Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Raamfolie

Gestart door eriktm, donderdag 2 februari 2023, 20:18:19

Vorige topic - Volgende topic

eriktm

Heeft er iemand ervaring met gebruik van zonwerende folie in Filipijnen?

Bjorna145

Ja ik heb het in mijn auto zitten werkt goed, houd de zon tegen en je kunt er goed doorheen kijken.
Als het voor je auto is niet te donker nemen anders krijg je problemen met nacht rijden.

succes

Johan

O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag  3 februari 2023, 00:16:33Ja ik heb het in mijn auto zitten werkt goed, houd de zon tegen en je kunt er goed doorheen kijken.
Als het voor je auto is niet te donker nemen anders krijg je problemen met nacht rijden.

succes

Johan
Zeker niet te donker nemen. Zorg dat het licht genoeg blijft voor andere weggebruikers om oogcontact te kunnen maken. Mijn zwager had het te donker bij schemer zag ik al niets meer. Het werkt overigens goed maar als je al airco hebt hoeft het op zich niet. Je kunt het ook alleen op de zijruiten doen.

Mijn mening misschien is er iets mis met mijn ogen  :lachen:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

folkertjong

Ik zou voor Nano ceramic gaan.

Gewoon zoeken of er een Nano tint installateur in je omgeving zit.

Voorbeeldje:

https://www.facebook.com/NanoFilmsPh/

innka3

Citaat van: eriktm op donderdag  2 februari 2023, 20:18:19Heeft er iemand ervaring met gebruik van zonwerende folie in Filipijnen?
als het voor een auto is,bedrijven zat die dit doen .wel vragen naar 3M folie kosten +_4000 p.

folkertjong

Citaat van: innka3 op vrijdag  3 februari 2023, 17:12:45als het voor een auto is,bedrijven zat die dit doen .wel vragen naar 3M folie kosten +_4000 p.

Nano is ''the way to go'' nu.
Iets duurder maar beter.

Wilt u er zeker van zijn dat een ramentinter goede kwaliteitsfolie gebruikt? Informeer dan altijd naar het merk en soort folie, zodat u achteraf geen spijt hebt van uw (goedkope) keuze. Een "Dyed" window film is bij veel tinters vaak de standaard. Onze tip is om daar goed op te letten!

Een (kwaliteits) "High Performance" raam folie bevat altijd een gemetaliseerde laag, die nodig is voor warmtereflectie, deze levert altijd een minimale warmtewering van 50%.

"Nano Ceramic"(keramische) raam folie is de beste keuze en kost iets meer. Deze folie zorgt altijd voor een minimale warmtewering van 85%

https://tint4all.nl/verschil-tussen-tint-folies/

koy

Ik heb 3M in de auto zeer goed alleen de logo's zie je nog maar de folie is perfect en hebben ze in verschillende gradaties - de zijramen en achterruit bijna zwart en de voorruit 1 tint lichter - is wel aanpassen 's nachts maar ik rij niet zoveel 's nachts en overdag is de voorruit toch de grootste warmte vanger.

Succes!
koy
leven en laten leven...

Cobra

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag  3 februari 2023, 02:12:15Zeker niet te donker nemen. Zorg dat het licht genoeg blijft voor andere weggebruikers om oogcontact te kunnen maken. Mijn zwager had het te donker bij schemer zag ik al niets meer. Het werkt overigens goed maar als je al airco hebt hoeft het op zich niet. Je kunt het ook alleen op de zijruiten doen.

Mijn mening misschien is er iets mis met mijn ogen  :lachen:

Ik zal hier mijn ervaring plaatsen, misschien heeft iemand er iets aan.

Ik kocht een lite Ace en folie was gratis, ik koos de donkerste uit die er was, rondom alle ramen.

Later kwam Americano daar wonen en die kocht een Tamaraw Revo en die koos ook de donkerste folie uit die er was.

Nu klaagde hij dat hij in het donker weinig kon zien, ik had nergens last van.

Toen hebben we bij Americano een horizontale balk op ooghoogte er uit gesneden, dat zie je wel meer daar.

Bij mij geen enkel probleem.

Later kwam ik erachter hoe dat kwam, ik had ontzettend donker blauw en Americano ontzettend donker groen, dat was het grote verschil.

Het verschil kon je niet zien aan de buitenkant, ze waren allebei zwart, je kon niet naar binnen kijken.

Dat donkerblauw laat schijnbaar meer licht door in het donker.

Welk merk folie  het was weet ik niet, bij Toyota in Mandaue er op aan laten brengen toen.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

koy

interessant om weten, bij mij is het gewoon zwart, ik ga daar eens voor horen want effectief 's nachts is het gevaarlijk en moet je goed opletten zeker met voetgangers, fietsers en motors die geen licht noch reflectoren dragen

thx koy
leven en laten leven...

eriktm

Sorry maar misschien te onduidelijk. 
Het gaat niet om een auto maar gewoon de ramen van je huis.

Dus ervaringen met zonwerende raamfolie qua vermindering temperatuur.

Dank

Luke

Citaat van: eriktm op maandag  6 februari 2023, 08:36:45Sorry maar misschien te onduidelijk. 
Het gaat niet om een auto maar gewoon de ramen van je huis.

Dus ervaringen met zonwerende raamfolie qua vermindering temperatuur.

Dank

Mijn buur heeft ramen met een spiegelende folie aan de buitenkant. Tenmiste ik denk dat het een folie is. De ramen zijn zo aangekocht dus niet achteraf bewerkt.
Zelf heb ik enkele getinte ramen aan de zon-kant. (zonder folie)


eriktm

Dank. Ik plak gewoon zelf
Maar wil juist weten of het ook daadwerkelijk koeler wordt met folie

opinie

Raamfolie:
Er zijn spiegelende (let op de richting) folies die geen of een lichte tint hebben. Een donkere tint maakt het te donker in de ochtend, avond en bewolkte dagen.

Louvreluiken:
Ook wel persiennes of blinden genoemd. => blinds
Dit kan een extra decoratief element toevoegen aan het huis. Op donkere dagen heb je de mogelijkheid 0% lichtreductie te hebben.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

folkertjong

7 Rewarding Benefits of Home Window Tinting

    Maintain Steady Temperatures. ...
    Keep Your Home Safe from Onlookers. ...
    Improve Your Home Value. ...
    Protect Your Family from Glare and UV Rays. ...
    Reduce Your Cooling and Heating Bills. ...
    Make Your Windows Easier to Clean. ...
    Increase Safety If Your Windows Break.

opinie



Maintain Steady TemperaturesNaar boven toe, als het voldoende infrarood spiegelt.
Keep Your Home Safe from OnlookersEnkel als het spiegelend is. Enkel donkere tint zal in tegenstelling tot een auto, 's nachts inkijk toelaten. In de auto is geen sterke verlichting.
Improve Your Home ValueHangt van de koper af.
Protect Your Family from Glare and UV RaysUV kan verkleuring geven op meubels. Gelaagd glas (laminated) gaat tot 98% UV resistentie zonder kleur.
Reduce Your Cooling and Heating BillsVerwarmen? Nee, dan is dubbel of triple glas vele malen beter.
Make Your Windows Easier to Clean :ikkeniebegrijp:  Er is eerder kans dat vuil aan de rand zich ophoopt (tussen frame en folierand).
Increase Safety If Your Windows BreakBij een hoge energiebreuk zal de folie lostrekken of barsten. Ook hier is een gelaagde ruit beter. In  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: verplicht voor dakramen.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus