Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Relatie Filipijnse dating site

Gestart door filipinocurb, woensdag 13 juli 2022, 21:11:41

Vorige topic - Volgende topic

filipinocurb

Hallo,

Ik heb dit forum toevallig gevonden terwijl ik info aan het opzoeken was. Ik wil hier graag mijn verhaal eens brengen. Ik ben nu een drietal maanden in contact met een Filipijnse vrouw. Ik heb haar leren kennen via een dating site. Zij heeft mij gecontacteerd. Ik was eigenlijk niet op zoek naar een relatie met een Filipijnse maar ik ben daar nu toch ingerold zeg maar.

Zij werkt als bankbediende. Ze heeft haar (ex) man verlaten maar is wel nog getrouwd. Echtscheiding kan daar (nog) niet. Ze heeft wel gezegd dat de nieuwe president Marcos jr. dit zou invoeren. Er loopt nu een annulment procedure maar dit sleept jaren aan. Ze heeft geen kinderen. Ik heb haar gevraagd waarom ze op zoek is naar een Europese man. Ze zegt dat filipino's haar niet ernstig nemen zolang ze getrouwd is. Filipino's zouden ook minder respect voor vrouwen hebben. De status van een vrouw ligt daar blijkbaar heel gevoelig. Europese mannen zijn volgens haar meer open minded op dat gebied.

We zijn nu aan het plannen om mekaar te ontmoeten. Zij woont in Manila. Ik zou in oktober naar de Filipijnen gaan omdat zij dan verlof heeft. Ze heeft 2 weken verlof en ik blijf dan ook 2 weken. Ik ga een AirBnB boeken in Manila voor het grootste deel van de vakantie waar zij ook gaat verblijven. We plannen 1 binnenlandse trip naar Siargao. Zij regelt de vluchten naar Siargao en het hotel daar. Wat ik vreemd vind is het feit dat zij er totaal geen probleem mee heeft om met mij een kamer te delen. Uiteindelijk ben ik toch ook maar een man die ze via een dating site leren kennen heeft.

Video callen is soms wel een probleem. Zij woont bij haar familie in hetzelfde huis. Ze heeft daar niet veel privacy. Ze wil nog niet aan haar familie vertellen dat ze iemand leren kennen heeft. Dat is voor later zegt ze als alles goed verloopt. Ze heeft wel verteld aan twee vriendinnen dat ik naar daar kom. Die zijn er echter minder gerust in. Die vriendinnen willen mij daar ook eens ontmoeten om gerust gesteld te zijn.

Mijn vrienden en familie zijn er ook niet gerust in. Die denken dat ik daar in een mijnenveld ga terecht komen bij wijze van spreken. Ze denken dat het om het geld te doen zal zijn. Wat kunnen jullie mij aanraden?

opinie

Kijk uit want een intieme relatie met een getrouwde vrouw is er nog strafbaar!
Een getrouwde man heeft enkel problemen als hij dat in de gezinswoning of "op schandelijke wijze" doet.
De belofte dat echtscheiding mogelijk zal worden, is al jaren oud. In de stijl van het land: maybe tomorrow!

Hoe minder mensen weten naar welk resort jullie gaan, hoe beter. Een laatste moment verandering van resort omdat je een beter gevonden hebt. Dat blijkt dan bij aankomst. Gewoon om de informatie via de roddelkanalen op het verkeerde adres te zetten.

Zoals in een ander topic: onthoud dat een getrouwde vrouw extra kosten en risico's betekent. Beslis niets impulsief. Doe je beslissingen met het juiste hoofd, durf antwoorden te eisen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Michaela

 Na het lezen van dit verhaal moest ik meteen denken aan een scammer. :benweg:
Klopt haar verhaal wel? Of is ze niet gescheiden van haar man :weetikniet:
By the way, veel vrouwen in de filippijnen zijn de baas. Mijn ouders zijn filippijns. In elke geval is mijn moeder de baas over mijn vader.
Tuurlijk heb je altijd mannen die hun echtgenote niet goed behandelen, maar die heb je overal, ook hier in Nederland. Filippijnse vrouwen kun je vergelijken met afrikanse vrouwen, pittig, onafhankelijk en kent veel strategieen in het leven.
wat ik niet vertrouw in het verhaal?
1. videobellen is moeilijk
2. negatief praten over hoe de mannen hun echtgenote behandelen
3. 2 vriendinnen zouden weten over hun relatie ( dit kan een truc zijn om jouw vertrouwen te winnen)
3. ze werkt in de bank ( dit kan ook een truc zijn)
4. jij gaat naar Filippijnen in de periode dat ze verlof heeft ( haar zien in haar echte routine, dagelijkse leven, zou meer vertrouwen wekken, dan zie je haar naar de bank gaan, enzo, enzo.)

Als ik je ben zou ik naar haar adres vragen. Ik zou dan naar toe gaan zonder dat ze het wist.
Maar nogmaals, zoals Opinie schreef, vergelijkbaar topic is onlangs op deze forum besproken. Ook interessant voor je om dat verhaal en adviezen te lezen.

Kano

Of ze in een bank werkt is eenvoudig na te gaan. Vraag welke bank het is en het adres ervan. Even bellen en je weet het.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: filipinocurb op woensdag 13 juli 2022, 21:11:41Hallo,

Zij werkt als bankbediende. Ze heeft haar (ex) man verlaten maar is wel nog getrouwd. Echtscheiding kan daar (nog) niet. Ze heeft wel gezegd dat de nieuwe president Marcos jr. dit zou invoeren. Er loopt nu een annulment procedure maar dit sleept jaren aan. Ze heeft geen kinderen. Ik heb haar gevraagd waarom ze op zoek is naar een Europese man. Ze zegt dat filipino's haar niet ernstig nemen zolang ze getrouwd is. Filipino's zouden ook minder respect voor vrouwen hebben. De status van een vrouw ligt daar blijkbaar heel gevoelig. Europese mannen zijn volgens haar meer open minded op dat gebied.

We zijn nu aan het plannen om mekaar te ontmoeten. Zij woont in Manila. Ik zou in oktober naar de Filipijnen gaan omdat zij dan verlof heeft. Ze heeft 2 weken verlof en ik blijf dan ook 2 weken. Ik ga een AirBnB boeken in Manila voor het grootste deel van de vakantie waar zij ook gaat verblijven. We plannen 1 binnenlandse trip naar Siargao. Zij regelt de vluchten naar Siargao en het hotel daar. Wat ik vreemd vind is het feit dat zij er totaal geen probleem mee heeft om met mij een kamer te delen. Uiteindelijk ben ik toch ook maar een man die ze via een dating site leren kennen heeft.


Een bankbediende die 2 weken verlof heeft??? Uitzonderlijk zou ik zeggen. Of 2 weken zonder salaris?

Siargao was bijna volledig van de kaart geveegd door Super Typhoon Rai.
https://www.bbc.com/news/world-asia-59663829.
https://www.theguardian.com/world/2021/dec/22/philippine-surfing-paradise-siargao-wiped-out-by-typhoon-just-as-tourists-return
Boracay is misschien een betere bestemming (niet goedkoper)

Meeste (marginale) families zijn al gelukking als er een "witte" met de dochter omgaat $$$. Waarom zou ze dat achterhouden??

Ervaar uw vakantie in de PH als een ontdekkingsreis; de kultuur, de gewoontes, waarom de vrouwen verzot zijn op "white skin" etc... Kijk om je heen en laat je niet teveel wijsmaken. Ga eens alleen op stap. We kunnen er samen over  praten tussen pot & pint wanneer je in Manila bent.

folkertjong

#5
Citaat van: filipinocurb op woensdag 13 juli 2022, 21:11:41maar is wel nog getrouwd. Echtscheiding kan daar (nog) niet. Ze heeft wel gezegd dat de nieuwe president Marcos jr. dit zou invoeren.

Quote is van filipinocurb, niet Luke.
Citaat van: AdminDe fout in het citaat id gecorrigeerd.

Loze verkiezingsbelofte.

Marcos open to divorce, 'but don't make it easy'

Kristine Joy Patag - Philstar.com
March 19, 2022 | 9:13pm

MANILA, Philippines — Presidential aspirant Ferdinand "Bongbong" Marcos is open to legalizing divorce in the country, but he urged that the process should not be made easy.

Marcos, in a taped interview with Erwin Tulfo and Communications Secretary Martin Andanar, said "there are cases where divorce is called for."

"There are real cases that I have seen where the spouses separate, we still do not have divorce, they separate and the kids are better off... the husband and wife are better off," he said in the interview that aired Saturday night.

The presidential bet pointed out that the country is "halfway there" with legal separation.

"So let's take the next step," he added.

In 2003, the Supreme Court issued A.M. No. 02-11-11-SC on Rule on Legal Separation. It listed ten instances where the husband or wife may file a petition for legal separation.

But Marcos stressed the couples must first work hard on their marriages. "Don't make it easy," he added.

"We must allow our couples, our married couples to work on their marriages and work hard on it because sometimes it can fixed. We need to not give them an easy option," he added.

https://www.philstar.com/headlines/2022/03/19/2168525/marcos-open-divorce-but-dont-make-it-easy

Hij zegt dus eigenlijk niets.


Meer concrete plannen van wat andere mensen.

https://twitter.com/ronaldgem/status/1547080894598778880




filipinocurb

Wat betreft het videobellen wil ik nog het volgende kwijt. We videobellen regelmatig, toch zeker een paar keer per week. Als ze bij haar familie thuis is ligt dat wat moeilijker. Bijvoorbeeld vandaag waren we aan het video callen en haar nicht kwam binnen in de kamer en dan vroeg ze me om stil te zijn. Anders zou haar nicht waarschijnlijk vragen gaan stellen met wie ze belt omdat ze in het Engels aan het praten is. Ze vertelt dit liever toch nog niet.

Ze werkt bij PS Bank. Ze heeft ook al vaak gebeld vanuit de bank als ze aan het eten is en ik heb haar daar ook al aan het werk gezien aan het loket. Er wordt daar precies nog wel heel veel met cash geld gewerkt. Ik heb haar al dikwijls geld zien tellen.

Wat betreft het feit dat ze nog getrouwd is vind ik zelf ook een moeilijke. Is low profile blijven op publieke plaatsen voldoende? Bv goede vrienden zeg maar op dat moment? Of gaan er al snel vermoedens zijn als ik daar met haar rond wandel? Zijn er zaken die ik zeker moet vermijden om niet al te veel op te vallen?

koy

We moeten ook niet overdrijven met dat "illegale" als je met een getrouwde vrouw bent. De meeste situatie - ik zou zeggen 99% - laten begaan omdat er toch niet veel aan te doen valt. Ik ken persoonlijk enkel situaties waar de man ervan door is met een andere vrouw en zelfs kinderen heeft maar de eerste vrouw laat het erbij.

Natuurlijk als je een "white guy" bent dan ruiken de andere partij - en zeker als je z'n vrouw afneemt - als snel $$$ en dat zou je natuurlijk zuur kunnen opbreken door afpersing en bedreiging.

Groetjes en succes maar vooral veel moed...
Koy
leven en laten leven...

opinie

Citaat van: koy op vrijdag 15 juli 2022, 05:10:46We moeten ook niet overdrijven met dat "illegale" als je met een getrouwde vrouw bent.
...
Natuurlijk als je een "white guy" bent dan ruiken de andere partij - en zeker als je z'n vrouw afneemt - als snel $$$ en dat zou je natuurlijk zuur kunnen opbreken door afpersing en bedreiging.

Raar bericht.

Het is allemaal zo erg niet. Behalve als je een buitenlander bent! :weia:
M.a.w. gezien de doelgroep van het forum, altijd prijs.  :jajaja:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

folkertjong


Kano

OP adultery staat een gevangenisstraf van max 6 jaar voor zowel de overspelige vrouw als haar liefhebber en wellicht een schadevergoeding voor moral damages.

lees ook:
https://attorney.org.ph/legal-news/141-the-elements-of-adultery
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

filipinocurb

Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb er een paar nachtjes over geslapen en beslist om er niet mee door te gaan. Aan de andere kant van de lijn helaas een gebroken hart maar ik moet ook wat aan mijn gemoedsrust denken. Ze heeft in het begin wel gezegd dat ze getrouwd is maar ze heeft mij nooit de implicaties daarvan verteld.

Langs de andere kant is mijn interesse voor de filipijnen in het algemeen wel gegroeid. Als ik nog eens een filipijnse leer kennen moet ze wel op zijn minst niet getrouwd zijn hehe

folkertjong

Eigenlijk te gek voor woorden dat zulke ouderwetse wetten een koppel/ vrouw het onmogelijk maken om elkaar gleukkig te kunnen maken.
De katholieke kerk heeft de slag ook in de Filipijnen verloren, konden de terugkeer van Marcos niet eens tegenhouden dus dat de divorce wet er gaat komen weet ik haast wel zeker, kan een tijdje duren maar het katholieke hier is dramatisch gedaald.
De jeugd komt ook hier amper in de kerk, alleen met kerst om de vriendin een plezier te doen en met wat processies uit verveling en zich zelf eenmaal per jaar te geselen gedurende holy week om macho te zijn.

Jammer filipinocurb, een annulment was niet mogelijk? Als de rechtbanken meewerken kan dat in 2 to 4 jaar.
Leren jullie elkaar ook wat beter kennen gedurende die tijd.

filipinocurb

Mijn verstand zei om er mee te stoppen. Ik had haar gevraagd om volledig open kaart te spelen over die hele annulment situatie. Ze had blijkbaar haar ex ook al aangeklaagd wegens concubinage. Ik had het gevoel dat ik daar in een wespennest zou terecht komen. Ze heeft een aantal dingen verteld maar toch had ik het gevoel dat er nog meer was. Ik vertrouwde haar niet helemaal meer.