Hospitalisativerzekering in de Filippijnen

Gestart door boeman, vrijdag 13 oktober 2023, 21:01:51

Vorige topic - Volgende topic

boeman

Ben op zoek naar een betaalbare hospitalisatieverzekering die ik kan afsluiten wonende in de filippijnen. Leeftijd is nu 61 jaar en sta open voor elk antwoord hier. Bedankt alvast voor jullie ervaringen !!

maastricht

De bekende Oom, https://www.oomverzekeringen.nl/. Ja alle deze soort verzekeringen lopen op wanneer je ouder wordt.
Je kan je ook laten verzekeren volgens Filipijnse normen, een verzekering in Pesos, b.v. voor een paar miljoen bij Pacific Cross, https://www.pacificcross.com.ph/#medical

Bjorna145

Ik heb Philhealth kost 17000php per jaar ongeacht leeftijd maar is zeer basic, daarom heb ik altijd geld er naast voor eventuele bijbetaling.  https://www.philhealth.gov.ph/

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op zaterdag 14 oktober 2023, 00:52:05Ik heb Philhealth kost 17000php per jaar ongeacht leeftijd maar is zeer basic, daarom heb ik altijd geld er naast voor eventuele bijbetaling.  https://www.philhealth.gov.ph/

Johan
Johan, wat is er dan zoal verzekerd, en wat valt buiten de verzekering ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Wat precies weet ik niet, maar b.v. duenge beet moet je ongeveer 7500php bijbetalen als je niet in een goverment hospitaal behandeld ben.
Ik heb een paar keer uitdroging gehad 9Diaree)en ben in ons lokele hospitaal behandelt en hoefde niets te betalen maar dat is echt een krakamikkerig hospital.
Men wilde mij naar Dumaguete brengen, maar ik vertelde hun dat ik voor een paar flessen vocht niet naar Dumaguete wilde
Mijn vrouw heeft toen van huis een ventielator en schone lakens en een kussen gehaald.
Een dag en een nacht en ik was er van af.
Een buurmeisje van ons kreeg uitdrogingsverschijnselen in Dumaguete en werd naar de Silleman gebracht deze moest 22000php op tafel leggen waarvan ze zover ik weet rond de 4500php zelf moest betalen.
Een oom van mijn vrouw moest zijn been geamputeerd worden kreeg zover ik weet zo rond de 150000php vergoed alles bj elkaar kost het hele verhaal zo rond de 500000php.
Als je b.v. in een goverment hospitaal geopereerd moet worden en je hebt bloed nodig moet je daar zelf voor zorgen (donors)in en prive hospitaal heb je die zorgen niet.
Als je dan aan het einde van de rit gaat bekijken wat alles kost zelf voor bloed zorgen etc ben je bijna net zo duur uit als in een prive hospitaal.
Kleine dingen kun je net zo goed lokaal doen heb je nog een hoop bekijks ook een blanke in een lokaal hospitaal.
En het eten in dat hospitaal dat was best goed ze willen niet dat je niet nog een keer aan de diaree geraakt.

Daarom zeg ik het is very basic.

Ik heb altijd rond de 500000php apart staan voor een hospitaal.

Maar als je jong bent en je moet alleen je zelf verzekeren is Pasific Cross geen verkeerde.

Bij Philhealt zit je vrouw en kinderen tot 21 jaar in het pakket.

Ik hoop dat er wat aan hebt anders even op de website kijken of bij een Phill Healt kantoor gaan vragen.

m.vr.gr.

Johan.

maastricht

Peso verzekeringen hebben altijd een maximum uitkering, zoals Phil Health. Dus bij deze altijd zelf ook geld achter de hand houden.

https://www.philhealth.gov.ph/benefits/

Na 70 jaar, vallen er ook uitkering af, einde economische levensduur.




Ronny55

Citaat van: Bjorna145 op maandag 16 oktober 2023, 02:18:44Wat precies weet ik niet, maar b.v. duenge beet moet je ongeveer 7500php bijbetalen als je niet in een goverment hospitaal behandeld ben.
Ik heb een paar keer uitdroging gehad 9Diaree)en ben in ons lokele hospitaal behandelt en hoefde niets te betalen maar dat is echt een krakamikkerig hospital.
Men wilde mij naar Dumaguete brengen, maar ik vertelde hun dat ik voor een paar flessen vocht niet naar Dumaguete wilde
Mijn vrouw heeft toen van huis een ventielator en schone lakens en een kussen gehaald.
Een dag en een nacht en ik was er van af.
Een buurmeisje van ons kreeg uitdrogingsverschijnselen in Dumaguete en werd naar de Silleman gebracht deze moest 22000php op tafel leggen waarvan ze zover ik weet rond de 4500php zelf moest betalen.
Een oom van mijn vrouw moest zijn been geamputeerd worden kreeg zover ik weet zo rond de 150000php vergoed alles bj elkaar kost het hele verhaal zo rond de 500000php.
Als je b.v. in een goverment hospitaal geopereerd moet worden en je hebt bloed nodig moet je daar zelf voor zorgen (donors)in en prive hospitaal heb je die zorgen niet.




Als je dan aan het einde van de rit gaat bekijken wat alles kost zelf voor bloed zorgen etc ben je bijna net zo duur uit als in een prive hospitaal.
Kleine dingen kun je net zo goed lokaal doen heb je nog een hoop bekijks ook een blanke in een lokaal hospitaal.
En het eten in dat hospitaal dat was best goed ze willen niet dat je niet nog een keer aan de diaree geraakt.

Daarom zeg ik het is very basic.



Ik heb altijd rond de 500000php apart staan voor een hospitaal.

Maar als je jong bent en je moet alleen je zelf verzekeren is Pasific Cross geen verkeerde.

Bij Philhealt zit je vrouw en kinderen tot 21 jaar in het pakket.

Ik hoop dat er wat aan hebt anders even op de website kijken of bij een Phill Healt kantoor gaan vragen.

m.vr.gr.

Johan.

Als je b.v. in een goverment hospitaal geopereerd moet worden en je hebt bloed nodig moet je daar zelf voor zorgen (donors)in en prive hospitaal heb je die zorgen niet.

O jawel , ben in januari 2000 4x geopereerd in een poging om een infectie te stoppen , telkens zelf moeten zorgen voor bloed. Helaas , uiteindelijk nog een amputatie tot juist onder de knie. ook Philhealth , toch nog 850K betaald.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Heel belangrijk ! Als buitenlander kun je niet gebruik maken van de zgn Z benefits van Philhealth
"The Z benefit packages for prolonged hospitalization and expensive treatments, reimbursement for all confinements abroad, as well as benefits for women about to give birth are excluded from the benefits that foreign retirees can avail from PhilHealth."

Klik op Z benefits op deze page https://www.philhealth.gov.ph/benefits/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

En als je boven de 70 bent maakt niet uit of dat je Filippijn bent of niet lig je er ook met een hoop zaken uit, maar wat is het alternatief? Andere verzekeringen dekken ook niet alles en zijn stervens duur als je boven de 70 komt.
Ik denk geld appart zetten voor ziekenzorg nog het goedkoopste alternafief is.

m.vr.gr.

Johan