip naar Boracay
Trip naar El Nido en of coron (eiland hoppen, duiken en vergeet het wild park niet)
Bohol (panglao beach)
Zwemmen met walvishaaien in Oslob
Zwemmen tussen de schildpadden bij Apo Island.

Zijn vast nog wel meer dingen te bedenken, maar dat laat ik aan de andere forum leden over.

koy

Citaat van: Bulldozer op woensdag 15 juni 2022, 21:02:55Mijn reactie is even onbeleefd als die van jou op Pinkpanther. Als je iemand onbeleefd terecht wilt wijzen kan je het natuurlijk terug verwachten. Helemaal als je terechtwijzing niet klopt.

Jij zei dat je een PCR test "moet" voorleggen als je geen booster heb. Dat is dus niet correct. Ten eerste personen onder de 17 hoeven uberhaupt geen booster. Die moeten dus sowieso geen test doen bij volledige vaccinatie.

Ten tweede, personen boven de 17 die geen booster hebben mogen kiezen wat voor test ze doen. Of PCR of antigen test. Het moet dus niet een pcr test zijn. Als ik na 2 jaar Corona nog moet uitleggen wat het verschil is... Tip, de Antigen is goedkoper.

Maar dit is allemaal off topic want de topic starter heeft wel een booster. Dan moet ik weer uitkijken anders ga je weer met offtopic plaatjes zwaaien. Alleen de allmachtige Koy mag offtopic en onbeleefd zijn, de rest niet.  :daag:

Ik voel me absoluut nier allmachtig jeezes wat een term alleen hier om bij te sturen als er foute info wordt gegeven en dat begon dus met "de booster is verplicht" maar ik zal het hierbij laten, geen probleem.

grtn koy
leven en laten leven...



boldy

Mocht je op  Clark vliegen hou er dan wel rekening mee dat als je terug naar huis vliegt je 600 Peso Terminal fee moet betalen.

Mondmaskers dragen is nog wel verplicht maar veel mensen dragen er geen. Ik ben net terug sinds gisteren met Singapore Airlines en droeg  alleen een mondmasker als ik in een restaurant, winkel of openbaar vervoer.

Mocht je op Manila vliegen dan rijd er een point2point bus van Genesis  vanaf Terminal 3  pier 11 naar Angeles City  SM Clark. Prive vervoer  van Manila naar AC kost tussen de 4000 en 45oo Peso. 

Ik zelf vlieg altijd op Clark. Het is heerlijk rustig daar vergeleken met NAIA airport.                     
  Ik raad je aan om dit filmpje te bekijken over hoe je de One Health Pass in moet vullen. Zonder de barcode of QR code kom je niet aan boord. ( en je vaccinatie bewijs ook uiteraard)
het leven is net een lul keihard en veel te kort