Ford garage rekent 15k PHP voor nieuwe accu

Gestart door Antonio, donderdag 24 november 2022, 03:24:52

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Citaat van: opinie op donderdag 24 november 2022, 12:50:20Wat ik zo online kan vinden zou jouw model een 80Ah 740-800A startstroom nodig hebben.
Varta-prijzen: € 143 en € 199 voor start-stop versie.

Nu heb ik geen ervaring met start-stop maar een gewone batterij doe ik 6-7 jaar mee. Als het kouder wordt en er beginnen problemen te komen, dan is het tijd.

Dodelijk voor een batterij is niet gebruiken. Ben je 3 of meer maanden in het buitenland? Verwacht geen lang leven ervoor. Dan zou 2 jaar een juiste periode zijn. Wel duur maar ja, dealerprijs!

Als je auto een recent model is, kan het dat je de computer moet resetten na een vervanging (dealerbescherming). Zo niet start ie gewoon niet.

Je hebt toch kennis van elektro? 2 Setjes overbruggingen. 1e op de nieuwe batterij, oude uitbouwen, 2de op de oude, nieuwe inbouwen, klaar. Zo is er nooit een moment geweest zonder spanning en weet de computer er niets van.  :horenzienzwijgen:

Gezien je fulltime in  :smiley-philippines: woont, lijkt me die 2 jaar toch erg kort. Tenzij je lange ritten in afgelegen gebieden maakt, zou IK nog wachten tot er symptomen van slijt opduiken.
Dank, en ik ga je advies volgen..
Als ik merk dat er wat hapert bij starten, dan meteen wisselen.
Motolite schijnt redlijk tot goe te zijn, en komt (gratis) aan huis om de accu te wisselen.
Beter een muisarm dan een apestaartje...

jack

motolite ( gold) N70 batterijen voor ongeveer 8000-9000 pesos, gingen bij mijn Isuzu Dmax ook altijd maar 2 jaar mee, deze keer heb ik er een Chinese ingezet ook een N 70 voor 4500 pesos ben benieuwd hoelang deze mee gaat,  :ikkeniebegrijp:

groet Jack

Bjorna145

Ik heb ook motolite en die gaat nu al drie jaar mee.

m.vr.gr.

Johan

opinie

2 tot 3 jaar? Oh, ik snap hem! Ze doen in de Filippijnen wat men hier in de 80 en 90 deed. Verkoop een auto nieuw met een batterijTJE dat net lang genoeg meegaat tot einde garantie. Een 48 Ah met een startstroom die net genoeg was. Ik had toe een adresje waar ik voor een beetje meer een batterij kocht van 80 Ah met dubbel de startstroom. Die laatste ging vanzelfsprekend véél langer mee.
Al die klokjes en ook de hoge luchtvochtigheid zorgen dat je batterij lekt. (let ook op dat je de telefoonlader niet op een continu sigarettenaansteker laat zitten)

Over het algemeen zijn de ingebouwde batterijen in  :eu: nu beter. Maar niet omdat ze jou een plezier willen doen, hoor. Veel auto gaan nu de deur uit als privélease. 15% betalen en 60 maanden afbetalen met als verkoopargument dat je ook 60 maanden (beperkt in km) garantie hebt. Ze willen zichzelf niet naaien natuurlijk. Je bent niet echt eigenaar meer want na 5 jaar kan je: loslaten, inruilen of afkopen. Dat laatste tegen 30% van nieuwprijs. Ik heb het ooit eens nagerekend, je betaalt 15% meer dan als je bij de bank leent.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

koy

Als je zoveel geld geeft voor een Ford Ranger is het belachelijk dat ze de batterij na 2 jaar willen vervangen.
Mijn ervaring is dat die minstens in slechte omstandigheden 5 jaar moet meegaan. Wij hebben in de fam verschillende Toyota wagens met batterij meer dan 10 jaar en een slinternieuwe Ford Ranger zou maar 2 jaar meegaan. Mijn gevoel zegt me pure afzetterij - ze halen jouw batterij eruit en verkopen ze op de 2de handsmarkt of ze vinden niets aan jouw wagen om aan te rekenen en dan is een batterij makkelijk.

Ik kocht in aug een Honda Brio in Davao en ben van gisteren terug en hij had meer dan 3 maand stil gestaan. Startte onmiddellijk weer op en dan natuurlijk een lange rit mee gedaan om batterij terug volledig te laden.

Succes en mss eens tot binnenkort,
Koy in Davao
leven en laten leven...

Kano

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 24 november 2022, 23:58:51Moet je wel met z'n tweeen zijn om dat te testen een die de voltmeter op de accu houdt en een die start.

Er zijn digitale voltmeters die je in de sigarettenaansteker kan inpluggen. Zo zie je altijd het voltage.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Ik denk dat bij het starten de sigarettenaansteker ontkoppeld wordt dus dat helpt je niet veel bij het starten.

Johan

opinie

Meestal rekent men op extra slijt vanaf >3 maanden stilstand.
Negatieve factoren zijn:
  • tijd
  • sluipverbruik dat de batterij volledig leeg trekt (nooit goed)
  • koudere en vochtige omstandigheden later die meer stress voor de batterij betekenen
  • leeftijd en conditie voor de stilstand

Citaat van: koy op zaterdag 26 november 2022, 03:51:43Ik kocht in aug een Honda Brio in Davao en ben van gisteren terug en hij had meer dan 3 maand stil gestaan. Startte onmiddellijk weer op en dan natuurlijk een lange rit mee gedaan om batterij terug volledig te laden.

Gezien de auto onmiddellijk startte, was er geen (groot) sluipverbruik. Men kan enkel argumenteren dat mogelijk de batterij iets sneller zal moeten worden vervangen.
Regionale verschillen zouden ook veroorzaakt kunnen worden door de importeur. Stel men importeert zonder batterij en plaatst een batterij "volgens de lokale behoeftes". Officieel is dat het gebrek aan wintercondities maar in werkelijkheid het financieel voordeel voor de importeur en verdelers.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Antonio

Updeetje: de auto start nog steeds als een zonnetje. Die batterij lijkt me dus vooralsnog prima...
Ik heb wel startkabels aan boord  :happy2:
Beter een muisarm dan een apestaartje...

tjenn

Door de één of andere reden gaan de druppelladers die ik van België meebreng niet lang mee. Ben een maand of vijf in Belge verbleven en merkte bij het terugkomen dat de lader niets meer deed het jaar daarop hetzelfde met een andere maar toen bleef het standby lichtje nog branden.:-)) Ben van plan er maar is eentje te kopen in de Filipijnen eens zien dat die wat langer meegaan. :weetikniet: Nu mijn vraag is weet iemand hier een degelijke druppellader te koop? Bij Lazada en Shopee  zie ik door de bomen het bos niet meer.