Nieuws:

Vraag je eARRIVAL CARD enkel via https://onehealthpass.com.ph/OHP-NEW-DESIGN/Register.html aan. Sites die geld vragen ervoor zijn scamsites!

Hoofdmenu

Bommel komt er weer aan in 2023.......

Gestart door O.B.Bommel, woensdag 16 november 2022, 09:43:21

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Na het allemaal weer eens aangekeken en wat rond gereisd te hebben in Europa is het weer eens tijd om een paar maanden te verkassen naar Dumaguete. Ik heb de jaarafrekening van Gas en Elektra nog niet ontvangen, zou zomaar NOG een reden kunnen zijn om even te vertrekken als ik de paniekverhalen hoor uit mijn omgeving. De beruchte frase: Goedkoper dan thuisblijven...

Het was wel weer een tijdje zoeken naar een leuk ticket. Liefst net voor de kerst maar daar werd je niet vrolijk van. Dat is eigenlijk altijd zo want de OFW-ers willen ook allemaal komen maar ik probeer het altijd weer. Alternatief is zoeken op de kerstdagen zelf want die zijn minder populair. Maar dan loop je tegen lange reis- en wachttijden aan. Of andersom dat je maar een uur hebt en dan haal jij het meestal wel maar de koffer niet. Heb het al 7x meegemaakt leuk is anders. En dat is alleen maar erger bij verschillende luchtvaartmaatschappijen in je vlucht.

Maar vorige week was het raak, tenminste voor Januari. Eindelijk heeft Cathay Pacific ook in de gaten dat de klanten geen 5000 euro wensen te betalen voor een business klasse ticket. Ze zijn nu weer bijna terug op voor-corona, wel een paar honderd meer maar geen 2800 die ik in juli moest aftikken voor Turkish Airlines. Nu dus iets boven de 2000. Heel netjes.

Intercontinentaal vlieg ik nog steeds BC. Nu ik na -42 kilo weer in een stoel pas is het niet meer medisch noodzakelijk maar ach zolang het nog kan is het comfort me het nog waard. Ik maak het liever zelf op dan de NL-regering.
Enige nadeel is een toch wat krappe overstap in Hong Kong maar dat gok ik maar, ik blijf toch 2 nachten in Manila en Cathay vliegt dagelijks op Manila dus hoeft die koffer dan niet via Timboektoe als het mis gaat.

De daaropvolgende domestic boeking Manila - Dumaguete liep helemaal fout. Ik boek vrijwel altijd Cebu Pacific omdat die redelijk veel vluchten hebben, voorheen betrouwbaarder dan Air Philippines maar tegenwoordig is de reden dat CP op Terminal 3 vliegt.

Ik heb wel een hekel aan het boekingsproces van hun site. Het duurt lang voor de volgende pagina opent en het doel is om zoveel mogelijk extra's uit je zak te kloppen. Vooral bij een soort "vlieggarantieverzekering" gaat het mis. Die staat er standaard in en moet je wegklikken bij de add-ons i.p.v. toevoegen. Ben je op het eind dan gooien ze je eruit en moet je weer opnieuw beginnen. Vervolgens kan je je gekozen stoel weer niet boeken.  :kwaad:  :kwaad:  :explotieren:  :moord:  :mauer:

Maar....... gisteren gelukt !!!

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Guadalupe

Voor corona vlogen we steevast met CX omdat dat dat in tijdsduur de snelste vlucht is van Amsterdam naar Cebu.
Je kon elke dag een vlucht uitkiezen waar dat nu vanaf Amsterdam alleen op maandag is,de andere dagen vliegt het via Manchester meen ik en dan maar hopen dat je de vlucht vandaar naar HongKong niet mist.
Dat overkwam mij dus begin dat jaar,diverse vluchten gecancelled vanwege overstap problemen.

HongKong heeft verder het nadeel dat je daar weer door de transitie controle heen moet,waardoor je soms moet rennen om de vlucht naar Cebu te kunnen halen.

Nu voor de 2de maal met Singapore airlines,duurt wel ca 5 uur langer door de overstap en het iets langere traject.
Geen transitie controle gelukkig daar alleen even het treintje pakken en op je gemak een bak koffie met een cigaretje er bij.
De premium economy classes van beide maatschappijen zijn vergelijkbaar,ruime stoelen en de benen kunnen gestrekt gelukkig.

Wie lacht niet wie de mens beziet.