LED lampen met solar panel als buitenverlichting

Gestart door Antonio, donderdag 25 augustus 2022, 10:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Allemaal leuk en aardig, die verhandelingen over zonne panelen in NL, etc.
Maar niemand in deze community heeft blijkbaar ervaring met solarlampen + accu voor nachtverlichting.

dan kan er een slotje op dit topic :biggrinn:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Citaat van: Antonio op donderdag 29 september 2022, 11:51:23Allemaal leuk en aardig, die verhandelingen over zonne panelen in NL, etc.
Maar niemand in deze community heeft blijkbaar ervaring met solarlampen + accu voor nachtverlichting.

dan kan er een slotje op dit topic :biggrinn:

Heb momenteel 2 solar-buitenverlichting van 200W.
Zoals al eerder in de posts geschreven is het belangrijker naar de lumen te kijken.
Die 200W is verre van voldoende verlichting.
In de vroege avond is het "vollen bak" licht aan, maar naar rond middernacht is dat al veel minder.
Het licht is uit voor zonsopgang.

Het was een goedkoop experiment. De volgende aankoop zal een floodlight van 1000W of meer zijn.....
Ook met bewegingsdetector zodat de batterij niet leegloopt tijdens de nacht.

Succes!!

Guadalupe

Hier heb ik er een paar van gekocht onlangs,ze gaan in de doos naar Cebu.
Ben benieuwd hoe lang ze meegaan...


LED lamp
Wie lacht niet wie de mens beziet.

folkertjong

Het enige wat ontbreekt in de omschrijving is hoeveel ampere de batterij is.
Zal niet groot zijn want het hele geval weegt 500 gram.

Ik vindt het nadeel van de led lampen dat ze altijd schreeuwen 50.000 uur enz maar in de praktijk is er vaak relatief snel iets anders in de lamp kapot zoals semiconductor, anode, diode.

Hier nu LED straat verlichting in de barangay, een hangt pal voor ons huis, 3 grote gele LED's per fixtuur, mooi, maar in 2 jaar nu 2e maal kapot, de eerste na een jaar vervangen door de buurt en nu loopt de 2e als een gek disco te doen sinds 6 dagen, reeds gemeld maar zeker geen extra om te monteren in dit jaar's budget? De eerste werd snel verwisseld maar zal in de garantie periode hebben gevallen?

Sorry Antonio, we gaan gewoon door.  :lachen:


Guadalupe

Er staat dat er een batterij inzit van 4400mAh met een lamp van 2 watt.

Nu ben ik de formule even kwijt maar ik denk dat de lamp daar wel 10 uur op kan branden,ik zal het zien binnenkort.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

tjenn

Citaat van: folkertjong op dinsdag  4 oktober 2022, 06:40:12Ik vindt het nadeel van de led lampen dat ze altijd schreeuwen 50.000 uur enz maar in de praktijk is er vaak relatief snel iets anders in de lamp kapot zoals semiconductor, anode, diode.
Heb een 4tal streetlights (niet zo groot als de solars in de straatverlichting  :laugh: ) bij lazada indertijd gekocht en nooit meer dan 3000pesos aan gegeven en heb ze toch al verschillende jaren.Geven  bijna 12u constant licht en zeker de nieuwere generatie. 

Luc

Citaat van: Guadalupe op dinsdag  4 oktober 2022, 09:52:02Er staat dat er een batterij inzit van 4400mAh met een lamp van 2 watt.

Nu ben ik de formule even kwijt maar ik denk dat de lamp daar wel 10 uur op kan branden,ik zal het zien binnenkort.

Staat ook te koop op Bol voor bijna het dubbele van de prijs. Je kunt daar wel een aantal reviews lezen.

https://www.bol.com/be/nl/p/sensahome-solar-lamp-136-led-bewegingssensor-en-nachtsensor-ip65-waterdicht/9200000102989650/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Citaat van: Antonio op donderdag 29 september 2022, 11:51:23Allemaal leuk en aardig, die verhandelingen over zonne panelen in NL, etc.
Maar niemand in deze community heeft blijkbaar ervaring met solarlampen + accu voor nachtverlichting.

dan kan er een slotje op dit topic :biggrinn:
Op onzin of dingen die geen waarde hebben reageer ik normaal niet . Het was mijn eerste ervaringen met solar energie . Onze wijk was balkdonker als er geen verlichting van de bewoners was . dus kocht ik 15 van die solar lampen voor een kleine 20K en betaalde die uit mijne zak . Ik bespaar u al de uitleg over die refund en waar wel en waar niet een lamp te plaatsen. Het komt er op neer dat na 3 maanden ze een voor een de geest gaven . Kreeg dat alle verwijten voor , ik had ze gekocht , het grootste lawaai kam van die, die na 3 maanden nog niets hadden terug betaald . Jaren later ben ik dan op zonnen panelen overgestapt begin 2021 . Na een moeilijk begin , loopt het nu op rolletjes , heb net mijn eerste halfjaarlijkse refund gehad van wat ik naar het net had terug gestuurd , netjes 10 peso/KWH . Het hoongelach over mijn belachelijk hoge investering is nu volledig verstompt . Zeker nadat er een 4 uren brownout was geweest en mijn huis er nog uitzag als een kerstboom  :floet:  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kaetemi

Citaat van: folkertjong op dinsdag  4 oktober 2022, 06:40:12de eerste na een jaar vervangen door de buurt en nu loopt de 2e als een gek disco te doen sinds 6 dagen, reeds gemeld maar zeker geen extra om te monteren in dit jaar's budget?
Al die aankopen van de overheid (ook lokale barangay) gaan via https://notices.philgeps.gov.ph/GEPSNONPILOT/Tender/SplashOpportunitiesSearchUI.aspx?menuIndex=3&BusCatID=10&type=category&ClickFrom=OpenOpp
Ge kunt daar opvolgen of er ook effectief iets staat te gebeuren. :)
Ik vermoed dat er geen systeem is voor vaste of versnelde herstelcontracten...
Kaetemi

folkertjong

Hij knippert minder nu dus bijna helemaal kapot zeker?  :lachen:
De verantwoordelijke is de barangay, zij hebben die dingen aangeschaft (Er was een programma voor de barangay's om dat te kunnen doen met provincie steun)
Gewoon wachten tot de barangay een andere komt monteren, zit niets anders op.
Voorheen hadden ze tl buisjes onder een zelf gemaakt afdakje van metaal, daarna werden die verwijderd en kwamen er led lampjes in een fitting onder te hangen (was wel gemakkelijk, je haalde bij een Chinese goedkope winkel een led bulb en met een huishoudtrapje draaide je er zelf een nieuwe in als de buurt niets deed. Nu met de officiele led straatverlichting ben je helemaal aan hun overgeleverd. :denk: