Ze komt. Toeristen - visum goedgekeurd, buiten de Filipijnen

Gestart door tipsy, vrijdag 11 februari 2022, 06:59:42

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  5 augustus 2023, 09:02:37Dan zou ik toch liever naar Thailand gaan,

-Veel beter eten
-Normale taxichauffeurs  en betere auto;s in Php zit ik regelmatig in een wrak.
-Geen bedelaars om de 20 meter  In Manila worden ze steeds agresiever en irritant
-Manila takelt steeds verder af en Cebu ook, alles kappot en smerig op straat. :crazy:
-Goedkoper een luxe condo huren bv in Jomtien
-Meer rechten bij een ongeval
-Betere ziekenhuizen en tandzorg.
-Betere stranden
-Hotels ook goedkoper en beter
-Etc.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


Als het in thailand beter is voor U, ga gerust naar Thailand, Is er iemand die je tegenhoud?
Of verwacht je dat we allemaal mee verhuizen naar Thailand??  :floet:

koy

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  5 augustus 2023, 09:02:37Dan zou ik toch liever naar Thailand gaan,

-Veel beter eten
-Normale taxichauffeurs  en betere auto;s in Php zit ik regelmatig in een wrak.
-Geen bedelaars om de 20 meter  In Manila worden ze steeds agresiever en irritant
-Manila takelt steeds verder af en Cebu ook, alles kappot en smerig op straat. :crazy:
-Goedkoper een luxe condo huren bv in Jomtien
-Meer rechten bij een ongeval
-Betere ziekenhuizen en tandzorg.
-Betere stranden
-Hotels ook goedkoper en beter
-Etc.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


Is dit hier een Thailand forum of een Filipijnen forum?

koy  :ikkeniebegrijp:
leven en laten leven...

tjenn

Citaat van: Antonio op zaterdag  5 augustus 2023, 10:49:45
Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  5 augustus 2023, 09:02:37Dan zou ik toch liever naar Thailand gaan,

-Veel beter eten
-Normale taxichauffeurs  en betere auto;s in Php zit ik regelmatig in een wrak.
-Geen bedelaars om de 20 meter  In Manila worden ze steeds agresiever en irritant
-Manila takelt steeds verder af en Cebu ook, alles kappot en smerig op straat. :crazy:
-Goedkoper een luxe condo huren bv in Jomtien
-Meer rechten bij een ongeval
-Betere ziekenhuizen en tandzorg.
-Betere stranden
-Hotels ook goedkoper en beter
-Etc.

Mvg

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Een nadeel kan zijn de Nederlandse inkomstenbelasting die je moet betalen,
als je een goed (niet overheids)pensioen ontvangt.
Manila probeer ik altijd te mijden.
En zeker de taal buiten de toeristische plaatsen en dan nog spreekt er niemand engels, misschien een paar enkelingen.

Pinocchio

Citaat van: koy op zaterdag  5 augustus 2023, 11:55:34Is dit hier een Thailand forum of een Filipijnen forum?

koy  :ikkeniebegrijp:

Moet kunnen, we hebben op dit forum ook al een cursus elektriciteit gekregen, dan moet een uitstapje naar buurland Thailand toch ook kunnen.  :daag:

Bulldozer

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  5 augustus 2023, 09:02:37Dan zou ik toch liever naar Thailand gaan,

-Veel beter eten
-Normale taxichauffeurs  en betere auto;s in Php zit ik regelmatig in een wrak.
-Geen bedelaars om de 20 meter  In Manila worden ze steeds agresiever en irritant
-Manila takelt steeds verder af en Cebu ook, alles kappot en smerig op straat. :crazy:
-Goedkoper een luxe condo huren bv in Jomtien
-Meer rechten bij een ongeval
-Betere ziekenhuizen en tandzorg.
-Betere stranden
-Hotels ook goedkoper en beter
-Etc.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Ik ben het er niet mee eens...
Ik was van het voorjaar op vakantie in Thailand. Taxi chauffeurs zijn helemaal niet beter. Bijna geen een wil de meter aan zetten. In Bangkok kent ook niemand de weg. Ik moest er met google maps naast zitten.

Het verkeer zelf en de wegen zijn wel veel beter dan de Filippijnen. Probleem is wel dat ze links rijden. Wij hadden auto gehuurd, links rijden ging wel, maar elke keer als ik richting aan wilde geven ging de ruitenwisser aan...

Eten is wel goedkoper dan de Filippijnen, maar de porties ook veel kleiner. Je moet minimaal twee gerechten bestellen wil je een beetje eten en dan ben je bijna even veel kwijt. Bier vond ik er ook vrij duur.

Uitstapjes vond ik er ook vrij duur. Iedere wat kost wel wat! Dan met 3 personen tikt iedere paar keer een paar euro entree wel aan.

Ik snap eigenlijk niet waarom Thailand zo populair is. Strand vond ik niet echt beter dan de Filippijnen. Zeker niet om te snorkelen. Tempels vond ik in Cambodja beter dan in Thailand.

Begrijp me niet verkeerd. We hebben een prima vakantie gehad, maar dat het veel beter dan de Filippijnen is deel ik niet.

Taal vond ik trouwens geen probleem. In het Waalse gedeelte van Belgie praten ze ook geen engels. Frankrijk en Spanje ook niet dus dat ben ik wel gewend. Tip om te vertalen: Google lens.

Luc

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 augustus 2023, 19:25:06Ik snap eigenlijk niet waarom Thailand zo populair is. Strand vond ik niet echt beter dan de Filippijnen. Zeker niet om te snorkelen. Tempels vond ik in Cambodja beter dan in Thailand.

Omdat je overal all inclusive reizen kunt boeken naar Thailand. Lekker makkelijk. Alles is geregeld. Dikwijls met promo dan nog goedkoper dan een vliegtuigticket naar Manila.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinocchio

Een vliegtuigticket naar Bangkok kost ook een stuk minder dan naar de Filippijnen.
Volgend jaar in het laag seizoen vlieg je voor 550 Euro van Brussel naar Bangkok (met Qatar) terwijl een ticket naar Manila of Cebu in de buurt komt van 900 Euro of meer.

tjenn

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 augustus 2023, 19:25:06Taal vond ik trouwens geen probleem. In het Waalse gedeelte van Belgie praten ze ook geen engels. Frankrijk en Spanje ook niet dus dat ben ik wel gewend. Tip om te vertalen: Google lens.
Daar heb je wel een punt :-) Italie ook niet vergeten.