Bankrekening openen in Nederland vanuit de Filippijnen

Gestart door Bjorna145, vrijdag 6 januari 2023, 23:51:22

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Weet iemand een manier om een bankrekening te openen in Nederland vanuit de Filippijnen?
Reden ik wilde laats een banktransfer doen vanuit de Filippijnen naar Nederland en daar vraagt men 50 Euro voor en dat vind ik en beetje te gort.
Ik heb van die transfer afgezien, het ging om 60EURO lidmaatschap en daar 50 EURO transactie kosten voor betalen.
Ik heb al gekeken bij WISE, world remit en meer van die organisaties maar allemaal nul op rekest sturen geen geld vanuit de Filippijnen naar Nederland/Europa.
Ik heb ook bij online banken gekeken maar vragen allemaal een adres in Nederland.
Ik heb mijn bankrekning in Nederland op moeten zeggen omdat men geen klanten meer wilde met een adres buiten Nederland (RABO bank) dus mijn pensioen komt nu op mijn Filippijnse rekening.


alvast bedankt

Johan 

Kano

#1
Tja erg lastig. Bijna alle banken buiten de Filipijnen accepteren geen klanten die woonachtig zijn in de Filipijnen. Ook worden rekeningen opgezegd omdat men met Filipijnse klanten geen zaken wil doen.

Met Paypal gaat het ook niet meer lukken omdat die gebruik maken van Zoom voor geldtransfers.

Misschien dat Western Union geld van de Filipijnen naar Nederland kan versturen? Wellicht zul je dan eerst geld moeten omzetten naar USD?

En is het niet mogelijk om met een creditkaart te betalen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Creditcard ben ik me bezig, heeft nogal wat voeten in aarde om deze aan te vragen maar als alles goed gaat heb ik aan het einde van de maand aan die voorwaarden voldaan.
Western union als je de site van de Filippijnen bekijkt https://www.westernunion.com/ph/en/home.html dan zie je dat sending money niet actief is.
Geld zenden van persoon naar persoon lijkt mij wel mogelijk want een kennis van mij zend geregeld geld naar Canada. Maar Europa??????
Dus die moet ik eens een keer goed peilen.
Die 60 euro is mijn lidmaatschap voor de VOLVO club dus die kan ik eens peilen of dat ik niet voor een paar jaar vooruit kan betalen dus dan valt de 50EURO bijna in het niet.
Er zijn veel dingen die je met een creditcard kan betalen maar een creditcard van de Filippijnen?
Voor dat ik dat doe moet ik eerst het e.e.a. zeker gesteld hebben van de bank.
Een debietcard heb ik geprobeerd bij BOL.COM maar dat werkt niet op een gegeven moment komt de boodschap of dat je niet op een andere manier kan betalen.
Maar je hebt nogal wat creditkaarten van Mastercard dus de bank kan mij wel een goed advies geven hoop ik.

m.vr.gr.

Johan
Het is maar een paar maal per jaar dat ik het nodig heb dus hoofdbrekens is het ook niet

Bulldozer

Heee, die Metro bank had toch zo'n goede service? 50 euro om geld naar Europa over te maken. Moeilijk om een credit card aan te vragen... Dat vind ik geen goede service...

Volgens de BPI website kost daar geld over maken naar Europa Php 600 + php 0.60 per Php 200 overgemaakt bedrag. Verder heb ik het zelf nooit geprobeerd. Fillipijnse credit card (van BPI) werkt verder prima in Nederland.

O.B.Bommel

@ Johan: Met een kennis uit Dumaguete doe ik soms het volgende. Die heeft ook dat probleem. Omdat ik er toch minstens een keer per jaar ben en ik toch cash gebruik in PH doen we het volgende. Hij betaalt me cash peso (kosten sam-sam voor de moeite maar 50 euro is het zeker niet meer die kosten die Bulldozer noemt) en ik betaal de NL rekening online via de NL bank. Kan gewoon op mijn wifi. Zo betaal ik gedurende maandenlang verblijf ook mijn rekeningen die ze in NL uit de bus toveren. Overigens zijn dat er niet veel meer sinds al die automatische afschrijvingen.

Heb jij niet zo iemand in de buurt? Je moet er niet veel voor hoeven reizen dan werkt het natuurlijk niet.

Overigens heb ik nog een BPI rekening maar daar kan ik niet op kijken, password werkt niet goed. En als luie digibeet gebruik ik dat nauwelijks, mijn SSS weduwnaars uitkering wordt daar gestort. Geen vetpot overigens, daar niet van. Weet dus niet eens hoeveel dat is.

Het laatste jaar viel het me wel op dat je op veel meer plaatsen met creditcard kunt betalen ZONDER opslag. Al meer dan de helft van mijn uitgaven (meeste is hypermarkt). Het neemt nu echt een vlucht.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

De Meterobank is niet veel anders dan andere banken Land bank 3000PHP City bank 35 EURO.
BDO en PNB moet ik voor naar Dumagute en dan zijn er nog twee banken die doen het gewoon niet.
BPI weet ik niet maar daar kan ik wel een EURO account openen maar daar moet dan wel constant 500EURO op blijven staan en dat voor een of tweemaal per jaar.
De Metrobank als je daar meer dan 500000PHP op je bankrekening hebt staan hebt staan en dat is het einde van de maand vragen ze voor de rest niets meer en dat is dan de makkelijkste manier om aan een creditcard te komen.
Je kunt er ook voor kiezen om aan alle voorwaardes te voldoen en dan ga je een goedkeurings traject in wat lang kan deuren want je moet bewijzen waar je geld vandaan komt en nog meer van die dingen en dat moet vertaald worden.
Is gewoon een tip van de manager, zal bij andere banken niet veel anders zijn.
Met die creditcard kan ik voor 90% uit de voeten.
Het is gewoon mijn lidmaatschap van de Volvo club wat ik niet op wil geven en daar zoek een doedkope manier voor om die te betalen.

m.vr.gr.

Johan

Kano

De vraag is ook nog of je met een Euro account in de Filipijnen wel Euros kun overschrijven naar Europa.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Kano dat is goede opmerking heb ik niet naar gevraagd, want dan zou witwassen richting Europa wel een heel makkelijke manier worden.
Want dan zou je illegale EURO's over kunnen maken naar een Filippijnse rekening vandaar naar de BPI account en zo weer terug naar EUROPA.
En wat ik raar vind is dat WISE en Worldremit wel naar andere delen van de wereld gaat maar niet naar EUROPA.
Wat zou daar de reden van zijn?

m.vr.gr.

Johan

koy

Citaat van: Bjorna145 op maandag  9 januari 2023, 00:40:24Kano dat is goede opmerking heb ik niet naar gevraagd, want dan zou witwassen richting Europa wel een heel makkelijke manier worden.
Want dan zou je illegale EURO's over kunnen maken naar een Filippijnse rekening vandaar naar de BPI account en zo weer terug naar EUROPA.
En wat ik raar vind is dat WISE en Worldremit wel naar andere delen van de wereld gaat maar niet naar EUROPA.
Wat zou daar de reden van zijn?

m.vr.gr.
Johan

zou het kunnen dat ze niet als bank erkend zijn in Europa en dit mss niet nodig is voor andere delen van de wereld?
Ik had vroeger een Revolut kaart en je hebt ook N26 een Duitse Online bank - die banken zijn heel flexibel en je ontvangt direct een Visa of Mastercard, maar ik weet niet of het zou lukken om vanuit de Filipijnen een rekening te openen. Je kan ook virtuele kaarten openen en opnieuw weer sluiten - handig als je naar een land als Colombia of Brazil gaat waar de kans groot is op fraude met je Masterkaart.

Succes
Koy
leven en laten leven...

Bjorna145

Koy die banken die jij allemaal noemt heb ik al geprobeert moet je een Nederlands adres hebben.
Maar waar ben ik vandaag achter gekomen, een Metrobank Prime card kan je gebruiken in het buitenland mits je hem laat actieveren voor het buitenland.
Bij terugkomst raad men aan om  hem weer te laten deactieveren dit om fraude vanuit het buitenland te voorkomen.
Dit actieveren heb ik door de manager van het filiaal hier laten doen.
Hij vroeg mij 24hr te wachten dus morgen is de grote dag.

Het volgende op internet gevonden

Can I use Metrobank online abroad?
Yes, as long as the Philippine-issued mobile number you have registered is activated for international roaming. This is needed for you to receive the verification code, OTP, and other SMS notifications for secured banking transactions

How do I activate Metrobank for international use?
Card Activation Hotline - Call (02) 88-603-030 and use the Self-Service Interactive Voice Response System (IVRS) to activate you card. Make sure to have your card and phone at hand. 3.Sep 24, 2021

bekijk deze https://www.google.com/search?q=using+metrobank+prime+debit+card+outside+the+philippines&sxsrf=AJOqlzXFIQpA5uDU-yrpJnHwhK5uILGVeA%3A1673257079820&ei=d-C7Y8_OMeGm2roP1pKwsAM&oq=using+metrobank+prime+debit+card+outside+the+Philipines&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQARgAMgcIIRCgARAKOgoIABBHENYEELADOgcIABCwAxBDOgcIIxCwAhAnOgcIABCABBANOgUIABCGAzoFCAAQogQ6CgghEKABEMMEEAo6BQghEKABOggIIRAWEB4QHToECCEQFToFCCEQkgNKBAhBGABKBAhGGABQ9QtY-doBYLnwAWgBcAF4AIABowGIAdIjkgEEMC4zMpgBAKABAcgBCsABAQ&sclient=gws-wiz-serp pagina maar eens.
Het zou mij niet verbazen dat andere banken dit ook hebben.

Rabobank in Nederland heeft hetzelfde kun je ook de kaart op Eropa zetten of wereldwijd.

m.vr.gr.

Johan