Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Familie hereniging visum D

Gestart door Geert1968, zaterdag 14 januari 2023, 15:14:24

Vorige topic - Volgende topic

Geert1968

Dag Iedereen,

Een kleine introductie eerst...
Ik ben in de Filippijnen gehuwd en woon In België.
19 December 2022 geeft mijn vrouw die in Filipijnen woont ons compleet dossier/documenten ingediend te VFS Manilla voor aanvraag visum D familie hereniging met Belgische echtgenoot met de bedoeling dat zij kan afreizen naar België en wij hier kunnen samen wonen.

Wij dachten dat zoals beschreven op de website van VFS en Belgische Ambassade Manilla dat de dag na indienen aanvraag visa D familie hereniging + documenten in VFS Manilla mijn vrouw een afspraak zou krijgen op Ambassade voor haar interview maar dit is niet gebeurd.

Pas gisteren 13 Januari geeft iemand van Ambassade haar gebeld en een telefonisch interview afgenomen.
Op het einde van het gesprek tussen de interviewer en mijn vrouw geeft de interviewer gezegd ...ok ...dossier wordt naar IBZ Brussel verstuurd en na een maand of langer zal mijn vrouw bericht krijgen.

Ik vraag mij nu af waarom dat voor sommige mensen voor visum D familie hereniging de Belgische Ambassade in Manilla zelf de beslissing neemt om visum af te leveren en dit binnen 2 a 3 weken en voor andere mensen hun dossier wordt doorgestuurd naar IBZ en zij dan beslissen .

Wanneer dossier wordt doorgestuurd naar IBZ betekent dit dan dat er iets ontbreekt / fout is in ingediend dossier / interview of geeft dit er niks met te maken en is dit willekeurig ?
Volgens mij is ons dossier compleet en we hebben zelfs extra niet gevraagde documenten / foto´s toegevoegd als bewijs van langdurige relatie.

Geeft er nog iemand ervaringen gehad hiermee ?
Geeft er iemand ervaringen in het laatste jaar hoe lang dit kan duren ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Grtj.. Geert

stijn54

Mijn vrouw heeft dossier op 24 november 2022  afgegeven bij VFS en is daarna in december ergens telefonisch geinterviewd en kreeg daarna de info dat het dossier naar DVZ te Brussel wordt opgestuurd.
Ik denk dat dit de normale procedure is.
Wanneer de beslissing zal vallen weet je nooit maar ik verwacht dat wel een paar maanden zal duren. Afwachten is de boodschap.

Geert1968

Is exact hetzelfde situatie als de onze  , dus afwachten .
Ik laat het weten wanneer er meer nieuws is .

stijn54

Citaat van: stijn54 op zaterdag 14 januari 2023, 16:40:46Mijn vrouw heeft dossier op 24 november 2022  afgegeven bij VFS en is daarna in december ergens telefonisch geinterviewd en kreeg daarna de info dat het dossier naar DVZ te Brussel wordt opgestuurd.
Ik denk dat dit de normale procedure is.
Wanneer de beslissing zal vallen weet je nooit maar ik verwacht dat wel een paar maanden zal duren. Afwachten is de boodschap.

Vraag gekregen van ambassade via VFS om ticket met verzekering per koerier op te sturen naar Manila .Onbegrijpelijk dat dit niet mag via mail gezien de boekingssites dat ook doen. Verder zo onlogisch daar ik niet weet wanneer de beslissing zal vallen. Er was ticket met verzekering bij aanvraag meegestuurd maar met vertrekdatum 15 december.
Ik heb een mail gestuurd welke datum het ticket moet hebben zo stom.Ik ben eens benieuwd welk antwoord ze zullen geven.

startagain

Hoi Geert,

heb je hier nog nieuws over?
Ik vraag me af of een visum D gezinshereniging meer kans op slagen heeft (huwen in de Filipijnen en dan visum D aanvragen), dan een visa for marriage, en in België huwen..
Move on.. to learn and improve

panshit

Hallo heeft dit betrekking op Belgie of Nederland? Als het om Nederland gaat kan ik je wel het een en ander vertellen.Gaat het om Belgie dan moet ik mijn zoon vragen hij heeft zijn vrouw over laten komen en geeft geen problemen
Ik hoor het wel
Panshit

startagain

Gaat over België.
De procedure die is me ongeveer bekend. Ik vroeg me alleen af of huwen in de Filipijnen, en daarna een visum aanvragen voor gezinshereniging, veel kans op slagen heeft als de dame (geen kinderen, single) geen werk heeft. Vorig jaar heeft ze in Singapore gewerkt als zorgkundige.
Enkele jaren geleden was een visum om te trouwen in België niet echt makkelijk.
Dank!
Move on.. to learn and improve

panshit

Mijn zoon is nederlander heeft werk gezocht in Begie werkt nu bij de Volvo in Gent.
Zijn vrouw is met een visum voor Polen aangevraagd bij de Belgische ambassa in Manilla voor een culturele trip.Een maal door de duane in manilla naar Nederland gevlogen de visum voor Polen is een schengen visum, Eenmaal in Belgie naar het gemeente huis en daar een verblijfvergunning aangevraagd.
Hij moest aan tonen dat hij werk had en huis vesting de wijkagent is bij hem langs geweest of het schijn huwelijk was./Zijn vrouw had geen werk in de Filipijnen.Op grond van het verdrag mag een gezinsheriniging niet geweigerd worden.Nu is zij 5 jaar in Belgie moet een bepaald aantal uren werken en krijgt nu de Belgische nationaliteit.Misschien heb je hier iets aan deze ervaring
Panshit

panshit

Je kunt op de site buitenlandse patner alles vinden.
pamshit

startagain

#9
Citaat van: panshit op zondag 30 juli 2023, 17:46:57Mijn zoon is nederlander heeft werk gezocht in Begie werkt nu bij de Volvo in Gent.
Zijn vrouw is met een visum voor Polen aangevraagd bij de Belgische ambassa in Manilla voor een culturele trip.Een maal door de duane in manilla naar Nederland gevlogen de visum voor Polen is een schengen visum, Eenmaal in Belgie naar het gemeente huis en daar een verblijfvergunning aangevraagd.
Hij moest aan tonen dat hij werk had en huis vesting de wijkagent is bij hem langs geweest of het schijn huwelijk was./Zijn vrouw had geen werk in de Filipijnen.Op grond van het verdrag mag een gezinsheriniging niet geweigerd worden.Nu is zij 5 jaar in Belgie moet een bepaald aantal uren werken en krijgt nu de Belgische nationaliteit.Misschien heb je hier iets aan deze ervaring

Panshit

Waar kan ik dat officieel terugvinden, dat gezinshereniging niet mag geweigerd worden? Want dan zou na trouwen geen enkel koppel een probleem hebben?
Move on.. to learn and improve