Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Boracay nog maar eens

Gestart door koy, dinsdag 4 april 2023, 14:30:51

Vorige topic - Volgende topic

koy

Voor zij die nog twijfelen waar naartoe in de Filipijnen hier nog maar eens BORACAY.

Ik kom er nu al voor de 4de keer - 2x voor de veranderingen - 2x na de veranderingen.

Wat is er beter?
- aankomen in Caticlan is alles nu veel beter geregeld zowel op de luchthaven, waar je nu met een gewoon vliegtuig kan landen ipv met een propeller toestel als nadien
- je moet namelijk een vervoer middel nemen om naar de port te gaan waar je de overzetboot neemt naar het eiland. Vroeger werden niets vermoedende toeristen soms zwaar afgezet (uitgebuit voor NL) en betaalden soms 500p voor de 10 min rit naar de port - per persoon wel te verstaan...!!! Nu koop je een ticket - ik dacht 25p pp - en met het ticket neem je de volgende tricycle geen afzet praktijken meer (bedankt Duterte).
- voor de boot hetzelfde vaste prijzen - je betaald nog wel de environmental fee van 250p pp maar dat was ook vroeger
Wat is slechter of anders?
- zonder hotel reservatie kom je er niet meer in dus backpackers worden geweerd
- voor de rokers is het nu erg; die kunnen niet meer roken op strand (vind ik persoonlijk een verbetering wat de meesten duuwden hun sigarettepeuk toch maar uit in 't zand) en ook niet op de wandelpad naast het strand enkel nog op uitgestippelde plaatsen en buiten in het resto of de bar (privé).
- vroeger werd je om de 5 min aangesproken om vanalles en nog wat te kopen; mag nu niet meer
- allerlei strandactiviteiten die vroeger een beetje bohemien aandeden (die ik wel leuk vond soms) mogen niet meer zoals vuurspuwen, en tattoo contest die ik eens meemaakte, en buffetten "all you can eat" mag allemaal niet meer

maar ik kom er nog graag...




foto vandaag genomen 2023-04-04
leven en laten leven...

Fail_over

Wij zijn voornemens om in juni ook eens een "echt" vakantie eiland aan te doen, en Boracay is zeker een optie.
Heb je nog wat tips qua vertier en accommodatie?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

koy

De accomodaties ten noorden hebben af te rekenen met road works dat is wat wij nu meemaken in Orient Beach hotel - alles aan 't zwembad zit continue onder stof en dat zeggen ze er niet bij als je boekt.

Ik stapte vandaag een mooi recent gebouwd hotel binnen om te informeren en het zag er impressionant uit.
Op een steenworp van 't strand in een kalm steegje is de ingang.

check: Piccolo Hotel of Boracay
leven en laten leven...

tjenn

Citaat van: koy op dinsdag  4 april 2023, 14:30:51Voor zij die nog twijfelen waar naartoe in de Filipijnen hier nog maar eens BORACAY.
- vroeger werd je om de 5 min aangesproken om vanalles en nog wat te kopen; mag nu niet meer
- allerlei strandactiviteiten die vroeger een beetje bohemien aandeden (die ik wel leuk vond soms) mogen niet meer zoals vuurspuwen,
Mijn zoon en gezin zijn juist van Boracay terug en volgens hem zijn er nog constant verkopers die u lastig vallen. Vuurspuwen heeft hij ook gezien.
Hij zei wel dat het eiland onderverdeeld is volgens prijsklasse. Misschien bij de duurdere plaatsen er geen verkopers meer mogen opdagen..

koy

Citaat van: tjenn op woensdag  5 april 2023, 10:53:35
Citaat van: koy op dinsdag  4 april 2023, 14:30:51Voor zij die nog twijfelen waar naartoe in de Filipijnen hier nog maar eens BORACAY.
- vroeger werd je om de 5 min aangesproken om vanalles en nog wat te kopen; mag nu niet meer
- allerlei strandactiviteiten die vroeger een beetje bohemien aandeden (die ik wel leuk vond soms) mogen niet meer zoals vuurspuwen,
Mijn zoon en gezin zijn juist van Boracay terug en volgens hem zijn er nog constant verkopers die u lastig vallen. Vuurspuwen heeft hij ook gezien.
Hij zei wel dat het eiland onderverdeeld is volgens prijsklasse. Misschien bij de duurdere plaatsen er geen verkopers meer mogen opdagen..


Ja, aan het strand van Sanfri La zullen geen verkopers je komen lastig vallen.

Ik snap niet wat hij bedoelt met "duurdere plaatsen" dat kan enkel de privé stranden zijn van de duurdere hotels.
leven en laten leven...

boldy

Je hebt Station 1 t/m 3 en ik dacht dat station 1 de duurdere hotels/resort zijn en station 3 de goedkoopste.  Ik denk dat hij dat bedoelt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

tjenn

Citaat van: boldy op woensdag  5 april 2023, 16:15:10Je hebt Station 1 t/m 3 en ik dacht dat station 1 de duurdere hotels/resort zijn en station 3 de goedkoopste.  Ik denk dat hij dat bedoelt.
Klopt dat bedoelde ik.

koy

die verkopers staan overal, ze trachten je island hopping, zeil trips, surfplank varen, massages etc te verkopen,
soms wordt je het zo beu...
leven en laten leven...