Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Metro Manila

Gestart door folkertjong, donderdag 6 oktober 2022, 12:42:20

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Maar goed, het ging over Manila.

Misschien maar even een echte professor erbij halen, een welke commentaar geeft voor CNN, Global columnist/academic/advocate,  Columnist @Inquirerdotnet,
 Senior Lecturer @UPAsianCenter enz?

Richard Heydarian
@Richeydarian
FACTS: MANILA is so EXPENSIVE! Especially for a "third world" capital! Prices of food and many basic things rival Global North levels!!!

https://twitter.com/Richeydarian/status/1577949789731201025

folkertjong

Citaat van: Antonio op zondag  9 oktober 2022, 06:55:21Gaan we weer... Man, man, man

Antonio, doet dit je ook aan iemand denken?  :lachen:  :lachen:  :lachen:

Researchers at Cambridge University discovered a surprising trend amongst howler monkeys. The louder a male roars, the smaller his testicles are. Photo: Steve Hersey





https://twitter.com/fasc1nate/status/1578752062359506946

Antonio

Citaat van: Antonio op zondag  9 oktober 2022, 06:34:41
Citaat van: kristof19 op zaterdag  8 oktober 2022, 14:54:39En als afsluitertje wil ik deze nog eens tonen aan ons allerslimste forumlid :congratualtionsis0:
Een zeer mooi lijstje:

Dit is een lijst van landen gesorteerd naar hun staatsschuld ten opzichte van hun Bruto Binnenlands Product (BBP)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld

Belgie staat vooraan op nummer 17 :jajaja:

U hoeft maar zelf eens zoeken waar de Filipijnen zich op dit lijstje bevinden :jajaja:  Spannend.... :floet:

Tip: Onderaan het lijstje beginnen zoeken want dat gaat vlugger  :jajaja:

 :daag: slimme jongen
Dat is wel een oud lijstje...
Citaat van: kristof19 op zaterdag  8 oktober 2022, 14:54:39Heb je anders ook nog iets interessants te melden over deze discussie of is dit uw enigste wapenfeit om een ZEER RELEVANT lijstje van 2019 gedateerd te noemen?  :ikkeniebegrijp:

Bent u zelf niet wat gedateerd ondertussen?  :denk:

Of hebt u andere bedoelingen misschien?  :weetikniet:

Allereerst stel ik vast dat van een discussie nauwelijks sprake is in deze draad.
Blijkbaar gaat het jou meer om het aloude "armpje drukken of pikkie meten" niveau.

2019 lijstjes onder de huidige wereldwijde omstandigheden zijn gewoon oud en vaak achterhaald.
Er zijn sindsdien grote veranderingen opgetreden, zoals een pandemie, Oekraine/Rusland oorlog, enorme inflaties, energie prijzen, geopolitieke veranderingen.
Dat leek me interessant om even te melden, ja.

Op je overige vragen ga ik niet in. Echt veel te ver beneden mijn niveau.

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: kristof19 op zondag  9 oktober 2022, 12:43:57
Citaat van: Antonio op zondag  9 oktober 2022, 06:55:21Gaan we weer... Man, man, man

Ah enige hulp van het Hollands wappie theekransje is er nu toch. Onze jongen zal er blij mee wezen want hij had zich voor de tigste keer volledig vastgereden onze slimste van het forum. Ik dacht al bij mezelf waar blijven ze toch  :jajaja:
Heb je al uw solarlampje van 600 pesos besteld of moet je nog uw studie beeindigen om dit pas in 2025 te overwegen om het aan te schaffen? gaat het ook een beetje met u ondertussen nog al dat covid gedoe?
Alles ok in het clubbie? :happy2:

Je bent mijlenver off-topic en post je gebuikelijke lulkoek om forumleden, die er een andere mening op na houden, te provoceren.
Je hebt ongetwijfeld een triest leven, maar even goed een fijne dag gewenst.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: tjenn op zondag  9 oktober 2022, 14:42:03:lachen:  :lachen: Cool forum toch nietwaar  :thumb: zalig.
Niks mis met het forum, Tjenn...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong

Vroeger op de heao geleerd dat er niets mis is met schulden zolang er maar bezittingen tegenover staan.

Even een paar wetenswaardigheidjes?

Belgie is een 3e wereldland, Filipijnen 1e?

Belgen emigreren naar de Filipijnen om er de Peso's weg te kapen door er te werken?

De lonen zijn hoger in de Filipijnen dan in Belgie?
(Minimumloon Belgie 11 Euro per uur,  Filipijnen als je een redelijke timmerman bent 500 peso per dag. ((Diesel Belgie 2 Euro, 76 Peso in de Filipijnen per liter.)

Zijn Filipijnse familie stuurt hem maandelijks geld om te overleven. (en schoonmoeder verdient een kapitaal in haar sari store.)

Toen Aquino zijn presidentie overdroeg aan Duterte was de staatsschuld 5.4 triljoen. En hij liet hem 1 triljoen na om de lopende projecten af te maken. Toed Duterte het overdroeg aan Marcos was het 13 triljoen en niets overgelaten want Marcos heeft net a 6% interest 2 biljoen dollar geleend door obligaties uit te geven.

Lijstje rijkste landen ter wereld.
Filipijnen 17 Belgie 124. Blij dat je kind Filipijn is toch? Of was het toch andersom?

https://www.edudwar.com/top-richest-country-in-the-world/

Van  ''Now we have to many nurses'' naar ''PH short of 106.000'' nurses vanwege het feit dat de nurses niet emigreren want het gaat zo goed in de Filipijnen?

https://www.philstar.com/business/2008/04/07/54600/now-we-have-too-many-nurses
https://mb.com.ph/2022/09/29/ph-short-of-100000-nursing-staff-doh/

Ik moet op zoek naar een andere tandarts want die van mij is als nurse vertokken naar de UK.

tjenn

Citaat van: Antonio op maandag 10 oktober 2022, 08:14:26
Citaat van: tjenn op zondag  9 oktober 2022, 14:42:03:lachen:  :lachen: Cool forum toch nietwaar  :thumb: zalig.
Niks mis met het forum, Tjenn...
Mijn gedacht. :applaus:  Straks terug naar Manila waar ik ook liever niet vertoef.

kristof19

Citaat van: folkertjong op maandag 10 oktober 2022, 00:29:48
Citaat van: Antonio op zondag  9 oktober 2022, 06:55:21Gaan we weer... Man, man, man

Antonio, doet dit je ook aan iemand denken?  :lachen:  :lachen:  :lachen:

Researchers at Cambridge University discovered a surprising trend amongst howler monkeys. The louder a male roars, the smaller his testicles are. Photo: Steve Hersey





https://twitter.com/fasc1nate/status/1578752062359506946

Kijk, deze post vind ik echt wel een stuk interessanter dan het meeste van uw politiek getinte rotzooi waarmee je IEDER topic weet te vervuilen.
Ik zou nooit durven te beweren    dat je nooit niks wetenswaardig te melden hebt.
Al is het meeste natuurlijk wel kolder :jajaja) ,waar jij je bij een lik op stuk gemotiveerd en op waarheid bewezen repliek jezelf vastrijdt en daarna appels met peren vergelijkt om te proberen de meubelen te redden  
( zie uw zielige serenade hierboven)
Want gaat dit over de bewering van mij dat Belgie een veelvoud van de schulden heeft van de Filipijnen?

Ik dacht het niet jongen  

  :lachen:

kristof19

Citaat van: Antonio op maandag 10 oktober 2022, 07:59:18
Citaat van: Antonio op zondag  9 oktober 2022, 06:34:41
Citaat van: kristof19 op zaterdag  8 oktober 2022, 14:54:39En als afsluitertje wil ik deze nog eens tonen aan ons allerslimste forumlid :congratualtionsis0:
Een zeer mooi lijstje:

Dit is een lijst van landen gesorteerd naar hun staatsschuld ten opzichte van hun Bruto Binnenlands Product (BBP)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld

Belgie staat vooraan op nummer 17 :jajaja:

U hoeft maar zelf eens zoeken waar de Filipijnen zich op dit lijstje bevinden :jajaja:  Spannend.... :floet:

Tip: Onderaan het lijstje beginnen zoeken want dat gaat vlugger  :jajaja:

 :daag: slimme jongen
Dat is wel een oud lijstje...
Citaat van: kristof19 op zaterdag  8 oktober 2022, 14:54:39Heb je anders ook nog iets interessants te melden over deze discussie of is dit uw enigste wapenfeit om een ZEER RELEVANT lijstje van 2019 gedateerd te noemen?  :ikkeniebegrijp:

Bent u zelf niet wat gedateerd ondertussen?  :denk:

Of hebt u andere bedoelingen misschien?  :weetikniet:

Allereerst stel ik vast dat van een discussie nauwelijks sprake is in deze draad.
Blijkbaar gaat het jou meer om het aloude "armpje drukken of pikkie meten" niveau.

2019 lijstjes onder de huidige wereldwijde omstandigheden zijn gewoon oud en vaak achterhaald.
Er zijn sindsdien grote veranderingen opgetreden, zoals een pandemie, Oekraine/Rusland oorlog, enorme inflaties, energie prijzen, geopolitieke veranderingen.
Dat leek me interessant om even te melden, ja.

Op je overige vragen ga ik niet in. Echt veel te ver beneden mijn niveau.



Blijkbaar hebben we met een echte kenner te maken. :jajaja:

Alsof een historische staatsschuld opgebouwd zou zijn over 3 jaren en dat daarom dit lijste niet relevant zou zijn  :denk:

En zijn mijn percentages van 2022 ook gedateerd volgens jou????  :floet:  :happy2:
Ik dacht het niet :thankyoufw5:

Dat  een pandemie ( ik ben blij dat je het zo noemt als wappie en VOORAL dat het bestaat) enkel de staatskas op de Filipijnen zou geld gekost hebben en dat de andere landen er wel bij gevaren hebben:denk:
Ik dacht het niet :neeneenee:


Dus zoals reeds gedacht en gezegd heb je niks inhoudelijks te melden over mijn ZEER CORRECTE BEWERING dat de staatsschuld maar ZEER KLEIN IS  op de Filipijnen t.o.v. de staatsshuld in Belgie en kwam je hier eigenlijk gewoon wat keet schoppen :denk:

Maar het mag gewoon hoor :jajaja:  want ik heb mijn eigen cluppie opgericht en dat heet gewoon #i-don't-give-a-shit-wat-het-theekransje-ervan-denkt :thumb:

 :lachen:
 :daag:

kristof19

Citaat van: folkertjong op maandag 10 oktober 2022, 10:24:50Vroeger op de heao geleerd dat er niets mis is met schulden zolang er maar bezittingen tegenover staan.


Ik weet niet wat de heao is maar het zal vast wel niks hoogstaand zijn en moest het toch van een hoog niveau zijn dan geloof ik dat je aan het jokken bent als jij daar hebt gezeten. :jajaja:

Maar ik ben een beetje in de war ( net als uzelf waarschijnlijk) door uw vele gebral hier in dit topic om uw kromme situatie nog recht te krijgen. :denk:

Wat is het nu? Is het nu juist goed of slecht om schulden te maken?
Met een draaikont als u weet je het op de duur niet meer  :weetikniet:

Want het begon met dit:


En maar weer lenen alsof er geen 13 trillioen schuld is. :jajaja:

en het eindigde met dat  :jajaja:

Vroeger op de heao geleerd dat er niets mis is met schulden zolang er maar bezittingen tegenover staan.  :jajaja:

Wat is het nu draaikont? goed of slecht?

Of is het enkel de rest van de wereld die schulden mag maken met uitzondering van Marcos Jr. omdat hij dat van jou niet mag  :crazy:

 :daag: draaikont