Myphone probleempje, flashlight gaat niet meer uit

Gestart door Antonio, zondag 21 augustus 2022, 11:38:17

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Onze huishoudster heeft een oud Myphone telefoontje, zonder smart, zonder data, gewoon bellen en texten.
Maar nu heeft ze, denk ik, ergens per ongeluk het flashlight LEDje aangezet, en ze krijgt het niet meer uit.
Dus nu moet het ding om de haverklap opgeladen worden. Beetje sneu voor haar.

Ik ben er zelf mee bezig geweest, heb gegoocheld, en ook wat rond gevraagd hier. Maar niemand gevonden die dit weet.
Dus gooi ik het in deze forum groep, in de hoop dat iemand het trucje weet...
Het is een Myphone, maar er staat nergens een type aanduiding op (of het is er afgesleten)





Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong

Lijkt verdacht veel op de myN5.

https://cf.shopee.ph/file/7939503f451a3e52815e77802916098c


Zie geen instructie manual online maar een ander oud type Myphone zegt de 0 indrukken en 3 seconden vasthouden?

https://www.myphone.pl/wp-content/uploads/2018/03/UM_en-myphone-classic.pdf

Probeer eens?






opinie

Gezien de telefoon uitvalt als de batterij leeg is, zou dit niet van toepassing mogen zijn maar toch ...
Did you try rebooting it?

Als er een sneltoetsfunctie is dan zou vocht en vuil tussen/onder de toetsen het probleem kunnen zijn. Demonteren, poetsen, monteren en hopen op het beste.

Ik heb ooit een Sony-Eriksson gehad. Gaaf het op binnen garantieperiode. Na 2 weken kwam ie terug met een nieuwe print. Echter na een week deden eerst 1, daarna meer knoppen het niet. Ik had geen zin om weer om langs de arrogante zaakvoerster te passeren en opende de telefoon zelf. Het klikken van de toetsen ging d.m.v. stalen mini-schaaltjes die met een witte tape op plaats gehouden werden. Echter die tape was ietsjes schuin gekleefd. Voorzichtig losgehaald en netjes recht geplaatst. Dat was het. Bij het wisselen van de print had men dus niet goed gekeken.

Mogelijk is het dus een slecht of vals contact. In het ergste geval is er een probleem op de printplaat en dan is het einde verhaal.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Michaela

uitzetten en dan weer aanzetten. Ik ga er vanuit dat de lamp uitgaat bij het uitzetten van de telefoon.

Antonio

Citaat van: folkertjong op zondag 21 augustus 2022, 12:00:28Lijkt verdacht veel op de myN5.

https://cf.shopee.ph/file/7939503f451a3e52815e77802916098c
Zie geen instructie manual online maar een ander oud type Myphone zegt de 0 indrukken en 3 seconden vasthouden?
https://www.myphone.pl/wp-content/uploads/2018/03/UM_en-myphone-classic.pdf
Probeer eens?


Klopt ! Dat is het... Bedankt.
Maar nu komt het vervelende:
als ik de 0 een paar seconden indruk, gaat de LED fel branden, het display zegt "Flashlight ON".
Herhaal ik dat, dan gaat de LED een heel stuk minder fel branden, maar gaat niet uit. Het display zegt dan "Flashlight OFF"

Het riekt naar een hardware probleempje.. :denk:

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Is haar "birthday" niet in de nabije toekomst?   :biggrinn:
Dat soort "basic phone" is nog steeds te koop. (shopee, lazada etc.) voor minder dan 500php  :angel:

folkertjong

Antonio als je nu een klein boortje hebt boor je een gaatje in het ledje. Doet ie niets meer en geef je haar een zaklampje voor als ze licht nodig heeft.

 :applaus:  :biggrinn:  :lachen:

opinie

Citaat van: Antonio op zondag 21 augustus 2022, 12:33:26Het riekt naar een hardware probleempje.. :denk:

"Het riekt naar" is bij deze de understatement van 2022. Heel waarschijnlijk heeft de print "ergens" een sluiproute gevonden richting LED.

Het ziet er naar uit dat de suggesties van Luke en Folkert de beste oplossingen zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Antonio

Citaat van: folkertjong op zondag 21 augustus 2022, 14:10:42Antonio als je nu een klein boortje hebt boor je een gaatje in het ledje. Doet ie niets meer en geef je haar een zaklampje voor als ze licht nodig heeft.

 :applaus:  :biggrinn:  :lachen:
:lachen:  :clapping:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Probleem opgelost !

Huishoudster heeft plotseling ontslag genomen, met haar is ook de telefoon weg.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde